جراحی زیبایی
4
نوشته شده توسط زوپ

زمان مطالعه3 دقیقه
بزرگ کردن لب یا برجسته کردن لب

بزرگ کردن لب : از معیارهای مهم داشتن چهره‎ای زیبا لب‎های زیبا است. لب زیبا کمک می‎کند تا لبخند شما زیباتر جلوه داده ‎شود. با گذشت زمان ممکن است به طور طبیعی حجم لب‎ها و بافت‎های کنار آن کاهش پیدا کند. کاهش چربی و بافت‎ها باعث کاهش حجم لب می‎شود که در پی آن ظاهر لب چروک خورده و خشک به نظر می‎رسد. به کمک پیشرفت‎های علم پزشکی این کاهش حجم قابل جبران است و شما می‎توانید زیبایی را به لب‎های خود برگردانید. بانوانی که به طور طبیعی لب‎های کوچکی دارند و یا با افزایش سن لبهایشان تغییر ظاهر می‎دهد می‎توانند با برجسته کردن آن اعتماد به نفس خود را بازیابند. اغلب انجام جراحی‎های زیبایی لب برای بزرگ کردن و زیبایی بیشتر بخشیدن به آن انجام می‎شود اما می‎توان به کمک این عمل‎ها نواقص احتمالی لب را زیر از بین برد و درمان کرد. در این زمینه و چگونگی انجام آن پزشک جراح متخصص می‎تواند کمک به سزایی به فرد کند.

روش‎ برجسته کردن لب

روش‎های گوناگونی برای افزایش حج لب و برجسته کردن آن وجود دارد که شما می‎توانید بهترین آن‎ها  را براساس نیاز و سلیقه خود را انتخاب کنید. اما برای این انتخاب در ابتدا لازم است که با انواع آن آشنا شوید. در ادامه به توضیح برخی از این روش‎ها می‎پردازیم.

  • تزریق ژل

از روش‎های محبوب افزایش حجم لب و یا اصلاح نواقص آن تزریق ژل لب است. در این روش می‎توان ژل‎های متنوعی مانند ژوویدرم و رستیلن (بنا به تشخیص پزشک و یا تمایل خود شخص) را به واسطه سوزن بسیار نازک به داخل لب‎ها تزریق کرد. این تزریق باید بهدقت مورد ارزیابی قرار گیرد و به نحوی انجام شود تا از برجستگی غیر طبیعی هنگام مشاهده از پهلو و یا افزایش ارتفاع عمودی لب از روبه‎رو جلوگیری شود. از مزایای این روش می‎توان به کنترل حجم برجستگی، تزریق تدریجی، کبودی کمتر و پایداری بیشتر نتیجه اشاره کرد.

  • تزریق چربی

روش تزریق چربی نسبت به روش تزریق ژل تهاجمی‎تر است. در این روش چربی از بافت چربی سایر قسمت‎های بدن که اغلب باسن و یا شکم است گرفته و به لب تزریق می‎شود. این روش امکان کمتری برای ابتلا به عفونت دارد زیرا چربی از بدن خود فرد گرفته می‎شود. این عمل زیبایی با وجود آن که سرپایی است اما دوره نقاهت بیشتری نسبت به تزریق ژل نیاز دارد. نتایج حاصل از تزریق چربی دوام بیشتری دارد اما به اندازه تزریق ژل قابل کنترل نیست.

  • پروتز لب

در این روش به کمک یک ایمپلنت اختصاصی از مواد سیلیکونی نرم و جامد لب‎ بالا، پایین و یا هر دو را برجسته کرد. این پروتز به گونه‎ای طراحی شده است تا حجم لب‎ها به صورتی طبیعی جلوه داده شود علاوه بر آن نتایج پروتز دائمی است و نیازی به مراقبت‎های فصلی ندارد.

  • لیفت لب

لیفت لب اغلب برای لب بالا مورد استفاده قرار می‎گیرد به این صورت که به کمک جراح لب بالایی کشیده خواهد شد تا ظاهر برجسته‎تری پیدا کند. در این روش سعی می‎شود تا قسمت رنگی لب‎ها برجسته و بزرگ شود.

  • لیفت لب به کمک لیفت زیر بینی
  • در این روش کمان لب به کمک حذف بخشی از پوست و بافت زیر بینی تغییر حالت می‎دهد و در نتیجه لب بزرگ‎ و برجسته می‎گردد. حالت جدید لب‎ها به کمک نخ بخیه ثابت می‎شود بنابراین ممکن است در حالت طبیعی دهان بخش کوچکی از دندان‎ها در معرض دید قرار گیرند.

بعد از عمل زیبایی بزرگ کردن لب

ممکن است تا چند روز پس از جراحی احساس کنید لب شما بیش از اندازه ورم کرده است اما صبور باشید تا ورم آن از بین برود و در این بین از یخ استفاده کنید. پس از انجام این عمل زیبایی دوره‎ی نقاهت و پانسمانی لازم نیست و بسیاری از افراد بلافاصله به فعالیت‎های روز خود می‎پردازند اما توجه داشته باشید که باید تا چند روز از لمس کردن و با مالیدن لب‎های خودداری کنید زیرا ممکن است مواد تزریف شده از محل خارج شوند. ممکن است تا چند روز ورم و کبودی در محل مورد نظر ایجاد شود که کوتاه مدت است. با توجه به آنکه ممکن است  هر عمل زیبایی خطرات و عوارضی داشته باشد، عوارض پس از جراحی لب بسیار کم و نادر است. این عوارض در برجسته سازی با تزریق می‎تواند به صورت عدم تقارن، کبودی شدید و طولانی مدت و یا عفونت خود را نشان دهد. در مواردی که فرد از پرئتز برای بزرگ کردن لب ‎های خود استفاده می‎کند ممکن است در مواردی شاهد تغییر فرم و یا خروج پرئتز از محل قرار داده شده باشیم.

پایداری نتیجه عمل برجسته کردن لب

هر عمل زیبایی ممکن است نتایج پایدار و یا موقتی داشته باشد که بنا به نوع عمل متفاوت است. در عمل زیبایی لب نیز چنین است. نتایج حاصل از روش تزریق ژل موقتی و تزریق چربی نیمه موقت است. زیرا ممکن است در موارد چربی توسط بدن جذی شود. اما نتایج حاصل از پروتز لب دائمی می‎باشد. هرچند که این نتایج از فردی به فرد دیگر متفاوت بوده و به عوامل زیادی وابسته است.

امکان بازگشت پذیری پروتز لب

از مزایای روش پروتز لب برای برجسته کردن آن قابلیت برداشته شدن پروتز و یا جایگزینی آن با سایز پروتز کوچک‎تر است. ممکن است بسیاری از افراد نظر خود در رابطه با ظاهرشان در طول مدت تغییر کند. بنابراین استفاده از پروتز لب نسبت به روش‎های دیگر برای بزرگ کردن آن محبوبیت بیشتری دارد.

برجسته سازی لب و هزینه‎های آن

هزینه‎های عمل زیبایی می‎تواند براساس ویزیت و دستمزد جراح و روش انجام آن متفاوت باشد. توجه داشته باشید که نتیجه مثبت عمل‎های زیبایی به مهارت و تجربه پزشک معالج بسیار وابسته است بنابراین در انتخاب جراح خود دقت لازم را به کار برید تا بهترین نتیجه برایتان حاصل شود. شایان ذکر است اغلب شرکت‎های بیمه هزینه جراحی‎های زیبایی و یا درمان عوارض آن را متقبل نمی‎شوند و بیشتر به موارد پزشکی و درمانی می‎پردازند اما بهتر است قبل از انجام آن با مشاور بیمه خود مشورت کنید.