مشکلات جنسی
3
نوشته شده توسط زوپ

زمان مطالعه 6 دقیقه
دیر انزالی در مردان

دیر انزالی در مردان : یکی از مشکلات بسیار مهمی که ممکن است برای اغلب افراد در رابطه‎ی جنسی پیش آید اختلالت مربوط به انزال است. به طور کلی به حالتی انزال گویند که فرد به ارگاسم کامل رسیده باشد و آب منی از آلت تناسلی او خارج شود. اختلالات مربوط به این رخداد به چند دسته‎ی گوناگون تقسیم می‎شود که یکی از آن‎ها دیر انزالی است به معنای نیاز فرد به تحریک جنسی بیشتر برای رسیدن به انزال. این اختلال گاه به حدی است که فرد اصلا قادر به انزال نخواهد بود. دیر انزالی می‎تواند به دلایل مختلفی صورت گیرد اما مهم است بدانید در صورتی که این اختلال به صورت ادامه دار برایتان پیش‎آید و سبب نارضایتی شما و شریکتان گردد اختلال محسوب می‎شود و نیاز به درمان دارد در غیر این صورت کاملا طبیعی است که در برخی موارد فرد دچار دیر انزالی شود.

انواع دیر انزالی آقایان

دیر انزالی که خود یکی از اختلالات انزال محسوب می‎شود براساس موارد مختلف به چند دسته تقسیم می‎شود. در ادامه به بیان و بررسی هر مورد می‎پردازیم:

  • انزال رخ نمی‎دهد: بیشترین ناکامی در این حالت است زیرا فرد توانایی رسیدن به اوج لذت جنسی را ندارد.
  • انزال دیر رخ می‎دهد: در این حالت اگرچه فرد انزال را تجربه می‎نماید اما به دلیل طولانی شدن آن احساس سرخوردگی بسیار می‏‎کند.
  • انزال در شرایط خاص: شرایط خاص به معنای شیوه‎ای دیگر غیر از آمیزش است. در این حالت فرد با شیوه‎ای دیگر نظیر خودارضایی، سکس دهانی، تحریک دستی و... به اوج لذت جنسی دست می‎یابد و انزال می‎شود. در این حالت اگرچه فرد به انزال می‎رسد اما ممکن است پس از مدتی دچار نارضایتی شریک جنسی او شود.
  • انزال خارج از رابطه‎ی جنسی: در این حالت نیز فرد اگرچه انزال را تجربه می‎کند اما نه در آمیزش و رابطه‎ی جنسی بلکه به صورت تنهایی و از طریق خودارضایی. این حالت سرخوردگی و ناکامی بسیاری برای فرد ایجاد می‎کند.

علل بروز دیر انزالی در مردان

دیر انزالی می‎تواند به دلایل مختلفی بروز یابد. این دلایل گاه مشکلات روانی و گاه جسمی است. پافتن دلیل دیر انزالی کمک بسیار زیادی به پزشک معالج در زمینه‎ی درمان آن می‎کند. در ادامه برخی از دلایل عمده‎ی دیر انزالی بیان شده است:

  • برخی مشکلات روحی و روانی مانند افسردگی، اضطراب، استرس و...
  • مصرف برخی داروها مانند داروهای ضد افسردگی، کاهنده‎ی فشار خون، ادرار آور، ضد تشنج و...
  • برخی بیماری‎ها مانند دیابت، سکته مغزی، بیماری‎های هورمونی و...
  • مصرف الکل
  • ژنتیک
  • عفونت
  • افزایش سن

علائم دیر انزالی چیست

به طور کلی نمی‎توان زمان دقیقی برای بهترین نوع انزال بیان کرد زیرا این امر در افراد مختلف کاملا نسبی است و علایمی ندارد. به طور کلی  دیر انزالی زمانی یک عارضه و اختلال محسوب می‎شود و نیازمند درمان است که فرد و شریک جنسی او از زمان خروج منی از آلت تناسلی ناراضی باشند و این اختلال در هر رابطه‎ی جنسی رخ دهد. اما دلایل بسیاری چون فشار کار و استرس روزانه ممکن است سبب دیر انزالی موقت شود که چنین شرایطی نگران کننده نیست و به مرور زمان از بین می‎رود.

 تشخیص دیر انزالی در مردان

برای تشخیص دیر انزالی در ابتدا یک معاینه‎ دقیق و کلی لازم است. در این معاینه پزشک اطلاعات لازم و شرح حال او را به طور کامل در خواست می‎کند همچنین ممکن است با شریک جنسی او نیز صحبت نماید. سپس آزمایشات لازم چون آزمایش خون و ادرار انجام می‎شود تا از عدم بیماری‎های دیگر اطمینان حاصل گردد. گاه برای تشخیص دلیل دیر انزالی (جسمی یا روحی ) از یک دستگاه ویبراتور استفاده می‎شود.

انواع روش‎های درمانی دیر انزالی آقایان

در انزالی اختلالی است که می‎تواند دلایل بسیاری داشته باشد. براساس دلایل متفاوت آن روش‎های درمانی مختلفی نیز وجود دارد. بخش اعظمی از درمان دیر انزالی مربوط به تشخیص دلیل آن است. در صورتی که پزشک بتواند به خوبی این دلیل را تشخیص دهد روش مناسب را نیز می‎تواند به خوبی تعیین نماید. بنابراین انتخاب روش درمان توسط پزشک صورت می‎گیرد. گاه ممکن است برای درمان دیر انزالی فقط تغییر داروی مصرفی فرد کفایت نماید اما در برخی موارد نیز ممکن است فرد نیازمند گذراندن جلسات مشاوره باشد. در ادامه به بیان برخی روش‎های درمانی دیر انزالی در مردان می‎پردازیم:

  • درمان دارویی

به طور کلی هیچ داروی مشخصی برای درمان دیر انزالی وجود ندارد و داروهای مصرفی برای این اختلال در واقع داروهای درمانی برای بیماری‎های دیگر است که چنین تاثیری نیز بر فرد می‎گذارد. مانند داروی آمانتادین، بوسپیرون و سیپروهپتادی

  • درمان روانی

این روش درمان برای بیمارانی مورد استفاده قرار می‎گیرد که به دلیل اضطراب، استرس و دیگر مشکلات روانی دچار دیر انزالی شده باشند. که در طی آن مشکلات روحی و روانی فرد درمان می‎شود.

مزایا درمان دیر انزالی مردان

هر درمانی برای از بین بردن مشکلات و بیماری‎هایی انجام می‎شود. این درمان‎ها در صورتی که به درستی انجام شود نه تنها سبب از بین رفتن مشکلات و عوارض بیماری می‎شود بلکه سبب ایجاد مزایایی در فرد می‎شود. در ادامه به بیان برخی از مزایای درمان دیر انزالی می‎پردازیم:

  • افزایش رضایت جنسی
  • بهبود زندگی زناشویی
  • افزایش اعتماد به تفس
  • از بین رفتن برخی مشکلات و بیماری‎های روحی و جسمی

عوارض دیر انزالی در آقایان

دیر انزالی در آقایان می‎تواند سبب بروز مشکلات بسیاری شود بنابراین لازم است به محض اطلاع از ابتلا به آن جهت درمان اقدام نمایید. برخی از مشکلات در انزالی مردان شامل موارد زیر است:

  • از بین رفتن کیفیت زندگی زناشویی
  • کاهش لذت رابطه‎ی جنسی
  • ناباروری
  • افزایش استرس و اضطراب در برقراری رابطه‎ی جنسی
  • کاهش میل جنسی
  • فرسودگی و خستگی جنسی

هزینه‎ درمان دیر انزالی آقایان

اگرچه تعیین هزینه‎ی دیر انزالی توسط پزشک معالج انجام می‎شود اما تحت تاثیر عوامل بسیاری است. از نکات موثر بر هزینه‎ی درمان این اختلال باید به دلیل بروز آن، روش درمان، میزان اختلال، دستمزد پزشک و... اشاره نمود. بنابراین تا پیش از معاینه نمی‎توان مبلغی برای آن مشخص کرد. توجه داشته باشد پیش از اقدام به این درمان با مشاور بیمه خود مشورت نمایید. تعرفه‎های شرکت‎های بیمه با یکدیگر متفاوت است. به نحوی که ممکن است برخی از شرکت‎های هزینه‎های این درمان را تحت پوشش خود قرار دهند و برخی دیگر خیر.

انتخاب پزشک مناسب

انتخاب پزشک مناسب در نتیجه‎ی حاصل از درمان بسیار تاثیر گذار است زیرا انتخاب روش درمان بر عهده‎ی پزشک معالج است. پزشک روش درمان را براساس علت بروز اختلال تعیین می‎کند و بنابراین این تشخیص در درمان تا حد زیادی نقش تعیین کننده دارد. بنابراین در انتخاب پزشک خود نهایت دقت را به کار برید. این انتخاب نقش تعیین کننده‎ای در جواب درمان شما دارد. از معیارهای پزشک مناسب باید به مواردی همچون دقت، تجربه، مهارت، علم و دانش کافی و... اشاره نمود.

چه سوالاتی در جلسه مشاوره بیان می‎شود

اغلب افراد به دلایلی چون ترس و شرم در زمان معیین به پزشک مراجعه نمی‎کنند که همین امر سبب بروز عوارضی بعضا جبران ناپذیر می‎شود بنابراین لازم است بدون هیچ اجساس شرمی به پزشک خود مراجعه نمایید. دز جلسه‎ی معاینه از فرد سوالاتی پرسیده می‎شود تا اطلاعات لازم و مرتبط در اختیار پزشک قرار گیرد. اطلاعاتی همچون سابقه‎ی بیماری، مصرف دارویی و...این اطلاعات در روند درمان می‎تواند بسیار کمک کننده باشد بنابراین با صداقت به آن‎ها پاسخ دهید. در این جلسات شما نیز می‎توانید سوالات خود را از پزشک معالج بپرسید. بیمار تنها زمانی می‎تواند به روند بهبودی خود کمک نماید که از روند درمان و بیماری خود آگاه باشد. برخی از سوالاتی که باید بیمار از پزشک خود بپرسد عبارت است از:

  • آیا من به دیر انزالی مبتلا هستم؟
  • دیر انزالی من جزو کدام دسته است؟
  • روش پیشنهادی شما برای از بین بردن دیر انزالی چیست؟
  • آیا روش مذکور عوارض و خطراتی دارد؟
  • و...

میزان ماندگاری نتایج

همانطور که پیشتر بیان شد روش‌های متفاوتی برای درمان دیر انزالی در مردان وجود دارد که هرکدام مزایا و عوارض و میزان ماندگاری متفاوتی دارد. دیر انزالی مردان در صورتی که به درستی درمان شود می‌تواند ماندگاری ببشتر و حتی در مواردی ماندگاری دائمی داشته باشد. این درمان درست تا حد زیادی بستگی به تشخیص دلیل بروز اختلال دارد. روان درمانی‌ها و رفتاردرمانی‌ها تاثیر بیشتری در این درمان دارد.