عفونی و گرمسیری
3.81
چگونه آجیل و خشکبار را در برابر کرنا ضدعفونی کنیم

کرونا، ویروسی که ابتدا از کشور چین شروع و سپس به تمام جهان انتقال پیدا کرد. شاید کمتر کسی در ابتدا تصور این را می کرد که این ویروس وارد کشورش شود اما در حال حاضر همه گیری این ویروس جهان را به زانو درآورده است.

در ایران نیز ورود ویروس کرونا از اوایل اسفند به طور رسمی اعلام و تایید شد.ویروس کرونا شاید در ابتدا موضوع مهمی قلمداد نمی شد اما شیوع سریع آن باعث بوجود آمدن مشکلاتی مانند تعطیلی بسیاری از شرکت ها و دورکاری شد.اما در بسیاری از اصناف که دورکاری امکان پذیر نیست مشکلات بسیار بوجود آمده است. از طرفی دیگر ورود این بیماری با اسفندماه یعنی آخرین ماه سال یکی شده است همین امر باعث شده تا امسال نوروز متفاوتی را در پیش داشته باشیم.یکی از مواردی که هرسال با نزدیک شدن نوروز طرفدار بیشتری پیدا می کند آجیل و خشکبار است. اما با وضعیت پیش آمده سوالی که برای بیشتر مردم پیش آمده این است که آیا می توانیم امسال نیز برای تهیه آجیل اقدام کنیم؟

 

اگر شما هم سوالی درباره کرونا دارید میتوانید با پزشکان زوپ مشاوره آنلاین رایگان داشته باشید مشاوره آنلاین با پزشک

 

چگونه آجیل را در برابر کرونا ضدعفونی کنیم؟

میلانی، عضو هیات مدیره انجمن تغذیه ایران در مصاحبه ای اعلام داشت : میزان ماندگاری و پایدار بودن ویروس کرونا بر روی سطوح متفاوت است و نمی توان نظر قطعی اعلام کرد.

اما این ویروس می تواند بر روی میوه ها ، شیرینی ها ، انواع آجیل و یا بسته بندی های شکلات ها برای مدت زمان مشخصی باقی بماند.در صورت خرید، می توانید با استفاده از الکل مواردی را که به صورت بسته بندی خرید کرده اید، ضدعفونی کنید.

همچنین ایشان بیان کردند برای ضدعفونی کردن آجیل و خشکبار نیز می توانید با استفاده از فر و یا مایکروفر آجیل ها را در حرارت بالای 40 درجه قرار داد و سپس مصرف کرد و یا با دمیدن باد گرم توسط سشوار در داخل ظرف و یا بسته بندی هایی که آجیل ها در آن قرار دارند می توان به فرایند ضدعفونی کردن آجیل کمک و با اطمینان خاطر بیشتری آن ها را مصرف کرد.

در همین راستا مصطفی احمدی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار نیز بیان کرد خشکبار و آجیل نوعی داروی گیاهی است و مصرف آن برای بدن مفید است.با توجه به این که ویروس کرونا در دمای 60-70 درجه سانتی گراد از بین می رود، باید اعلام داشت که تمامی آجیل ها و به طور کلی خشکبارها در دمای 300 درجه سانتیگراد پخت و آماده می شوند.

لذا در زمان آماده شدن مشکلی وجود ندارد و تنها نکته مهم در هنگام بسته بندی آن هاست.تمامی افراد این صنف موظفند این بسته بندی را همراه با رعایت تمامی نکات بهداشتی انجام دهند.همچنین مردم باید توجه داشته باشند تنها از فروشگاه های معتبر اقدام به تهیه این اقلام کنند و به هیچ عنوان از دست فروش ها و به صورت باز تهیه نفرمایند.

کلام آخر

چیزی تا نوروز نمانده است و کشور و مردم عزیزمان همچنان درگیر این مهمان ناخوانده است.اما چیزی که کاملا در این شرایط مشهود است این است که نمی توانیم این نوروز را مانند نوروزهای پیشین برگزار کنیم.همه باید در این شرایط کمک کنند و قرنطینه خانگی را در عید اجرا کنند.سفرهای غیر ضروری، دید و بازدیدهای عیدانه، خریدهای نوروزی و... باید کنسل شوند.این عید را به کمک تکنولوژی پیش ببریم و با تلفن و اینترنت با یکدیگر در تماس باشم تا زنجیره این ویروس قطع و یک بار دیگر شادی به کشور و خانه هامان بازگردانده شود.به خاطر خودمان و به خاطر خانواده مان و به خاطر اینکه سال آینده همین موقع آماده فراهم کردن هفت سین قشنگمان در کنار همه اعضای خانواده باشیم این عید را در خانه بمانیم.

در خانه بمانیم تا به تمام شدن این تراژدی کمک کنیم.