بازگشت به لیست سوالات
ح.خ
عنوان :

بی قراری و بد خوابی و عدم شیر خوردن

متخصص بیماری های کودکان
باسلام . دختری 6 ماهه دارم که از یک هفته مانده به چهار ماهگی شیر خودم رو فق تو خواب میخورد و در هوشیاری کامل شیر نمیخورد . و از اونجا که شیشه شیر رو نمیگرفت شیر خشک با قطره چکان بهش میدادم و البته غیر از زمان حال تو ماشین هم شیر میخورد . الان که 6 ماهه شده تو خواب شبانه هم کمتر شیر میخوره یکبار یا دو بار . شیر خودم خیلی خیلی کم شده و همچنان دو بار یا سه بار در طول روز 90 سی سی شیر خشک با قطره چکان میدم . از طرفی از چهار ماهگی که کولیکش بهتر شده بود باز هم خواب شبانه خوبی نداشت .دو شب رانیتیدین دادم تا صبح اصلا از خواب بیدار نمیشد و خودم بیدار میشدم و بهش شیر میدادم . از شب سوم که رانیتیدین دادم بدتر از قبل بد خواب شدو گریه میکرد دیگه بهش ندادم تا 6 ماهگی همچنان شبها خیلی بدخوابه مدام گریه میکنه و مدت خوابش کوتاهه . همش از این پهلو به اون پهلو میره خیلی زیاد و بعدش یه دفعه زیر گریه میزنه . ازونیوم هم یک بار 30 گرانول دادم که بی قرار تر شد . الان که غذای کمکی داره وقتی میخوام بدم دهنش رو سفت میبنده و نمیخوره و برای شیر خشک هم دیگه با قطره چکان هم نمیذاره بهش بدم و باز هم دهنش رو سفت میبنده که البته با خنداندنش و له زور هم شده بهش شیر رو میدم و کمی سوپ با فرنی . بینیش هم خر خر میکنه و تقریبا میشه گفت کیپه. در 6 ماهگی 8 کیلو وزنشه و 70.5 خم قدش و دور سرش 44. ممنون میشم که منو از نگرانی در بیارین

سلام دوست عزیز.والا طبق شرح حالی که میدید خب وضعیت سختی رو دارید تحمل میکنید و متاسفم.90 سی سی شیر خشک در طی روز هم که خیلی کمه ضمن اینکه میگید شیر خودتون هم کم هست.

احتمالا فرزند شما دارای کولیک و ریفلاکس شدید بوده و یا حتی شاید آلرژی به پروتیین شیر شما

اما نکته ای که این وسط نگرانی رو کم میکند رشد کودک شماست که وزن و قد متناسب با سن و حتی خوبی داره و این نگرانی رو کم میکنه.و من فکر میکنم با مصرف مداوم رانیتیدین و اگه برطرف نشد اس امپرازول و صبوری کردن مشکل شما به تدریج حل میشه.ممنون میشم وزن و دورسر تولد کودکتون رو هم بفرمایید.

باسلام و تشکر از شما خانم دکتر . بدو تولد وزنش3700 و قدش 50سانتو دور سر 38سانت .
خانوم دکتر من خودم ریفلاکس دارم به ازونیوم جواب نمیدم و با امپرازول برطرف میشه . به نظر شما امپرازول میتونم بدم فکر میکنم مثل خودم باشه دخترم و به ازونیوم جواب نده . شیر خشک هم سه بار در روز 90 سی سی میدم .
عذر خواهی میکنم از 5 ماهگی هم مدفوعش خیلی بد بو شده.جوری که من بدون ماسک نمیتونم تمیزش کنم .

برا زیر یکسال ازونیوم مورد تاییدتره.مدفوع چرب نداره؟چسبناک نیست؟

ممنونم . چربی نداره اما چسبناک هست . جدیدا یک مقداری از مدفوعش سفت و مثل بزرگسال هستش و بقیه ی مدفوعش مثل نوزادی هست .

مساله ای نیست فعلا وزن و رشدش بد نیست.ولی میتونید شیرخشک رو بیشتر بدید اگر

ممنون و سپاسگذارم .

اگر که شیر خودتون مطمینید که کم هست.درادامه منحنی رشدشون روپیگیر بتشید.ضمنا چون شیر خودتون رو هم میدید باید موادی که نفاخ هست خودتون هم کمتر مصرف کنید.یک ازمایش مدفوع هم اگر بدید خوبه.

عذرخواهی میکنم ازونیوم رو دو بار در روز بدم ؟و ممکنه لطف کنید بگید چند گرانول بدم .

10میلی گرم روزانه یکبار کافیه.گرانول هارو له نکید فقط.

اگه کپسولتون 20میلی گرمیه میشه نصف گرانول ها.واگر ده میلی هست کل گرانول هارو بدید.در شیر یا ماست بریزید بدید.اگر بهتر نشد دوبار درروزش میکنیم.نیم ساعت قبل شیردهی بدین.نتیجه رو بهم اعلام کنید مادر عزیز.

سپاس



سوالات مشابه


واکسن

سلام پسرم 16 ماهشه و تا الان طبق کارت واکسیناسیون واکسن هاشو زده، الان یه واکسن فلج اطفال تزریقی اومده آیا باید بزنیم؟ میگن اجباری نیست نظر شما چیه اگه بزنم بهتره یا نه فرقی نداره؟

زردی نوزاد

با سلام. زردی فرزندم در روز دوم تولد (سزارین) در بیمارستان 6و 9 دهم بود در روز چهارم 8 و 7 دهم بود. روز پنجم 7 و 7 دهم بود. آیا اکنون که روز یازدهم هست باید آزمایش تکرار شود؟ با سپاس

واکسن

سلام پسرم 16 ماهشه و تا الان طبق کارت واکسیناسیون واکسن هاشو زده، الان یه واکسن فلج اطفال تزریقی اومده آیا باید بزنیم؟ میگن اجباری نیست نظر شما چیه بزنیم یا خیر؟

سرماخوردگی

خر خر کردن و سرفه نوزاد 18 ماهه همراه آبریزش بینی و تب خفیف بعد از زدن واکسن

بی خوابی و یبوست نوزاد

سلام نوزادم 5ماهه است و دو ماه است که فقط شیر خشک می خورد، ابتدا به نوع شیر خشک حساسیت نشان داد که پزشک اطفال مارک خاصی معرفی کردند و بهتر شد. آیا همین مارک شیر خشک را ادامه دهم؟ دو روز است که خیلی کم شیر می خورد و مدفوع هم نداشته. داروی ملینی هم که قبلا پزشک برای یبوستش تجویز کرده بودند با اینکه دو سی سی افزایش دادم دیگر موثر نیست.از ساعت6 عصر تا 5صبح هر تلاشی میکنم نمی خوابد و نق می زند.در طول روز هم به سختی میخوابد کمی دیفن هیدرامین روی لثه هایش میمالیم اما باز هم بی قرار است پوشکش هم خیس نیست و دچار سوختگی نیست. ممکن است به خاطر مصرف همزمان کندر و فولیک اسید در بارداری بیش فعال شده باشد؟ اگر نه بفرمایید چه کار کنم؟