بازگشت به لیست سوالات
س.ع
عنوان :

درد شدید قلب و نفس نفس زدن و سرگیجه

فوق تخصص جراحی قلب و عروق
با سلام و خسته نباشید.من 28 سالم و حدوداً از 22 سالگی به بعد دچار مشکل قلبی شدم.به متخصص قلب رفتم اول میگفتن چیزی نیس وبعد یکسال که گذشت دردهای شدید و نفس نفس زدن و حتی گاهی تپش قلب های شدید داشتم دوباره رفتم پیش دکتر برام اکوی قلب و تست ورزش و آنژیو گرافی نوشت که انجام دادم و گرفتگی عروق یا دوتا رگ کرونری قلبم تأیید شد.و یسری پرهیز و داروی مسکن قوی و آسپرین بهم دادن.الان بعد حدود چند سال میگن که استنت گزاری مشکل وجواب نمیده و مجبوریم که عمل باز(بای پس)انجام بدیم که میگن خیلی خطرناک و ریسک بالا داره وممکن خونریزی زیاد باشه و دوام نیاره قلبم.آیا راهی هست که مجبور نشم عمل باز قلب انجام بدم؟باتشکر از شما و اپ خوب زوپ. ممنون میشم کمکم کنید.
اینا هم تصاویری از دوماه پیش آنژیو گرافی هست ویکی مال دوسال پیش که تقریبا بیماریم خیلی شدید بود!
خیلی میترسم از این که آخر مجبور بشم آن به عمل باز (بای پس قلب)بدم و یوقت از خونریزی زیاد واقعاً قلب دوام نیاره و بمیرم. میشه راهنمایی کنید خیلی نگرانم.

سلام با توجه به تصاویر انژیو به نظر میاد عمل باز براتون لازمه ،احتمال خونریزی به علت داروهایی که مصرف می کنید هست ولی معمولا مشکلی ایجاد نمی کنه نگران نباشید و کارتون رو پیگیری کنید ،لطفا اخرین اکو خودتون رو برای من بفرستین و بفرمایید در کدام شهر ساکن هستید.

بنده ساکن همدان هستم.
شرمنده نتیجه اکو قلب دست دکتر مونده البته یه صدای از قلبم ضبط شده هستش تا خودمم درجریان وضع قلبم باشم!
اینو هم نشد بفرستم ارور میده!
دکتر خودم میگن که استنت گزاری دیگ دیر شده ؤ فقط میشه یک رگ رو باز کرد ولی رگ دیگه چون شدت گرفتگی بالا خطرناک و ممکن حتی پاره بشه توی عمل برای همین عمل باز رو توصیه کردن!پس یعنی خطری نیس و میشه عمل باز کرد و خوب بشم؟انقد که نگرانم و استرس دارم دردهای قلبم بیشتر شده و به سمت دست چپم و به نفس نفس زدن می افتم بعدکه مسکن مصرف میکنم کمی آروم میشه ولی اثرش که میره باز شروع میشه! بیشتر هم اوایل صبح و آخر شب ها اینجوری هستم. خیلی ممنونم که کمک میکنید!
دکتر خودم تصاویر نتایج اکوکاردیوگرافی رو برام فرستادن و گفتن که باشما هم مشورت کنم و بپرسم تا مطمئن بشم که اگر نظر شما هم عمل باز هست زودتر اقدام کنم چون میگن ممکن دیر بشه و خطرناک وضع قلبم!!؟
ببخشید یه سوال دیگه هم داشتم! اینکه میگن موقع درد قلب روی سینه نخوابید و یا مشت به سینه نزنید که بدتر میشه درسته و باعث میشه درد بدتر بشه و خطرناک هست؟؟ خیلی ممنون از کمکتون دکتر.
دکتر این دو نوع دارو رو برام تجویز کردند البته الان مدتی بخاطر شدت دردهام و گاهی سرگیجه که دارم دوز دارو رو تغییر دادن و الان آلفن.اس.ار 200 میخورم و نیتروژل 0.4 هرروز؛ آیا ضرری ندارن؟

سلام ،بله حتما زودتر عمل کنید و نگران نتیجه نباشید ، به خدا توکل کنید .الفن به شما کمکی نمیکنه و عوارضش بالاست اگر لازم شد بعد از عمل برای درد جراحی استفاده کنید .

در ضمن مشت زدن به سینه موقع درد قلبی در کسانی که قبلا سکته قلبی کردن و بافت قلب از بین رفته میتونه باعث اختلال ریتم قلب بشه .

استنت گذاری برای شما مناسب به نظر نمی رسه .

خیلی ممنون از لطف و راهنمایی های شما پس من همین فردا میرم واسه اقدامات لازم برای عمل باز قلب و انشاالله که نتیجه خوبی داشته باشه و خونریزی زیادی صورت نگیره که خطرناک بشه! خواستم بدونم در همدان بهترین دکتری که این عمل قلب باز رو انجام میدن کی هستن؟ و آیا میشه ه‍زینه هاشو با دفترچه متقبل شد؟؟ سپاسگزارم خیلی دکتر کرم نژاد.
و آخرین سوالم این که بجای آلفن.اس.آر چی رو مصرف کنم بهتره و بیشتر جواب میده در این مورد من؟
ببخشید دکتر میشه لطفاً سوال آخرم رو هم جواب بدید خیلی مهم! بجای قرص مسکن آلفن.اس.آر چی مصرف کنم خوبه و واقعاً تأثیر داره که هم درد رو کم کنه و قلبم رو آروم ؟البته گاهی از شدت درد مجبور میشم از نیتروژل استفاده کنم ولی خواستم بدونم تو شرایط قلب من چه قرصی بهتره بجای اون؟ خیلی ممنون از لطف و راهنمایی های شما.

سلام ،بنده شناختی از جراح های همدان ندارم متاسفانه .مسکن ها درد شما رو کم نمیکنن مگر مخدر باشن که اون رو هم بنده توصیه نمیکنم .

سلام ،بنده شناختی از جراح های همدان ندارم متاسفانه .مسکن ها درد شما رو کم نمیکنن مگر مخدر باشن که اون رو هم بنده توصیه نمیکنم .

خیلی ممنون لطف کردید .من هفته پیش عمل باز شدم و دارم کم کم رو به بهبودی میرم خداروشکر از عمل و دکتر جراح خیلی راضی بودم. و رژیمی که برام نوشتن خیلی خوبه البته من قبلاً هم اصلاً انقدی غذای چرب مصرف نداشتم ،چ از غصه و استرس بود بیشتر بیماری .خیلی خیلی ممنون ازتون که کمک کردید دکتر . خدانگهدار.⁦❤️⁩⁦

سلام خدا رو شکر ،سلامت و سربلند باشید




سوالات مشابه


سرگیجه در حالت دراز کش

سلام.پدر من 69 سالشون هست . داروی انالاپریل 20 مصرف می کنند. فشار معمولا 13-12 روی 8 هست با دارو. چند شب پیش وقتی دراز می کشیدن سرگیجه داشتن . در حالت نشسته نه. حالت تهوع هم اضافه شد. تا اینکه سعی کردن بخوابن و حالش بد و استفراغ کرد و چند بار تکرار شد. البته اندانسترون بهشون دادم که البته بالا اوردش. و در نهایت خوابیدن. می خواستم بدونم جای نگرانی داره ؟

آنژیوگرافی

سلام دکتر،پدر من آنژیوگرافی انجام دادن و گفتن گرفتگی داره، اگر امکانش هست این انژیو رو میگید مشکلش چیه؟ کدوم رگا گرفتگی دارن؟ و چه کاری باید انجام بدیم؟ ممنون میشم????

انژیو گرافی

سلام دکتر،پدر من انژیوگرافی انجام دادن و گفتن گرفتگی داره، اگر ممکنه این انژیو رو بگید مشکلش چیه و کدوم رگ دچار مشکل شده و نشکل در چه حد هست و این که چیکار میتونیم بکنیم؟! ممنون از لطفتون????

درد در ناحیه قلب

سلام و عرض ادب آقای دکتر روز بخیربرای دختری 11 ساله مسدع اوقات شده ام.این دختر نزدیک به 1 سال است که گه گاهی در طول روز دچار درد در ناحیه قلب می شود.حدود نیم ساعت تا 15 دقیقه زمان میبرد که درد آن ناحیه خوب شود.کمی پشتش را ماساژ می دهند تا خوب شود.ممنون میشم ما را راهنمایی بفرمایید

سوزش دست

باسلام، رجبی هستم پدرم نارسایی قلبی دارد وتحت نظر شماست ، چند ماهی است که پوست دستهای ایشان از بازو تا مچ (به خصوص دست چپ)سوزش شدیدی دارد به صورتی که حتی با تماس لباس هم موجب ناراحتی شدیدش می شود، ضمنا از مچ به پایین هم در بیشتر مواقع بی حس است ، لازم به ذکر است که پای چپ پدرم از زانو به پایین ورم کرده ، با توجه به اینکه من شنیده ام مشکلات عروق محیطی هم سبب آسبب به رگهای خونی ومحدود کردن جریان خون به پوست و به ویژه در دستها و پاها وهمچنین با عث ایجاد تورم در پا می شود لطفا در این باره راهنمایی فرمایید