بازگشت به لیست سوالات
ج.م
عنوان :

مصرف ایزوترتینوئین

متخصص پوست، مو و زیبایی
سلام
(مرد_سن 23_وزن117)
حدود 9 سال است که آکنه ی شدید دارم که اکثر سطح کمر و سینه و بازو و گردنم را گرفته و برای مشکلم چند روز پیش به متخصص پوست مراجعه کردم و برایم ( A-CNOTREN 20mg) تجویز کرد و گفت باید روزی یک عدد استفاده کنی.
در مورد نحوه ی مصرفش اینکه بر روی جعبه ی دارو نوشته همراه با غذا مصرف شود یعنی چه؟ یعنی باید بین غذا خوردنم قرص رو هم همراه با یک لیوان آب بخورم یا با فاصله ای قبل یا بعد از غذا مصرف کنم(چه قدر قبل یا بعد)؟
من کم خونی دارم و میخواهم قرص آهن هموویت پلاس که ترکیباتش رو به پیوست می فرستم مصرف کنم. آیا مصرف هم زمان هموویت پلاس و A-CNOTREN مشکلی ایجاد نمیکند و با هم تداخل ندارند؟ پوست من خیلی چرب است اما با توجه به تغییراتی که در طول مصرف دارو در پوستم ایجاد می شود ، در طول درمان از چه نوع شوینده ای(صابون،پن،فوم و....) و مناسب چه نوع پوستی(چرب،خشک،معمولی یا....)استفاده کنم؟
ممنون میشم کامل توضیح بدید چون توی این 9 سال خیلی زجر کشیدم و واقعا خسته شدم
تشکر بسیار

سلام دارو رو وسط غذا یا بلافاصله بعد از اتمام غذا بخورین مصرف همزمان هموویت پلاس مشکلی نداره از شوینده های پوست خشک باید استفاده کنین ولی کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب باید فاقد چربی باشه

از اونچایی که روزانه بیش از چند دقیقه در معرض آفتاب نیستم چه ضد آفتابی با چه درجه spf را پیشنهاد میکنید؟
با توجه به شرایطم (سن 23 و وزن 117) آیا مصرف روزانه یک عدد 20 A-CNOTRE کافی است؟

خیر کافی نیست برند ضد آفتاب مهم نیست حتما فاقد چربی باشه و حداقل spf باید 30 باشه

با توجه به شرایطم روزانه چند عدد و برای چه مدت زمان پیشنهاد میکنید؟
باتوجه به شرایطم مصرف روزانه چند عدد A-CNOTREN را پیشنهاد میکنید؟

شروع با دوز پایین هست بعدا براتون دوز رو با توجه به پاسخ درمانی و وضعیتتون تنظیم می کنن

سلام دکتر وقت بخیر
قبل از شروع مصرف A-CNOTREN دکتر برایم آزمایش خون نوشت و گفت که باید 2 هفته بعد از مصرف باز هم آزمایش بدهم اما الان که به بیمارستان مراجعه کردم تا نتایج آزمایش را نشانشان بدهم گفتند که دکتر برای حدود 1ماه مرخصی گرفته و نیستند.آزمایش قبل از شروع مصرف و 2 هفته بعدش را برایتان ارسال میکنم تا لط4 کنید و بررسی کنید که مشکلی برای ادامه ی مصرف وجود دارد یا خیر؟
تشکر
آزمایش قبل از شروع مصرف:
آزمایش 2 هفته بعد از مصرف(تصویر دوم):
اگر کیفیت تصاویر خوب نیست بگید دوباره بفرستم
ممنون



سوالات مشابه


دانه های روی کشاله ران

سلام وقتتون بخیر، دانه هایی ریز روی کشاله ران که به صورت خطی و ردیفی در دو سمت ایجاد شده البته چندسالی هست ولی به نظرم بیشتر شده و هیچ مشکلی برایم ندارد، خارش و سوزش ندارد ولی از نظر ظاهری خوشایند نیست ، میفرمایید این دانه ها چی هستند و درمان دارد؟ راهنمایی بفرمایید عکس خدمتتان ضمیمه شد ????

گل مژه و عفونت چشم

سلام آقای دکتر برادرم رو چشماش چند تا گل مژه زده و خیلی قرمزه بعضی وقتا هم درد میگیره بخصوص تو گرما بدتر میشه.میشه درمان دارویی بدید.قطره باکتی ماید هم اثر نکرده

ریزش مو

سلام آقای دکتر من مشکل ریزش مو شدید دارم خواستم منو برای درمان راهنمایی کنید

دوره درمان آکنه

سلام خسته نباشید آکنه ها خیلی خیلی بهتر شدن واقعا سپاسگزارم یکم قرمزی هنوز داره ولی بعضی موقع آکنه میزنم خیلی زود خوب میشه

درمان ریزش مو

سلام وقت بخیر من چند ماهی میشه ریزش موی شدید دارم البته ارثی هم هست. برای درمانش چکار می تونم بکنم