بازگشت به لیست سوالات
م.آ
عنوان :

بی حسی(ضعف خفیف و گز گز) دست و پای چپ

فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم
با سلام...
تقریبا یک ماه میشه که بصورت مقطعی دچار ضعف عضلات دست و پای چپ میشم(حالتی شبیه به خستگی بعد از فعالیت سنگین) و همزمان مشکلات معده از جمله سوزش سر دل و ریفلاکس و بعضا التهاب مری و متعاقبا مشکلات بلع و تنفس . به متخصص قلب و عروق مراجعه کردم و با گرفتن فشار و نوار قلب و اکوی قلب گفتن همه موارد نرماله... به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کردم و بعد از گرفتن ام آر آی مغز و داپلر مغز و نوار عصب و عضله گفتن همه چی نرماله....
الان همچنان این مشکل رو دارم و میخوام بدونم آیا مشکل میتونه از تیروئید و کبد و دیابت و ... باشه ؟ و اینکه چه تخصص و چه آزمایشاتی لازم هست برای تشخیص قطعی؟

ضمنا تو آخرین آزمایشم قند 136 ، چربی tg 280 بوده
و tpo حدود 350 بوده و t3 , t4 , tsh تو محدوده نرمال.
Vit d هم 25

آقا 37 ساله ، وزن 76 قد 170

سابقه بیماری خاص نداشتم

با سلام. به نظر حملات عصبی دارید که حتما باید با روانپزشک در میان بگذارید. ضمنا برای قند بالا بایستی ویزیت غدد هم شوید

تشکر از پاسخ شما...
منظور بنده این بود که با توجه به اینکه علائم تا حد زیادی نگران کننده هستند ، اولویت با کدام تخصص میباشد و کدام اقدامات پاراکلینیکی میباشد؟
ضمن اینکه استرس و فشار عصبی می تواند عامل بسیاری از بیماری ها باشد ، در این مورد خاص (ضعف و گزگز سمت چپ بدن) مجموعه سیستم گوارشی(معده ، صفرا و کبد و لوزالمعده و ... ) را میتوان دخیل دانست؟
آیا این نوع عارضه در اختلال کارکرد گوارش یا غدد ، عارضه شایعی هست؟
سپاس



سوالات مشابه


جواب آزمایش TSH

سلام خانم دکتر وقت بخیر ، بنده دوماه پیش جواب آزمایش تیروئیدمو بهتون نشون دادم در واقع کم کاری تیروئید داشتم عدد TSH : 8.16 بود بعد شما قرص لووتیروکسین 50 تجویز کردین که هر روز تا دوما بغیر از روزهای پنجشنبه و جمعه بخورم البته من از سال 97 کم کاری تیروئید داشتم و تحت درمان بودم با لووتیروکسین و حالا آزمایش دادم و عکس آزمایشو براتون فرستادم ، حالا بفرمایید بقیه درمان به چه صورت میباشد .؟ و آیا نیاز به رفتن به مطب دکتر بصورت حضوری میباشد؟؟ممنون راهنمایی کنید .

کم کاری تیروئید

سلام آقای دکتر خانمی 39ساله ومتاهل و دارای دو فرزند هستم. بعد از دادن چکاپ متوجه شدم که tsh ام بالا و 12.9هست.توی صورتم داره لک میفته.وزنم هم بالا رفته بود که تحت نظر متخصص تغذیه در حال کم کردن وزن هستم. مدتی هست که عصبی هم شدم.نمیدونم این علایم به پرکاری مربوطه یا نه؟ آزمایش رو به دکتر زنان که نشون دادم گفتن این کم کاری تیروئید باعث شده که پرولاکتین خونم هم کمی بالا بره ونیاز هست که با دکتر غدد مشورت کنم. جواب آزمایش رو براتون ارسال میکنم. لطفا راهنمایی بفرمایید.

ندول تیروئید

سلام خانم دکتر ببخشید پدرم بدلیل ندول تیروقید نمونه برداری شدن. میخواستم ببینم ممکنه با نمونه برداری از ندول تیروئید اگه خدایی نکرده سلول سرطانی موجود باشه برداشته باشه و تو نمونه برداری بعدی که بعلت کافی نبودن مقدار نمونه باید سه هفته دیگه تکرار بشه جواب نمونه برداری خوش خیم باشه؟ دکتری که نمونه برداری کردن همون موقع گفته بودن از نظر من خوش خیمه ولی امروز که جواب رو گرفتیم زده نمونه کافی نیست

ندول تیروئید

سلام خانم دکتر ببخشید ممکنه با نمونه برداری از ندول تیروئید اگه خدایی نکرده سلول سرطانی موجود باشه برداشته باشه و تو نمونه برداری بعدی که بعلت کافی نبودن مقدار نمونه باید سه هفته دیگه تکرار بشه جواب نمونه برداری خوش خیم باشه؟

ندول تیروئید

سلام خانم دکتر پدر من نمونه برداری از ندول تیروئید انجام دادن و تو جواب زدن نمونه کافی نیست بنظرتون وقتی میزنن کافی نیست احتمال خوش خیمی بیشتر هست یا نه و اینکه اون موقع که داشتن نمونه رو میگرفتن اون پزشک گفته بودن از نظر من خوش خیمه میخاستم ببینم واقعا موقع نمونه برداری مشخص میشه خوش خیم بودن؟