بازگشت به لیست سوالات
س.س
عنوان :

شکستگیاستخوان گردن ران

متخصص ارتوپدی
سلام من یک سال قبل تصادف کردم استخوان گردن ران من شکسته شدو عمل کردن پلاتین گزاشتن الان یک سال و یه ماه میشه ولی چون لنگش دارم غصه میخورم و ماهی 4تا سیگار میکشم سیگار به پای من ضرر داره؟کی لنگش من درست میشه ؟

سلام.
لطفا سن و شغلتون رو بگید. عکس قبل و مخصوصا بعد لز عملتون و جدیدترین عکسی که دارید رو بذارید تا بشه راهنماییتون کرد.
در مورد سیگار یکی از ثابت شده ترین عوامل در جوش نخوردن شکستگی هاست. با این حال شکستگی ها گردن فمور ذاتا شکستگی های بدی هستن و به صورت ذاتی با عارضه از بین رفتن سر استخوان ران و لنگش همراهی دارن. فیزیوتراپی و استخر به تقویت عضلاتتون کمک میکنه. ولی روند جوش خوردن در عکس خیلی مهمه.

ممنون میشم اگه راهنمایی کنین
19سال دارم کار ندارم درس میخونم

خوبه. هنوز تا جوش خوردن کامل فاصله داره ولی روند جوش خوردن مطلوبه.
حتما استخر برید. ورزش سبک انجام بدید تا عضلاتتون تقویت بشه. از یک فیزیوتراپ خوب کمک بگیرید تا لنگش و دردتون کم بشه. آمپولی هست که روند جوش خوردن رو در شکستگی ها به خوبی افزایش میده. دوره سه ماهه داره. از آنالوگ های PTH هست و دو نوع ایرانی و خارجی داره که نوع ایرانی به خوبی پاسخگوی بیماران بوده. بدون نسخه بهتون نمی دن احتمالا (نوع ایرانی به نام cinopar و نوع خارجی به نام forteo). یه دوره سه ماهه استفاده کنید.
به هرحال در ذهن داشته باشید این شکستگی به صورت ذاتی احتمال از دست رفتن خونرسانی سر استخوان ران رو ایجاد میکنه و احتمال نیاز به تعویض مفصل در آینده برای شما وجود داره هر چند در حال حاضر طبق عکس همه چیز خوبه.

ممنون دکتر جان فقط می خوام بدونم خطر سیاه شدن استخوان من تا کی وجود داره
یعنی چه زمان میتونم خیالم راحت بشه از سیاه شدن استخوان

تقریبا تا آخر عمر. در واقع برای همه وجود داره ولی برای شما زودتر اتفاق میفته. عملا قابل پیش بینی نیست.
گرافی سالیانه برای پیگیری مناسبه و در صورت زیاد شدن درد علائم خطر در حال ایجاد شدن هستن




سوالات مشابه


درد زانو

سلام اقایی 27 ساله هستم در نوجوانی تاندون پای چپم دچار پارگی شد و هنوز گاهی اوقات زانوی چپم خالی میکند تا چند روز درد شدیدی دارد و صدای تق تق میدهد و مدتی هم هست که زانوی راستم نیز به همین شکل خالی میکند و درد در زیر زانو و سمت چپ و گرفتگی ساق پایم دارمچکار باید کرد؟

پوکی استخوان و اب گرفتن بدن ک باعث ورم شدید شده

سلام اقای دکتر .من مادر بزرگم سال 91سرطان معده داشته و معدش را ببرداشتن الان سه ماهی معلوم شده ک پوکی استخوان گرفته و بدنش اب زیر بدنی گرفته و اب بدن یجا جمع میشه و ورم میکنه شکم و پاهاش همه اب شده و عرق هم نمیکنه ک اب و بریزه بیرون اقای دکتر ممنون میشم بگید ما چیکار کنیم چ کاری کنیم براش خیلی اذیت میشه هیچ دکتری جواب نمیده و همش بستریش میکنن اب زیر پوستیش زیاد شده و باد کرده بدنش

درد زانو و استخوان پا

سلام جناب دکتر، وقتتون بخیر. من یه ماهی هست زانوی راستم درد گرفته، قبلا هم هر موقه رانندگی میکردم درد میگرفت، ولی یه ماهیه مرتب درد داره، یه هفته ای هست که استخوان همون پام(سمت راست بالای پام) هم درد میگیره، من 15 سالم بود که استخوان پای چپمم عمل کردم و کلا استخوانو برداشتن(استخوان انگشت وسطی پام). میخواستم بدونم نظر حضرتعالی چی هست ؟

گرفتگی عضله ران

Hanieh Mansouri: سلام وقتتون بخیر دختر 23 سه ساله هستم. حدود یک ماهه که به طور مداوم ورزش یوگا انجام میدم. تا قبل از این مدت زیادی بود که ورزش نکرده بودم و بدن خشک و انعطاف ناپذیری داشتم تا حدی که وقتی می ایستادم دستام به زمین نمیرسید اما با ورزش به مرور بدنم منعطف شد و روند خوبی رو طی کردم اما از هفته ی سوم به بعد دوباره انجام تمرینات برام سخت شد طوری انگار بدنم به حالت اول برگشته و حرکاتی که دیگه به راحتی انجام میدادم نمیتونستم انجام بدم ولی برای اینکه بدنم افت نکنه با هرسختی ای بود ورزش هارو انجام دادم اما بی فایده بود و جز درد و گرفتگی عضله فایده ای نداشت طوری که راه رفتن برام سخت شده هرچه هم بیشتر سعی میکنم با وجود درد ورزش هارو انجام بدم که انعطاف بدنیم بیشتر بشه نتیجه عکس میده میخواستم بدونم علت چیه؟ ممکنه مربوط به تغذیه باشه؟ چون ویتامین و کلسیم کم مصرف میکنم!

درد گردن

سلام سلامت باشید25 ساله هستم اهل گنبدکاووس و پسر