بازگشت به لیست سوالات
س.ح
عنوان :

درد کف پا و پشت ساق

فوق تخصص روماتولوژی کودکان
سلام خسته نباشید.
26 سالمه. در زمان خدمت سربازی حدود دو سال پیش کف پا و عضلات پشت ساق پا شروع به درد و گز گز کرد و قوس کناری کف پا ورم داره. که با کورتون دردم کم شد و خیلی این دردا سراغم نمی اومد. بعد از پایان سربازی حدود شش ماه بیکار بودم تو این چند ماه هم خیلی اذیتم نکرد. از زمانی که کارو شروع کردم دردام هم سراغم اومد و خیلی اذیتم میکنه علائم هم درد و گزگز کف پا (مثل خواب رفتگی پا) و پشت ساق هستش.
دکتر هم رفتم دارو گاباپنیتن و ایندومتاسین دادن یه مدت بهتر شدم ولی بعد از اتمام دارو دوباره دردا شروع شده.
آزمایش هم دادم
Anticcp Neg
Rf Neg
ANA Neg
Anti dsDNA Neg
HLA Panel B27+7 Pos(++++)

سلام،کمر درد ندارید؟خشکی صبحگاهی مفاصل ندارید؟
با فعالیت بهتر می شود یا بدتر؟

اگر آزمایشات دیگری هم دارید بفرستید

کمر درد هم داشتم نه به اون صورت همیشه داشته اگه با حالت بد بشینم شاید درد بیاد. درد یا خشکی ندارم.

نفرمودید دردپا با فعالیت تغییری میکند؟

دیسک ندارم
با فعالیت و ایستاده بودن هم درد میگیره
البته من بیشتر نشسته کار میکنم

آزمایشات را دیدم به جز کمبود ویتامین دی،و یک زمینه ژنتیکی از نوعی بیماری روماتیسمی سایر آزمایشات خوب است

علایم شما ارتباط مستقیمی با کمبود ویتامین دی ندارد

از لحاظ یک بیماری روماتیسمی بنام AS،باید معاینه شوید

در صورتیکه در معاینه نکته ای وجود داشته باشد اولین قدم MRIاز کمر خواهد بود

مرسی از راهنمایی شما



سوالات مشابه


آرتریت روماتوئید

سلام خسته نباشید، خانم بنده 28 ساله، حدود یک ماه قبل دچار درد شدید و گرفتگی زانو و مچ پا شدند،پس از مراجعه به متخصص مغزواعصاب و انجام آزمایش خون نتایج زیر در آزمایش خون مشاهده شد: ESR 1h = 68 Hb= 11 HCT = 36.5 MCH= 25.4 MCHC= 30.14 پزشک محترم تشخیص کم خونی و روماتیسم (آرتریت روماتوئید) را دادند و کپسول خارجی Vitaglobin ،قرص پردنیزون 5، آمپول B12 پانزده عدد و آمپول vit D3 سه عدد تجویز کردند. الان 15 روز از مصرف داروها و آمپولها میگذره، ولی از روزی که قرص پردنیزون تموم شده، درد و خشکی و گرفتگی زانو ،مچ پا،آرنج و مچ دست شروع شده و زمینگیر شده اند. سوال بنده این است که چرا پزشک محترم بجای آمپولهای ضد روماتیسم مثل آدالیمومب، براش ویتامین یا پردنیزون تجویز کرده؟

علت درد مفاصل

در زانو ها شانه ها و مچ دست و پا احساس درد و صدایی شبیه قلنج شکستن دارم مفاصل قرمزی یا ورم ندارد در عکس زانو چیزی دیده نشد اما شش ماه پیش دیسک کمرم را عمل کرده ام. آزمایش روماتیسم توسط پزشک برایم نوشته شد که جواب همه ی موارد منفی بود و وقتی اسرار کردم که آزمایشهای دیگردی بنویسد تا علت درد مشخص شود . گفت دردها میتواند عصبی باشد . با توجه به اینکه در شهر ما روماتولوژیست نیست . راهنمایی بفرمایید که چکار کنم ؟

درد مفاصل در انگشتان دست و پا

ابتدا بعد از بیداری صبحگاهی دچار درد مبهم و کوفتگی در کف پا بودم که بعد از چند دقیقه و مقداری راه رفتن رفع میشد بعد از مدتی درد در طول روز و بعد از نشستن و زمان شروع به راه رفتن هم ایجاد شده در حال حاظر بعد از بیداری صبحگاهی دچار درد در مفاصل انگشتان دست هم شده ام احساس کوفتگی و درد در مفاصل پا از ساق پا تا گف پا و بند های انگشتان دست بعد از بیداری صبح تورم وجود ندارد از نظر ظاهری تغییری مشاهده نمی شود

روماتیسم

با عرض سلام و ادب...ایا بوجود امدن کبودی های مختلف در ناحیه ی ران ها از علایم بیماری رمانیسم میباشد؟ متشکرم

سوال در مورد مشکلات استکلتی

با سلام و عرض خسته نباشید ، من 29 ساله هستم و مدتهاست که دچار مشکلات اسکلتی شدم. قبلا کمی قوز پشت گردن داشتم اما از مدتها پیش پس از احساس بی حسی در عضلات دست و کتف و شانه که برای چند روز طول کشید ، تا کنون دائما احساس سنگینی در استخوان های سرشانه ، کتف و پشت گردن میکنم و استخوان گودی گردن ، شانه ها ، دنده های پشت و زیربغل به شدت به داخل و جلو انحراف پیدا می کند و باعث برآمده شدن قفسه سینه به جلو شده است و قوز پشت گردن هم افزایش پیدا کرده است. به دلیل انحراف کتف و شانه به جلو دوطرف پشتم برامده شده و در هنگام نشستن نمیتوانم تکیه بدهم. گاهی هم به دلیل انحراف شانه ها محدودیت هایی در حرکت گردن دارم. احساس فشار و سنگینی با تحرک اندک تشدید و با خواب کاهش پیدا می کند. تا کنون به چند متخصص ارتوپدی و عضلانی مراجعه کردم و اما تشخیص درستی داده نشده و فقط توصیه عمومی کرده اند. از آزمایش خون و MRI هم مشکلی یافت نشده است. لطفا راهنمایی نمایید و بفرمایید علت چه میتواند باشد؟ با تشکر فراوان