بازگشت به لیست سوالات
د.ل
عنوان :

رفلاکس

متخصص بیماری های کودکان
باسلام خدمت آقای دکتر مقدادی
پسرم یازده ماهشه با وزن تولد2/735سزارین به دنیا اومد واز بدو تولد رفلاکس داشته در دو ماهگی شربت رانیتیدین خورد که خیلی جواب نداد ودکتر در سه ماهگی نکسیوم 20،،1/4تجویز کردوبه مدت یک ماه مصرف کرد وتقریبا رفلاکس وبالا اوردناش خوب شد و قطع کردیم
از پنج ماهگی غذای کمکی رو شروع کردیم تا در هفت ماهگی حساسیت غذایی پیدا کرد وصورتش قرمزمیشد ودور دهنش وچونش جوش میزد دوباره دکتر رانیتیدن دادن ویک ماه دادیم وبهتر شد تا ماه نه رفلاکسا خوب بود وگاهی فقط بالا میاورد تا اینکه دکتر شربت امگا 3تجویز کردن روزی 3سی سی وویتامین د3(ازمایش گرفتن وویتامین د کم بود)وبعداز سومین روز مصرف این قطره و امگا بالا اوردناش مجددا شروع شد وشدیدتر شد روزی دوبار وگاهی یکبار از دماغ ودهن وجهشی بود سریع قطع کردیم داروهارو و رانیتیدین دادیم ولی جواب نداد اموزول دادیم ولی سخت میخودش ونمیتونستیم بدیم. نکسیوم تجویز کردن وبعدش الان به مدت ده روز است که صبح ها ناشتا نصف نکسیوم 40 ودوبار در روز صبح وعصر 1/4باکفون 10مصرف میکنه والان به این ترتیب شده بالا اوردناش مثلا دو روز خوبه اصلا بالا نمیاره دوباره روز بعد یکبار میاره یا یه روز در میون بالا میاره واکثرا شبها بالا میره، وصبحها ناشتا حالت عق زدن داره ،شیر خشک نان 2 HAمیخوره ،ومواد غذاییش شامل :پروتئین گوشت گوسفند ،مرغ ،بوقلمون ،بلدرچین ،پای مرغ ،اب قلم )
غلات (گندم وجوانش ،جو ،جو دو سر ،برنج قهوه ای و سفید ،ماکارونی ،سیب زمینی ،پودر سبوس برنج ،گاهی پودر سیب زمینی ،وپودر جوانه ها، رشته فرنگی. )
حبوبات (لوبیا سبز ،لوبیا قرمز ،عدس ،دال عدس،ماش )
سبزی (پونه ،جعفری ،گشنیز )
(تخم مرغ وبلدرچین )
میوه (موز ،سیب ،گلابی، به )
(الو بخارا )
چربی (فقط روغن زیتون )
سرلاک هم حساسیت دارد ونمیخورد
سیفی جات(هویج ،زردک ،پیاز ،گوجه فرنگی ،شلغم )
سوالات:
1.ایا داروهایی که میخوره مناسب هست واینکه چه مدت طول میکشه که رفلاکسش کاملا بهبود پیدا کنه ودیگه اصلا بالا نیاره ؟بابت عوارض باکلوفن نگران هستم وبا ترس بهش میدم اقای دکتر ایا واقعا این قرص عوارض زیادی دارد؟
2.ایا شیر خشکش مناسبه ؟
3.از میان مواد غذاییه که میخوره چیزی هست که رفلاکسو تشدید کنه واگه هست جایگزینی براش لطفا پیشنهاد بدید ؟
4. آیا تست آلرژی بگیریم خوبه یا نه نیازی نیست?
5.به دلیل وزن کمش چیکار کنم که وزنش بهتر بشه و وزن بگیره واینکه ایا از شربت ویا قطره مناسبی برای افزایش وزن میشه استفاده کرد ؟
6. هنوزدندون در نیاورده ایا دیر نشده وممکنه ویتامین د3که نتونست بخوره اثر بر این موضوع گذاشته باشه ؟
باتشکر

سلام
بله داروها مناسب هستند و تا ماه 18 گاه نیاز خواهد بو دارو ها تمدید شوند که اصلا جای نگرانی ندارد
بهتر است تست رست غذایی انجام دهید واگر کودک به غذایی حساسیت داشته باشد از برنامه غذایی حذف شود .
ویتامین دی 3 و اسید فولیک را حتما باید بدهید و یابد ویتامین ها الزامی نیستند

قطره ترزیا 1 قطره روزانه و اسید فولیک نصف قرص روزانه کافی خواهد بود .




سوالات مشابه


چکاپ

با سلام خدمت دکتر مقدادی دخترم 2سال و 6ماهشه سابقه حساسیت لاکتوز و پروتیین گاوی و سوء جدب ولی حدود 20ماهگی کاملن خوب شد. یکسالکی وزنش 8500 دوسالگی 11400 الان که دوسال و 6ماهش رو 11800 استاپ کرده. قد 94. حدود 3ماه هم هست که آرژی پلاس مصرف میکنه که قدش از 88 به 93 رسید. ولی وزنش تغییر چندانی نکرد. هر روز هم قطره لیپوزوفر میخوره. اشتهاش خوبه از همه گروه مواد غذابی و پروتیینی هم میخوره و هر روز تخم بلددچیین یک الی دوعدد. این آزمایش چکاپ رو هم چند روز پیش انجام دادیم لطفن نطرتون درمورد آزمایش و وزنش بفرمایید. مدتی هم هست وقتی میپره خیلی زود زانو درد میگیره لطفن بفرمایید ایا کمبود ویتامین د3 دارد یا خیر اگر بله لطفن مکمل و میزان مصرفش را هم بفرمایید . نطرتون در مورد آنزیم کبدیش که بالا نشان داده و تیرویید و هورمون رشدش راهم بفرمایید با سپاس.

واکسن آنفولنزا

سلام دختر من وزن تولدش 600 گرم و الان هفت ماهشه و 5 کیلو هست آیا واکسن آنفولنزا بزنه و ب چه صورت ؟

رفلاکس و واکسن

با سلام و احترام آقای دکتر دختر من 3 ماه و 25 روز با وزن 6 کیلو هستش تو این ماه دوبار در مطب ویزیت شد و طبق ازمایش و علایمش تشخیص جنابعالی رفلاکس و الرژی به لاکتوز شیر و التهاب روده بود. و الان 26 روزه داروهای نکسیوم_زادیتن_گاویسکون _1/8باکلوفن رو روزی دوبار ظهر و غروب استفاده می کند. شیر خشکش پپتی جونیور هست. سوال اول_ چرا در این 26 روز با وجود رعایت تمام شرایط انتی رفلاکس و استفاده به موقع داروهاش همچنان از خوردن شیر امتناع می کند؟ و اگر هم میخورد دوباره مقداری را بالا می آورد باوجودی که هر 3 تا 4 ساعت 60 یا 70 میلی میخورد؟ دائم و بیش از حد در حین شیر خوردن و بعد از آن بدنش را قوس و کش میدهد؟ و به شدت کم اشتهاست طوری که در 24 ساعت نهایتش 400 تا 480 میلی شیر و ان هم 90 درصدش در خواب و با هزار بدبختی میخورد؟ یعنی این داروها هیچ تاثیری برایش ندارند؟ چرا هیچ بهبودی در حالش نیست ؟باید تا کی منتظر بمانم ؟ سوال 2_ با توجه به اینکه 5 روز دیگر واکسن 4 ماهگیش را میزنیم آیا این داروهایی که در بالا ذکر شد تداخلی با واکسنش دارد که قبل از واکسن قطعشون کنم یا نه؟ توروخدا به هردو سوالم کامل جواب دهید بخدا افسردگی شدید گرفتم وقتی شرایط بچه مو اینطور میبینم تا کی باید منتظر باشم که از این داروها جواب بگیرم و دخترم بدون درد سر شیر بخوره

راهنمایی

سلام من پسرم 40 روزه هست.وقتی بهش شیر میدم 20 دقیقه رو سینه ام نگهش میدارم که خوابش سنگین بشه ولی وقتی میخوام بزارم زمین به حالت پهلو یا پشت می زارم کمتر از 10دقیقه دست و پا میزنه بیدار میشه.این مدت خیلی کم خوابیده ولی دوروزه به حالت دمر روی سطح شیبدار و تشک سفت می زارم خیلی راحت میخوابه.همه بزرگتر ها میگن بچه هامون رو به این روش خوابوندیم مشکلی پیش نیومده. البته بخاطر رفلا کس هر یک ساعت یکبار بهش شیر میدم.میترسم در این حالت خوابیده بصورت دمر بهش فشار وارد بشه .چاره ای جز این روش ندارم.لطفا بنده را راهنمایی کنید. ممنون.

علائم حساسیت به پروتئین شیر گاو

سلام عرض میکنم آقای دکتر پسر من 9ماه و 14روزشه و شیر خشک تروویتال مصرف میکنه.روز پنجشنبه به شدت تب کرد.تبش رو با شربت استامینوفن کنترل کردم روز جمعه 2بار بالا آورد و یکبار هم مدفوع کرد که شدیدا آبکی بود.روز شنبه هم 2 بار بالا آورد. شنبه بردم پیش متخصص که گفتن عفونت ویروسیه و گلوش کمی عفونت داره.براش آزیترومایسین و سیتریزین و پودر پارسی لاکت نوشتن.شنبه دیگه تبش با شربت پاراکید پایین نمیومد و مجبور شدم از شیاف استامینوفن 125استفاده کنم.از نصف شب دیشب دیگه تب نکرده یعنی امروز تب نداشت و اصلا استامینوفن مصرف نکرد.لازم به ذکره که از وقتیکه بیماری اش شروع شد خیلی هم نفخ میکرد و گاز روده اش تو خواب و بیداری خارج میشد.امروز بعد از اینکه تبش قطع شد صورتش دونه های قرمز زد و خیلی هم بیقراره.اشتها نداره و حتی برای شیر خوردن هم شدیدا مقاومت میکنه و خودش رو به عقب میکشه.قبلا اصلا خواب خوبی نداشت(به علت ریفلاکس)و از وقتیکه مریض شده خوابش بدتر هم شده.سوالم از خدمتتون اینه که این دونه های قرمز آیا حساسیت به پروتئین گاویه یا بیماری روزوئلا؟یک طرف صورتش دونه های بیشتری زده که عکسش رو براتون ارسال میکنم .ممنون از لطفتون