بازگشت به لیست سوالات
م.ک
عنوان :

سینوزیت

متخصص گوش، حلق و بینی
سلام. خسته نباشید.
سابقه الرژی فصلی دارم. معمولا تو زمستون دچار سرفه های خشک میشدم. به عطر و ادکلن هم حساسیت دارم. (البته در حال حاضر مشکلی از بابت الرژی ندارم)
در حال حاضر هم 4روزه دچار سردرد سینوزیتی شدم (همراه تب و بدن درد) میخواستم بدونم منشاه این سینوریت الرژی هست یا ویروس و یا... چون با توجه به وضعیت شیوع کرونا خیلی تمایلی به مراجعه بیهوده به مراکز پزشکی ندارم.
اگر لطف کنید درمانهای خانگی رو پیشنهاد بفرمایید. واینکه نیاز به عکس از سینوسها هست. سپاسگذارم

سلام.سینوزیت های مزمن و آلرژی باعث گرفتگی بینی و آبریزش میشود ولی تب و بدن درد به صورت حاد نشان دهنده عفونت اخیر هست که ممکن باکتریال و یا ویروسی باشد.در حال حاضر نیاز به تصویر برداری از سینوس ها نیست.استراحت در منزل،استفاده از تب بر ها و ارتباط حفاظت شده با دیگران داشته باشید.در صورت بروز سختی در تنفس و بدتر شدن علائم به مراکز درمانی مراجعه کنید.

🙏
سلام. آقای دکتر موسوی خوشبختانه با راهنمایی شما مشکل سردرد سینوزیت و تب برطرف شد. بعد از مصرف نوافن دچار اضطراب شدم. (احتمالا بخاطر کافئین) 48 ساعت گذشته و این اضطراب پابرجاست.
حالا سوالم اینه این اضطراب خودبخود برطرف میشه؟ ممنون میشم راهنماییم کنید.

سلام.معمولا وقتی که نیمه عمر داروها ازبین میره،اثراتشون از بین میره.جای نگرانی نیست.نیاز به اقدامی نیست.

🙏



سوالات مشابه


توده زیر گوش

سلام و عرض ادب،بنده ی نوزاد 2 ماهه دارم ک متاسفانه چند روز پیش متوجه ورم زیر گوش شدیم و همچنین خال قرمز رنگی در قسمت پشت گوش سمت چپ،نتیجه سونوگرافی و عکس خال پشت گوش رو بحضور شما ارسال میکنم در صورت امکان راهنمایی بفرمایید مشکل نوزاد رو ک خیلی نگران کرده مارو،سپاس از جواب شما

از دست دادن حس بویایی

سلام مدت سه هفته است که عمل پلیپ بینی انجام داده ام اما هنور در استشمام بو دچار مشکل هستم.ایا این مسئله طبیعی است؟در این صورت مدت زمان بهبودی چقدر است؟

گرفتگی بینی

سلام من دوماهه که بینیمو به دلیل داشتن پلیپ و آلرژی و سینوزیت عمل کردم (حس بویایی و چشایی رو ازم گرفته بود) اوایل تنفس و حس بویایی و چشاییم خیلی خوب بود تایک ماه ونیم هیچ مشکلی نداشتم اما الان تقریبا دو هفته است که راه تنفسیم دوباره مسدود شده به سختی نفس میکشم آبریزش بینی زیاد دارم اگر قرص ستریزین مصرف نکنم عطسه زیاد میکنم باوجود اینکه دکترم به گفته خودش شاخکهای آلرژیمو کوچیک کرده اما بازهمون مشکلات قبل عمل رو دارم وگاه گاه و خیلی ضعیف حس بویایی و چشایی دارم.من تو شهرمون چون متخصص گوش وحلق یاآلرژی نداریم و دکتری که عملم کردن تومرخصی هستن به یه پزشک عمومی مراجعه کردم و داروی سترزین و کپسول سفالکسین 500 داده که تاثیری نداشته.ازدکترای محترم خواهش میکنم جوابمو بدین خیلی نگرانم☹️درحدی که واقعا افسرده شدم

لوزه و گلو درد

سلام وقت بخیر دکتر عزیز بنده جوان 28 ساله حدود چند روز پیش سرما خوردم و به درمانگاه مراجعه کردم که پزشک درمانگاه یک پلی سلین و آمپول مسکن زد که روز بعدش خوب شدم ولی متاسفانه قرص های که داده بود را مصرف نکردم که گلوم دوره شروع به درد گرفت بصورتی که اگر آب دهانم را قورت میدادم هم درد میکرد که نزدیک یک پزشکی عمومی رفتم که دکتر تشخیص داد که عفونت شدید والتهاب شدید که چندتا پلی سلین و جنتامایسین و قرص آزیترومایسین نوشت که الحمدالله بعد تزریق و مصرف قرص گلوم بهتر است ولی الان لوزه سمت راست هنگامی که دهانم باز وبسته میکنم یایا فکمو تکون میدم درد میکنه که این درد به گوش سمت راستم هم سرایت میکنه و بعضی وقتها حالت بغض مانند گلوم رو میگیره گفتم اگر امکان داره راهنمایی کنید ممنون میشم

سر درد

سلام من پشت گوشم یه دونه زده علتش چیه؟راستش خیلی نگرانم امشب متوجه شدم