بازگشت به لیست سوالات
ل.ز
عنوان :

گلو درد

فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی
سلام
من هفته پیش دچار حساسیت شدید به فلفل شدم و سه تا آمپول زدم.
الان هنوز گلوم درد می کنه و شب ها گلوم خشک میشه طوری که نمی ذاره بخوابم و باید هر چند دقیقه یک بار پاشم و یکم آب بخورم.و اگه پا نشم ضربان قلبم طوری تند میشه که با وحشت پا میشم.
زبونم در طول روز سفیده و شبها بیشتره سفیدش.
چیکار کنم که بشه بخوابم سه شبه نخوابیدم

سلام، اگر کهیر و تورم در نواحی لب و حنجره ندارید و احساس خفگی پیدا نمی کنید فعلا آلرژی شدید مطرح نیست، ولی بهتر از مصرف فلفل و سایر غذاهای محرک پرهیز نمایید، البته استرس و نگرانی نیز سبب احساس فشار در کلو و خشکی دهان هم میشود پس توصیه میشود از اضطراب پرهیز نمایید. جهت درمان توصیه میشود
1- قرص آلپرازولام نیم میلیگرم شبی نصف قرص
2- قرص نئوتادین روزی یکعدد
3- قرص ویتامین B1 300 روزی یکعدد
4- مصرف مایعات زیاد
اگر علائم ادامه داشت نیاز به بررسی بیشتر و آزمایش میباشد

چرا ورم حنجره دارم.
آزیترومایسین بخورم؟

منظور از ورم حنجره تورم و احساس بسته شدن راه هوایی است که منجر به خفگی میشود.
اگر خلط زیاد و سرفه دارید آزیترومایسین مصرف نمایید.




سوالات مشابه


سرفه های شدید

سلام آقای دکتر.آتنا دهقانی هستم.بیمارتون در مطبِ کارگر به شماره پرونده 1235.خاطرتون باشه قرارهست که برم انگلستان.هفته گذشته خدمتتون بودم برای ویزیت و دریافت دارو. در حال حاضر بنده حالم خیلی خوبه اما همسرم یک هفته ایی میشه که دچار سرفه های خشک و سرسام آور شده.ایشون اصلا سیگار و قلیون و الکل استفاده نمیکنن.دکترِ اونجا فقط به ایشون یه شربت داده و ایشون اصلا حالشون نه تنها خوب نشده بلکه بدتر هم شده.شما چه دارویی رو میفرمایین که ایشون از داروخانه اونجا تهیه کنن تا بهتر شن؟ بنده هنوز ایران هستم.

جواب آزمایش

سلام آقای دکتر آزمایش دادم میخواستم نظرتون رو درباره این جواب آزمایش بدونم ممنون میشم

واکنش بعد از واکسن یک سالگی

با سلام خدمت شما. آقای دکتر دخترم 14 ماهشه حدود سه هفته پیش توسط شما ویزیت شد. من در خصوص مشاوره قبل از واکسن یک به شما مراجعه کردم که فرمودید واکسن رو با خیال راحت بزنم ولی اقای دکتر دخترم سه روز بعد از تزریق واکسن تب شدید39و نیم کرد و تا یک هفته دفع خون و بلغم و اسهال داشت که طاهرا به سفیده ی تخم مرغ واکنش داد. حدود دو هفته قبل از واکسن هم به دخترم شربت آسماویت دادم بدون اینکه بدونم بیس شربت مالته که متاسفانه دخترم واکنش شدید داد تا یک هفته دفعش همراه خون و بلغم بود. آقای دکتر با توجه به اینکه شما به من توصیه کرده بودید که اول گوشت گاوی بعد تخم مرغ، ماست و کره رو به تدیج تست کنم من با وجود دو تا واکنش شدید دخترم خیلی ترسیدم و هنوز تست مواد رو شروع نکردم. حدود 10 روز بعد از واکسن هم دخترم آزمایش چکاپ کامل داد که ایمونوگلوبولینG پایین بود که بعد از کلی سرچ در رفرنسهای انگلیسی متوجه شدم به علت واکسن سرخک بوده. حالا سوالم از شما اینه که من تستهام رو چی کار کنم. اقای دکتر خیلی نگران دخترم هستم. به نطر شما بهتر نیست دخترم تست پوستی یا رست بده تا کمی از نگرانی های من و همسرم کم بشه. خیلی ممنونم از شما دکتر دلسوز . بی نهایت تشکر

حساسیت و اسهال کودک

لام.آقای دکتر پسر 18 ماهه ای دارم با وزن تولد 3100 و وزن فعلی 10800،از زمان تولد تا 2 ماهگی خیلی بی قرار بود ولی خوب شیر میخورد و خوب وزن میگرفت،از دو ماهگی به بعد اشتهاش خیلییی کم شد و در شبانه روز حدود 250 سی سی شیر میخورد،تا اینکه از 5 ماهگی با تشخیص پزشک پپتی جونیور رو میخورد ولی فوق العاده کم اشتها بود و دوره های مختلف قرص و شربت امپرازول شربت موتیلیوم و نکسیوم خورده ولی با این حال اشتهاشم بهتر نشد نشد تا اینکه از 14 ماهگی اسهال شد با خوردن پودر سیگلار و پدیلاکت و خوب نشد و در آزمایش مدفوع مشخص شد که التهاب روده ی خفیف داشته دکتر شیرشو عوض کردن و الکر با خوردن الکر خوب شد ولی شیر الکر دیگه گیر نیومد و نئوکیت ساخت انگلیس رو خورد خوب خوب سد تا اینکه از نئوکیت هلال احمر که ساخت یه کشور دیگه هست یه قوطی خورده دوباره اسهال شده،آقتی دکتر بنظر شما پسر من به چیز دیگه ای حساسیت داره؟چکار کنم حساسیتش خوب بشه تا قبل از یکسالگی بهتر بود مگه نباید هر چی بزرگتر میشه آلرژیش بهتر شه؟ هذر میخوام آقای دکتر تشخیص شما چیه؟مگه نباید حساسیت به پروتئین گاوی هر چی بچه بزرگتر بشه بهتر بشه؟

وفلاکس و آلرژی

سلام.آقای دکتر پسر 18 ماهه ای دارم با وزن تولد 3100 و وزن فعلی 10800،از زمان تولد تا 2 ماهگی خیلی بی قرار بود ولی خوب شیر میخورد و خوب وزن میگرفت،از دو ماهگی به بعد اشتهاش خیلییی کم شد و در شبانه روز حدود 250 سی سی شیر میخورد،تا اینکه از 5 ماهگی با تشخیص پزشک پپتی جونیور رو میخورد ولی فوق العاده کم اشتها بود و دوره های مختلف قرص و شربت امپرازول شربت موتیلیوم و نکسیوم خورده ولی با این حال اشتهاشم بهتر نشد نشد تا اینکه از 14 ماهگی اسهال شد با خوردن پودر سیگلار و پدیلاکت و خوب نشد و در آزمایش مدفوع مشخص شد که التهاب روده ی خفیف داشته دکتر شیرشو عوض کردن و الکر با خوردن الکر خوب شد ولی شیر الکر دیگه گیر نیومد من خودم شیر خشک نئوکیت ساخت انگلیس رو از خارج کشور خریدم خب نئوکیت هم براش خوب بود ولی نئوکیت های که دولت ایران توزیع میکنه ساخت اندونزی هستن پسرم با خوردنشون اسهال شدیده هذر میخوام آقای دکتر تشخیص شما چیه؟مگه نباید آلرژی بچه ها با بزرگ شدنشون بهتر بشه ولی چرا پسر من روز به روز بدتره؟