بازگشت به لیست سوالات
ع.ا
عنوان :

مشکل اعصاب و تنظیم خواب شبانه

متخصص نورولوژی(مغز و اعصاب و ستون ف ...
سلام اقای دکتر وقت شما بخیر
پدر بنده 60 سالشونه مجروح شیمیایی هستن، برای مشکل اعصاب و تنظیم خواب شبانه داروهای زیر رو استفاده میکردن
(لورازپام 2) شبی 4 عدد
(کلونازپام 2) شبی 2 عدد
(آلپرلزولام 0.5) شبی 1 عدد
ولی چون بعد از یک مدت لورازپام در بازار کم بود اگزازپام 10 رو اونم شبی یک عدد جایگزین لورازپام کردن
متاسفانه تاثیر این داروها به قدر کفایت نبود
یعنی شبا تقریبا تا صبح بیدار بودن و در طول روز میخوابین مثلا 5 صبح تازه میتونستن بخوابن.

به پزشک که مراجعه کردن، داروهارو تغییر دادن و لیست زیر رو جایگزین کردن
(لورازپام 2) ولی اینبار گفتن تدریجی کمش کنن که پدرم در حال حاضر شبی 3 تا و نیم از این قرص میخورن
(کلومیپرامین 25) شبی 1 عدد
لگزوپرام که دکتر گفتن هر 12 ساعت یک چهام قرصو مصرف کنن، ولی پدرم هر شب فقط یک چهارم از این قرصو میخورن و در طول روز مصرف نمیکنن.

قبلا علائم بی خوابی، سردرد، پریدن یهویی از خواب و کابوس شبانه رو داشتن که براشون تپش قلب رو هم به همراه میاورد

ولی در حال حاضر بعد از چند روز از مصرف این قرصا علائم جدیدی دارن مثل بی رمقی و بی حالی، از بین رفتن تعادن موقع راه رفتن (گاهی)، سرگیجه، خواب مفرط ( بین 14 تا 16 ساعت در طول شبانه روز)، بی حوصله و کشیدگی یهویی بدن در ناحیه کتف
بیشتر یه حالت بی حالی و خماری در ایشون ظاهر شده
ممنون میشم بفرمایید چه تغییراتی باید در داروهای مصرفی اعمال کنن و چطور به تعادل سیستم عصبی و عضلانی برسن، چون دیشب حتی موقع راه رفتن هم زمین خوردن
منتظر پاسختون هستم
متشکرم

سلام. کلومیپرامین داره اذیت میکنه. فعلا اونرو شبی نصف کنید، بقیه رو ادامه بدهند و بعد پنج روز خبر بدید.

🙏



سوالات مشابه


بیحسی لب

بی حسی سمن راست لب و زبان که حدود سه هفته هست که اتفاق افتاده

با سلام.25 شهریور امسال مورد جراحی پارگی قرارگرفتم

درد وحشتناک در کمر و پهلوها و لگن دارم و بدون کمک نمیتوانم باستم و راه بروم.وهنگام ایستادن و راه رفتن درد زیادتر میشود .

حرکت بیمار بعد از سکته

سلام .مادر 72 سالشه و یکماه پیش به تشخیص پزشک مغز واعصاب کرج چند بار سکته داشته و2هفته اس که از بیمارستان مرخص شده مشکل بلع و حرکت دست وپاهاش رفع شده .ولی این مدت سوند داره و اصلا هم بلندش نکردیم که ببینیم راه می ره یانه.سوال من اینکه آیا این روش درسته ؟ آیا به فیزیوتراپ نیاز داره یانه؟ من خودم معتقدم فرصت طلایی رو داریم ازدست میدیم چون یکماهه که راه نرفته و ممکنه با این روش اصلا نتونه راه بره. لطفا راهنمایی کنید چه کار کنیم.

ام اس

سلام اقای دکتر . حدودا 25 روز قبل سمت چپ لب بالاییم بی حس (سوزن سوزن) شد و در طی یک هفته این بی حسی توی گونم هم حس می شد بعد از 10 روز به دکتر مراجعه کردم و mri مغز دادم که نتیجه اش بدون مشکل بود . این بی حسی کم کم فقط به یک سانت بالای لبم تبدیل شد و الان حدود یک هفته است که تبدیل به مور مور شده، و احساس کمی سنگینی روی گونه ام ،این مور مور وقتی لبم 10 دقیقه ثابته خیلی کمتره ولی وقتی حرکتش می دم مجدد شروع میشه . مور مور پای سمت چپم هم دائمی هست . سوالم خدمتتون این هست که ممکنه ام اس باشه ؟

حمله بی حسی و تکان خوردن سر

با سلام بنده 34 سال سن دارم و حدود 13 سال است که یک نوع حمله به سرم همراه بی حسی که باعث تکان خوردن سر و از راه منحرف شدن هنگام راه رفتن می شود و علایمی از قبیل لرزش دست و غش کردن و از هوش رفتن هم ندارم به نظر شما علت این مشکل چیست ؟ آیا استرس می تواند عامل اصلی باشد؟ آیا گرفتگی عضلات و درد گردن و شانه می تواند عامل این مشکل باشد؟ آیا مصرف قرص دپاکین به بهبود این مشکل می انجامد ؟ اگر بی حسی ناشی از استرس باشد چه داروی ضد استرس ( همراه با نام ) برای کنترل این مشکل هست ؟ ضمنا سردرد میگرنی هم حدود 8 سال هست که دارم و تجت درمان می باشم ؟