بازگشت به لیست سوالات
ز.ح
عنوان :

سوختگی دست نوزاد

فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و سو ...
نوزاد سه ماهم هنگام شستشو دست راستش با شیر آب داغ برخورد کرد و دچار سوختگی از آرنج تا مچ شد کرم ماستلا زدم قرمزی کم شد ولی تاول و اطراف آن هنوز ملتهب است و بی قراری میکند چه دارویی استفاده کنم؟آیا لازم است باند روغنی بزارم روش؟لازم است باچیزی ببندم؟

سلام
اگر سوختگی درجه دو سطحی باشه تنها پانسمان با پماد آنتی بیوتیک سیلوریولفادیازین کفایت می کند ، برای کاهش درد و بیقراری استامینوفن بدین به کودک

🙏
پانسمان با گاز استریل روغنی انجام شود یا معمولی؟
کلا پانسمان شود یا در بازه زمانی استراحت بدم و هوا بخوره؟؟
به تاول هم پماد بزنم؟؟

الان زخم دردناک هست، حتی در اثر تماس هوا، پی بهتره پانسمان انجام بشه

پانسمان رو عوض کردنی متوجه شدم تاول خودش ترکیده
الان چند روز یه پماد زدن ادامه بدم

ایرادی نداره اگر تاول ترکیده، سعی نکنید پوست تاول رو بردارید

روزی یکبار محل سوختگی رو با آب ولرم و شامپو بچه بشویید و پانسمان کنید، قبل از تعویض پانسمان دوز کافی استامینوفن به کودک بدهید

خیییلی ممنون از پاسخدهی دقیقتون
سپاسگزارم آقای دکتر
🙏



سوالات مشابه


جای سوختگی

سلام آقای دکتر وقت بخیر من دست راستم در بچگی سوخته اگر بخوام درست کنم مراحلش رو میشه بگید؟ با تشکر

رد تیغ

چجوری میتونم رد تیغ رو و گوشت اضافه از دستم ببرم چون استخدامی نیرو انتظامی دارم ممنون میشم

ژنیکوماستی

باسلام من ژنیکوماستی دارم میتونم با دارو رفعش کنم؟؟؟ آزمایشات ضمیمه میکنم حتما ببینین ...بنده 18 سالمه الان حدود 4 ساله که این عارضه تو بدنم هست.

آیا بینی کودک من آسیب دیده؟

با سلام.جناب آقای دکتر رحیمیان.من از سمنان تماس میگیرم.واقعیت دخترم که کمتر از 2سالشه دیشب از جلو به زمین روی فرش خونه خورد که ظاهرا صورتش به زمین خورده.بعدش گریه کرد اما بعد از 1دقیقه کمتر ساکت شد.اما از بینیش خیلی جزیی خون اومد.اما بینیش ورمی نکرده یا قرمز نشده جناب دکتر.حالتش ظاهرا اصلا تغییر نکرده ظاهرا درد نداره چون میگذاره به بینیش دست بزنیم ممانعت نمیکنه..ما خیلی نگران هستیم خدایی نکرده بینی دخترمون آسیبی دیده باشه یا شکسه باشه..جناب دکتر خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید ممنون از لطفتون.

پلک

سلام روزتون بخیر آقای دکتر من 26 سالمه و با اینکه سن زیادی ندارم اما زیر چششمم, نزدیک به پلک پایین خطوط عمیقی هست و کمی هم تو رفته که خیلی تو ذوق میخوره میخواستم بدونم چه روش هایی رو برای از این بردن این خطوط توصیه میکنید؟ تشکر بابت وقتی که میزارین.