بازگشت به لیست سوالات
ا.ا
عنوان :

مگس پران

متخصص چشم پزشکی
سلام خدمت آقای دکتر من تقریبا 2 هفته هست که دچار مگس پران شدم و این مگس پران در روز و روشنایی خیلی بیشتره، به جز این ها وقتی چشمانم رو حرکت میدم وقتی این خطوط از جلوی نور رد می شن یه حالت مات شدن اتفاق می افته میخواستم راهنماییم کنین ممنون

سلام شماره چشم شما چند هست؟ یعنی عینک دارید یا خیر؟

بله آسیتیگمات هستم آقای دکتر چشم چپ 1.50 و راست 0.75 از کنکور به بعد که تقریبا دو سال و نیم پیش میشه چشمام کم کم شروع شد و الان به این نمره رسیده متاسفانه من همیشه از عینکم به دلیل بی توجهی و دوست نداشتن استفاده نمی کردم و الان استفاده نمی کنم، همچنین آقای دکتر خیلی با کامپیوتر. و گوشی کار میکنم و رشتم طوری هست که باید همش درس بخونم

چند ساله هستید و آیا مگس پران در یک چشم دارید یا هر دو چشم؟

21 ساله و در هر دو البته چشم چپ کمتر،

اولین شروع مگس پران در هر سنی، نیاز به یک بار معاینه ی شبکیه بعد از ریختن گشاد کننده ی مردمک دارد. در اغلب موارد هیچ مشکلی در معاینه پیدا نخواهد شد. یک سری علائم هشدار وجود دارد از جمله : دیدن جرقه ی روشن در اتاق تاریک، دید رعد و برق، دیدن فلش دوربین...چنانچه این علائم رخ بده هر بار باید معاینه ی شبکیه انجام بشه تا ببینن سوراخ و پارگی وجود نداشته باشه اما اگر صرفا مگس پران باشد و بعد از معاینه چیزی پیدا نشود، پیگیری کافی است و نیاز به اقدام خاصی نیست...مگس پران کلا قابل برطرف نیست و نمیشه از بین بردش. فقط نباید بهش توجه و نگاه کرد تا با گذر زمان مغز اون رو از میدان بینایی حذف بکنه.

در مجموع توصیه به شما این هست که یک بار معاینه شوید و سپس در صورتی که صرفا مگس پران و همین علائم باشه، نیاز به کاری نیست اما اگر جرقه و علائم هشداری که گفتم رخ داد دوباره باید معاینه بشید.

یکبار معاینه شدم آقای دکتر و گفتن مشکلی نیست، جرقه بینی و اینکه شب نور ببینم ندارم ولی وقتی به چراغ نورانی نگاه می کنیم دورش هاله می بینم که دکتر از لحاظ گلوکوم معاینه کرد و گفت مشکلی نداره

اگر معاینه شدین دیگه مشکلی نیست. با استرس هم بیشتر میشه. همون نکته ی عدم توجه رو گفتم اگه رعایت کنین میزانش بسیار کمتر خواهد شد.

🙏



سوالات مشابه


ناخنک

باسلام 38 ساله هستم، چند روزی است در چشم راست توده ای مشاهده میکنم که ظاهرا ناخنک می باشد. درد و سوزش ندارد، چند مرتبه قطره Anaprivin ریختم که برای چند ساعت قرمزی را رفع میکند. احساس نمیکم بزرگ شده باشد و مشکلی برای دید ندارم. توصیه شما چیست؟

عفونت

سلام آقای دکتر من از لنز طبی استفاده میکنم دو روز پیش چشمم قرمز شد ،تصویر برای امروز هست و درد متوسط روی پلک و داخل چشمم دارم الان دو روزه لنز نذاشتم اما بهتر نشده، سوزش و خارش و آبریزش و مشکلی در دید ندارم ... به دلیل کرونا میترسم برم بیمارستان ممنون میشم منو راهنمایی کرده و قطره یا دارو برام تجویز کنید.

ضایعه پلک بالا

از امروز عصر متوجه یک ضایعه در پلک بالا شدم که فقط سنگینی آن را حس می کنم. سوزش و خارش ندارم. لطفا نظر خود را اعلام کنید. البته قبلا سابقه گل مژه داشتم.(در گوشه چشم)

قرمزی چشم

سلام خسته نباشید چشم دخترم آلوده شده قرمز شده و اشک میاد و قی میبنده دوسالش هست لطف میکنید بگید چه قطره ای براش بریزم ممنونم

ناخنک چشم

سلام، حدود4-5 روزه در چشم راست توده ای مشاهده کردم که درد و سوزشی ندارد ، چند مرتبه قطره Naprivin استفاده کردم، قرمزی برای چند ساعت رفع میشه، پرسیدم،ظاهرا ناخنکه ، این چند روزه بنظرم بزرگ نشده آیا درمان دارویی ممکنه یا حتما جراحی لازمه؟