بازگشت به لیست سوالات
ف.ق
عنوان :

گرفتگی و خس خس بینی نوزاد

فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی
سلام.نوزاد4 ماهه از روزی که بدنیا اومده بینیش خس خس میکنه و حالت گرفتگی داره.گاهی میخواد بینیش رو بکنه.دکترمتخصص هم فقط قطره سدیم کلراید میده که تاثیری نداره.همیشه قطره میریزم و بینیش رو تمیز میکنم اما فائده ای نداره.

سلام، گرفتگی بینی در شیرخواران شایع است و اغلب بیماری خاصی مطرح نیست در این موارد باید از برخورد شیرخوار با دود سیگار و قلیان و همچنین دود و بوهای تحریکی و گرد و غبار جلوگیری کرد، محل خواب کودک تمیز و خلوت باشد و عروسکهای پولیشی و اسباب بازی اطراف تخت کودک نباشد و مرتب ملحفه ها شسته شود که گرد و خاک اطراف شیرخوار نباشد. همچنین از نگه داری حیوانات در خانه پرهیز شود.
جهت تمیز کردن بینی هر 6 ساعت قطره کلرید سدیم در بینی چکانده شود.
البته گاهی اوقات ممکن است علت خارش بینی و گرفتگی آلرژی باشد که درمان بیشتر با پرهیز از عواملی است که در بالا توضیح داده شد. با توجه سن شیرخوار که کمتر از 6 ماه میباشد مجاز نیستیم اسپریهای دارویی غیر از کلرید سدیم و همچنین داروهای خوارکی مثل شربت آنتی هیستامین تجویز کنیم.
اگر خارش صورت همراه با قرمزی و اگزمای صورت باشد، باید بررسی بیشتری انجام شود شاید لازم به پرهیز غذایی مادر و یا تجویز کرمهای مختلف باشد که در اینصورت به مطب مراجعه نمایید.

🙏



سوالات مشابه


کهیر

سلام من 23سالمه و بعد از یه ناراحتی و استرس و عصبانیت و کشمکش ذهنی بدنم شروع به کهیر زدن میکنه با خارش شدید ، معمولا بعد از 24 ساعت از بین میره ، برای درمانش چیکار کنم ؟ مشکل جدیه ؟

غذای کمکی برای نوزاد دارای آلرژی و رفلاکس

باسلام، پسر من شش ماه و نیمه هست، وزنش 7400 هست وزن تولدش 3150بود، از بیست روزگی رفلاکس شدید داشت و تشخیص الرژی براش دادن،، از سه ماهگی شیر خشک الکیر می خوره، پنج ماه و نیمه بود که بهش فرنی با شیر خشک دادم، روز سوم دلدرد شدید گرفت ، دیگه غذا ندادم تا شش ماهگی، شش ماهگی پوره هویج دادم روز دوم خیلی خیلی بالا اورد همراه با خون. دوباره قطع کردم، تست رست دادم براش،به شیر و پروتیین گاوی و برنج عدد 2رو نشون داد، گندم سیب زمینی موز بادام پسته عدد یک، انگور شش.دوباره فرنی دادم امروز باز هم خیلی بالا اورد. غذای کمکی چی بهش بدم که مشکلی نداشته باشه

آلرژی به آفتاب

سلام وخسته نباشبد خدمت آقای دکتر پسر هفت ساله دارم آلرژی شدید به نور آفتاب داره . اول قرمز میشه بعد خارش و بعد هم ملتهب میخاستم بدون درمان قطعی وجود داره ؟

آلرژی

سلام جناب دکتر وقت بخیر ببخشید من آلرژی و آسم دارم دکتر معالجم برام اسپری و قرص مونته لوکاست تجویز کردن الان چند روزی هست که اسپری مصرف نمی کنم و با قرص مونده لوکاست خیلی حالم بهتر شده و کاملا راحتم آیا میشه از همین قرص بدون استفاده از اسپری استفاده کنم تا چه مدت میشه مونته لوکاست استفاده کرد چه عوارضی داره تشکر و سپاس فراوان

پسیوریازیس

سلام من یک خانم 34 ساله هستم از 16 سالگی در ناحیه کف سر دچار پسیوریازیس شدم در ابتدا اندازه یک سکه بود اما الان کل سرم رو درگیر کرده همچنین داخل گوش هام میخواستم ببینم غیر از کرم های کورتونی درمانی هم داره یا نه