بازگشت به لیست سوالات
م.ر
عنوان :

سایه بینی شدید بعد از عمل ccl

متخصص چشم پزشکی
من نزدیک به سه ماه است که چشم راستم را بعد از 2 سال پیش که یک بار عمل prk انجام دادم عمل ccl انجام دادم الان دو هفته ای میشه که احساس سایه بینی شدید دارم آیا این حالت طبیعی هستش؟

خیر به نظرم طبیعی نیست. جهت معاینه بیشتر و تعیین علت به پزشکتون مراجعه کنید.

خب الان که دکتر نیستن
یعنی سه ماه بعد از عمل باید دیدم خوب باشه؟
ضمنا قطره زایلومول هم به من دادن گفتن استفاده کنم
البته من چشم چپم هم دوباره prk و ccl رو همزمان انجام دادم
فکر کنم جمله ای که نوشتم درست نبود
بنده سه ماه هست که عمل سی سی ال را انجام دادم
البته 2 سال قبل عمل prk انجام دادم که سه ماه پیش دکتر تشخیص دادن که قوز قرنیه دارم و باید سی سی ال بشم که عمل هم کردم
الان دو هفته ای هست که احساس میکنم سایه بینیم شدید شده

متوجه سوالتون شدم. شماره چشم شما برگشت کرده که علتش به تشخیص پزشکتون اکتازی قرنیه ( قوز قرنیه) بوده. به همین خاطر قطره زایلومول شروع شده و کراس لینکینگ (ccl) انجام شده. ولی شما در دو هفته اخیر تار بینی جدید دارین که میتونه علل مختلفی داشته باشه مثل corneal haziness پس از عمل یا پیشرفت مجدد اکتازی، که برای تشخیص دقیق تر نیاز به معاینه و تصویر برداری orb
scan داره. اورژانسی نیست ولی پس از اتمام تعطیلات به پزشکتون مراجعه کنید.

من از وقتی قطره زایلومول ریختم احساس سایه بینی شدید کردم
ضمنا چشم راستم مشکلی نداشت دکتر گفت سی سی ال میکنم که مشکلی براش پیش نیاد
فقط چشم چپم برگشت شماره داشت
اما الان چشم راستم خیلی بد شده
میسه بفرمایید کار قطره زایلومول چیه اخه قبل از عمل الفاگان استفاده میکردم که خیلی تاثیر بدی روی چشمام داشت
پزشک من دکتر محسن فروردینه به نظرتون بهتر نیست دکتر دیگری معاینه کنه چشمامو؟

تاری دید شما به نظر نمیرسه که عارضه زایلومول باشه. زایلومول قوی تر الفاگان هست و تحملش برای مریض راحت تره. این داروها با کاهش فشار داخل چشمی ریگرشن پس از عمل رو کنترل میکنن. به چشم پزشک خودتون مراجعه کنید ایشون از هرکس دیگه ای به وضعیت چشم شما مطلع تر هستن.




سوالات مشابه


ناخنک

باسلام 38 ساله هستم، چند روزی است در چشم راست توده ای مشاهده میکنم که ظاهرا ناخنک می باشد. درد و سوزش ندارد، چند مرتبه قطره Anaprivin ریختم که برای چند ساعت قرمزی را رفع میکند. احساس نمیکم بزرگ شده باشد و مشکلی برای دید ندارم. توصیه شما چیست؟

عفونت

سلام آقای دکتر من از لنز طبی استفاده میکنم دو روز پیش چشمم قرمز شد ،تصویر برای امروز هست و درد متوسط روی پلک و داخل چشمم دارم الان دو روزه لنز نذاشتم اما بهتر نشده، سوزش و خارش و آبریزش و مشکلی در دید ندارم ... به دلیل کرونا میترسم برم بیمارستان ممنون میشم منو راهنمایی کرده و قطره یا دارو برام تجویز کنید.

ضایعه پلک بالا

از امروز عصر متوجه یک ضایعه در پلک بالا شدم که فقط سنگینی آن را حس می کنم. سوزش و خارش ندارم. لطفا نظر خود را اعلام کنید. البته قبلا سابقه گل مژه داشتم.(در گوشه چشم)

قرمزی چشم

سلام خسته نباشید چشم دخترم آلوده شده قرمز شده و اشک میاد و قی میبنده دوسالش هست لطف میکنید بگید چه قطره ای براش بریزم ممنونم

ناخنک چشم

سلام، حدود4-5 روزه در چشم راست توده ای مشاهده کردم که درد و سوزشی ندارد ، چند مرتبه قطره Naprivin استفاده کردم، قرمزی برای چند ساعت رفع میشه، پرسیدم،ظاهرا ناخنکه ، این چند روزه بنظرم بزرگ نشده آیا درمان دارویی ممکنه یا حتما جراحی لازمه؟