بازگشت به لیست سوالات
م.م
عنوان :

دستگاه تنفسی

فوق تخصص ریه
بعد از بیست و شش سال سیگار کشیدن مدت هشت ماه است که ترک کردم .
میخواهم بدونم عوارض و صدمات کشیدن سیگار تا چه اندازه میتونه کاملا بر طرف بشه ؟
آیا رژیم و یا کار خاصی هست که بیشتر برای بهبودی کمکم کنه ؟

سلام بستگی داره که تا بحال چقدر ریه شما اسیب دیده باشه ورزش هم به شما کمک میکنه

ورزش رو بصورت روزانه و نرمال انجام میدم . لطفا اگه ممکنه بفرمایید راهی برای تشخیص مقدار آسیب دیدگی ریه وجود داره ؟

سلام با عکس و تست ریه وضعیت مشخص میشه

سلام . با احترام خدمت شما و سپاس برای راهنمایی هاتون . سعی میکنم ورزش رو ادامه بدم چون فعلا مشکل خاصی ندارم و در صورت بروز مشکل حتما به پزشک مرتبط مراجعه میکنم .



سوالات مشابه


کرونا

با سلام ارادتمند جناب دکتر لطف میکنید نظرتون در مورد سی تی بفرمایید. علائم خاصی ندارم

ادامه یا قطع داروی زالربان

سلام من بهمن آقامیرزائی هستم با شماره پرونده 83411 و با سابقه آمبولی ریه و بستری در بیمارستان. از تاریخ 98/6/1 روزانه یک قرص زالربان 20 مصرف میکنم. در اسفند ماه با گذشت 6 ماه مراجعه داشتم که برای تصمیم گیری در خصوص قطع دارو، آزمایش تجویز کردید و انجام دادم ولی مطب تعطیل شد. الان جواب آزمایش 3 ماه قبل را ارسال میکنم، سوالم این است که دوباره باید آزمایش بدهم یا دارو را همچنان ادامه دهم یا ...؟

احتمال کرونا

با سلام اقای دکتر اذر ماه سال قبل کل خوانواده من و همسرم و عده ای از بستگان دچار سردرد و بدن درد شدید تا جایی که مادرم و همسرم نمی توانستند سر پا بایستند پدر و مادرم هم سرفه های شدید و خشک و به گفته مادر و همسرم از دست دادن حس بویایی و چشایی داشتند و تب و لرز بسیار شدید و احساس سرمای شدید ولی من خودم سه روز بدن درد داشتم و یک نصف شب سرفه خشک ولی ریه مادرم هنوز که هنوزه خس خس میکنه مثل کسایی که آسم دارن هستش البته پدرم روهم با 9 تا کپسول اکسیژن به حالت نرمال رسوندیم خدا رو شکر .به پزشک فوق تخصص عفونت مراجعه کردیم که ایشون فرمودند شبه انفولانزاست البته در ان زمان اسم کرونا هم در ایران نبود. سوال من اینه که ایا امکان مبتلا شدنمان در ان زمان هست ایا اگه هست ما الان واکسینه هستیم یا نه .سپاسگذارم

سلام جناب دکتر،

سلام جناب دکتر ، من سینوزیت و فاویسم دارم ، پس از تشخیص سینوزیت دکتر به من فلوموچیل و فکسوفنادین داد ، متاسفانه در فلوموچیل ویتامین ث موجود بود و که پس از مصرف احساس طعم شیرین در دهان و کام پیدا کردم و کمی لرز کردم، و این دارو رو با فاصله زمانی کمی خوردم چون برای فاویسم سابقه بستری دارم نگران هستم چون اون طعم شیرین در دهانم رو کم و بیش دارم . میخواستم بدونم این شیرینی منشا ش از چیست؟ ایا مصرف فکسوفنادین در طولانی مدت برای فاویسم مشکل ایجاد میکند؟ امکان دارد از مصرف زیاد امپول ویتامین ب12 باشد؟ ایا ویتامین ث با دوز پایین میتواند تاثیر بد بگذارد؟اگر به صورت اشتباه دارویی مصرف کنم که برای فاویسم مجاز نباشد عوارض ان تا چند وقت بعد از مصرف دارو خودش رو نشان میدهد و ایا امکان دارد بعد از یک هفته تا ده روز دوباره عود کند ؟

سرفه خشک ماندگار

سلام آقای دکتر از بهمن ماه 98 درگیرم با سرفه خشک و درد قفسه سینه انواع درمانها رو دنبال کردم سیتی ریه و نوار قلب و اکسیژن خون سالم بود. در عیام ایام عید دچار خلط شدید سبز رنگ شدم. سه شیشه شربت بروم هگزین و یک شیشه پروسپان مصرف کردم تا خلط قطع شد سرفه همراه لرزش معده و هنگام صحبت کردن ادامه داشت به شکلی که نمیتونستم حرف بزن همین که شروع به صحبت میکردم سرفه شروه میشد آندوسکپی معده انجام دادم به پیوست دکتر گفت زخم کوچکی در مری هست و ریفلاکس دارم و اسفنکتر مری به معده شل شده جواب آزمایش هلیکو باکتری هم مثبت بود. دوره درمان هلوکوباکتری رو گزروندم الان فقط صبح ناشتا امپرازول 40 میخورم و شب فاموتیدین سرفه ها همچنان ادامه دارن و باعث درد و سوزش در مری و قفسه سینه شدن خیلی خستم کرده اگه ممکنه راهنمایی کنید. ممنون پشت کمر دقیقا پشت ریه احساس کوفتگی و خستگی ودرد وسط کمر بین کتفها دارم