بازگشت به لیست سوالات
ا.خ
عنوان :

سندرم دوئن

متخصص چشم پزشکی
با سلام پسری 15ساله هستم که به طور مادرزاد چشم چپم سندرم دوئن دارد واحتمالا تیپ1.از روبرو مشکلی ندارم ولی چشمم به سمت چپ حرکت نمیکند به سمت راست با کمی انحراف حرکت میکنه نمیشه حداقل تا حدودی درمان کرد حتی در خارج از کشور؟لطفا اگه میشه راهنماییم کنید حتی اگه شده خیلی کم.باتشکر

با سلام. با توجه به توضیحاتی که دادین احتمالا همون دوین تیپ یک رو دارین و این نکته گه در نگاه به روبه رو انحراف واضحی ندارین نکته مثبتی هست . در این سندرم چندین جراحی وجود داره که میشه تا حد ممکن انحراف در نگاه به طرفین رو کم کرد. همین طور چندین جراحی وجود داره برای کاهش lid retraction که در نگاه به سمت مخالف و up and down shoot چشم در نگاه به سمت مخالف . با این جراحی ها به مقدار زیادی انحراف کاهش پیدا میکنه و حرکات چشم طبیعی تر میشه ولی عوارض این سندرم مثل ناتوانی در نگاه به همون سمت صد در صد برطرف نمیشه. همه این جراحی ها به بهترین نحو در کشور خودمون انجام میشن و نیازی به سفر خارجی وجود نداره.

سلام دوباره.شرمنده خانم دکتر میشه بیشتر توضیح بدید یعنی دیدم به سمت راست کامل درستم میشه و دیدم به سمت چپ تا حدودی؟یا مثلا خودتون عمل میکنید؟اگر خودتون عمل نمیکنید لطفا ی مرکز در مانی خوب بهم معرفی کنید.ی دنیا ممنون

سلام. حرکت چشم شما در کل با عمل کردن بهتر میشه ولی این امکان که به طور کامل طبیعی بشه وجود نداره. برای معاینه کامل و سایر اقدامات به یک فلوشیپ استرابیسم مراجعه کنید. اگر تهران هستید به بیمارستان فارابی یا لبافی نژاد یا رسول اکرم مراجعه کنید.




سوالات مشابه


ناخنک

باسلام 38 ساله هستم، چند روزی است در چشم راست توده ای مشاهده میکنم که ظاهرا ناخنک می باشد. درد و سوزش ندارد، چند مرتبه قطره Anaprivin ریختم که برای چند ساعت قرمزی را رفع میکند. احساس نمیکم بزرگ شده باشد و مشکلی برای دید ندارم. توصیه شما چیست؟

عفونت

سلام آقای دکتر من از لنز طبی استفاده میکنم دو روز پیش چشمم قرمز شد ،تصویر برای امروز هست و درد متوسط روی پلک و داخل چشمم دارم الان دو روزه لنز نذاشتم اما بهتر نشده، سوزش و خارش و آبریزش و مشکلی در دید ندارم ... به دلیل کرونا میترسم برم بیمارستان ممنون میشم منو راهنمایی کرده و قطره یا دارو برام تجویز کنید.

ضایعه پلک بالا

از امروز عصر متوجه یک ضایعه در پلک بالا شدم که فقط سنگینی آن را حس می کنم. سوزش و خارش ندارم. لطفا نظر خود را اعلام کنید. البته قبلا سابقه گل مژه داشتم.(در گوشه چشم)

قرمزی چشم

سلام خسته نباشید چشم دخترم آلوده شده قرمز شده و اشک میاد و قی میبنده دوسالش هست لطف میکنید بگید چه قطره ای براش بریزم ممنونم

ناخنک چشم

سلام، حدود4-5 روزه در چشم راست توده ای مشاهده کردم که درد و سوزشی ندارد ، چند مرتبه قطره Naprivin استفاده کردم، قرمزی برای چند ساعت رفع میشه، پرسیدم،ظاهرا ناخنکه ، این چند روزه بنظرم بزرگ نشده آیا درمان دارویی ممکنه یا حتما جراحی لازمه؟