بازگشت به لیست سوالات
m.h
عنوان :

استفاده از لنز

متخصص چشم پزشکی
باسلام خسته نباشین ببخشید خانم دکتر ایا میشه از لنز و عینک همزمان استفاده کرد؟
من چشمام هم استیک مات هست هم ضعیف و اجسام دور برام ماته آیا میتونم از لنز نزدیک بینی همراه عینک خودم استفاده کنم؟ ممنونم از راهنماییتون

با سلام. آستیگماتیسم نوعی عیب انکساری چشم محسوب میشه که میتونه همراه با شماره دوربینی و یا نزدیک بینی باشه که عیوب انکساری مرکب ( compound) رو ایجاد میکنه. در نسخه کردین عیوب انکساری مرکب هم شماره استیگاتیسم و هم شماره دوربینی یا نزدیک بینی لحاظ میشه. یعنی مشکل شما با تهیه عینک مناسب که هر دو شماره رو در اون لحاظ شده باشه حل میشه و نیاز به استفاده همزمان از عینک و لنز تماسی نیست. در صورتی که مایل به استفاده از عینک نباشید و تمایل به استفاده از لنز تماسی داشته باشید هم با توجه به میزان شماره چشم شما لنزهای تماسی متعددی وجود دارند که میتونن به تنهایی شماره های مرکب رو پوشش بدن. در صورتی که با عینک خودتون هنوز هم مشکل بینایی دارین برای معاینه بیشتر به چشم پزشک مراجعه کنید.

ببخشید دکتر بعد استفاده مداوم از لنز مشکلی برای چشم پیش نمیاره؟ و چه لنزی از لحاظ کیفیت واسه چشم بهتره ممنونم

استفاده مداوم از لنز تماسی عوارض مثل خشکی چشم، و افزایش احتمال عفونت قرنیه و.... داره. برای اطلاعات بیشتر در مورد لنزهای تماسی و این که چه لنزی برای شما مناسب تر هست با چشم پزشک خودتون مشورت کنید.

ممنون دکتر از اینکه وقت گذاشتین و راهنمایی کردین



سوالات مشابه


ناخنک

باسلام 38 ساله هستم، چند روزی است در چشم راست توده ای مشاهده میکنم که ظاهرا ناخنک می باشد. درد و سوزش ندارد، چند مرتبه قطره Anaprivin ریختم که برای چند ساعت قرمزی را رفع میکند. احساس نمیکم بزرگ شده باشد و مشکلی برای دید ندارم. توصیه شما چیست؟

عفونت

سلام آقای دکتر من از لنز طبی استفاده میکنم دو روز پیش چشمم قرمز شد ،تصویر برای امروز هست و درد متوسط روی پلک و داخل چشمم دارم الان دو روزه لنز نذاشتم اما بهتر نشده، سوزش و خارش و آبریزش و مشکلی در دید ندارم ... به دلیل کرونا میترسم برم بیمارستان ممنون میشم منو راهنمایی کرده و قطره یا دارو برام تجویز کنید.

ضایعه پلک بالا

از امروز عصر متوجه یک ضایعه در پلک بالا شدم که فقط سنگینی آن را حس می کنم. سوزش و خارش ندارم. لطفا نظر خود را اعلام کنید. البته قبلا سابقه گل مژه داشتم.(در گوشه چشم)

قرمزی چشم

سلام خسته نباشید چشم دخترم آلوده شده قرمز شده و اشک میاد و قی میبنده دوسالش هست لطف میکنید بگید چه قطره ای براش بریزم ممنونم

ناخنک چشم

سلام، حدود4-5 روزه در چشم راست توده ای مشاهده کردم که درد و سوزشی ندارد ، چند مرتبه قطره Naprivin استفاده کردم، قرمزی برای چند ساعت رفع میشه، پرسیدم،ظاهرا ناخنکه ، این چند روزه بنظرم بزرگ نشده آیا درمان دارویی ممکنه یا حتما جراحی لازمه؟