بازگشت به لیست سوالات
ا.ج
با عرض سلام و ارادت محضر خانم دکتر عزیز
مادرم 67 ساله هست و حدود یک ماه است قرص متفورمین مصرف میکنه, از اوایل شروع مصرف این قرص خواب آلودگی و کوفتگی بدن رو احساس میکنه. لازم به ذکر است مادرم تالاسمی مینور هست.
از عوارض این قرص موارد قوق الذکر هم بود خواهش میکنم بفرمایید برای کاهش این عوارض چه باید کرد؟
مادرم 67 ساله هست و حدود یک ماه است قرص متفورمین مصرف میکنه, از اوایل شروع مصرف این قرص خواب آلودگی و کوفتگی بدن رو احساس میکنه. لازم به ذکر است مادرم تالاسمی مینور هست.
از عوارض این قرص موارد قوق الذکر هم بود خواهش میکنم بفرمایید برای کاهش این عوارض چه باید کرد؟
سلام روز بخیر در صورتی که مادرشما کم خونی داشته باشد بهتر است که متفورمین مصرف نکند
البته تغییر دوزمتفورمین از دوز حداقل به حداکثر میتواند در کاهش علائم موثر باشد
استفاده از زوپ همانند مشاوره تلفنی هرگز جایگزین مراجعه حضوری به پزشک و معاینه فیزیکی نمی گردد و
صرفاً به عنوان ابزار مکمل ویزیت حضوری جهت ارتقاء کیفیت تجربه درمان و آگاهی جامعه می باشد.