بازگشت به لیست سوالات
س.ب
عنوان :

آیا مادر من سرطان دارد؟

فوق تخصص هماتولوژی و انکولوژی و فلو ...
مادر من 64 سال دارد و دیابت دارد.چکاپ کامل انجام داد و در آزمایش هموگولین 7.7 است و WBC : 1040 است.3 سال پیش هموگلوبینش 9.5 بود و پیگیری نکردیم.الان پایین تر اومده.بخاطر تعطیلات متخصص خون به ما دیر وقت داد.نگران هستیم.آیا دلیل میتونه سرطان باشه؟

WBC الان مهمتره که کاهش پیدا کرده
باید نمونه مغز استخوان گرفته بشه
دلایل زیادی میتونه داشته باشه
یکیش سرطانه




سوالات مشابه


مشورت دارویی

با سلام و احترام اقای دکتر قاضی زاده بنده عظیمی هستم حدود دوسال است که مبتلا به سرطان رکتوم می باشم که متاستاز کبد شده. پاییز سال 96 سی جلسه رادیوتراپی و از آذز همان سال یک دوره 12 جلسه ای رژیم فولفاکس بهمراه چهار جلسه آوستین را تزریق کردن که شاید تومورهای کبدی کوچک بشوند و قابل عمل بشود که متاسفانه نشد در تابستان 97 دو عمل موضعی کبد یعنی Taceبه فاصله یکماه انجام دادم کمی بهتر شد ولی بدلیل وضعیت جسمی ام دو ماه استراحت دارویی داشتم متاسفانه بعد از آن که برای بررسی عمل مراجعه کردیم کمیسیون تهران و شیراز هر دو گفتند بدلیل تومورهای کنار ورید اصلی ریسک عمل بالاست و البته در آن دو ماه دوباره تومورها رشد کرده بودند و دوباره گفتند تزریق شیمی درمانی ادامه پیدا کند که دکتردتنکولوژیستم درمان را با تزریق وکتیبیکس ادامه دادند که با حساسیت شدید مواجه شدم نفس تنگی شدید و مشکلات تنفس و کل بالاتنه و صورت جوشهای چرکی وحشتناک زد که الان که حدود شش ماه گذشته هنوز درگیر انها هستم البته به کمک دکترم و دکتر پوست خیلی بهتر شده. دوباره رژیم فولفاکس را شروع کردیم و 9 جلسه فولفاکس و6 جلسه بهمراهش آوستین تزریق شد البته در جلسه آخر بدنم به الوگزاتین هم حساسیت نشان داد. Cea در حال حاضر 2 است و مشکل خاصی ندارم و دوباره کمیسیون پزشکی تهران بیمارستان امام خمینی برای بررسی عمل مدارک را دادم منتها با وجود اینکه نصف تومورها کلسیفاید شد ولی بخاطر همان دو تومور خکنار ورید اصلی باز هم گفتند فعلا امکان عمل وجود ندارد از هفته گذشته پزشک انکولوژیستم استراحت دارویی دو ماه داده اند البته تحت نظر باید باشم. مزاحم وقت جنابعالی شدم که بدانم روند درمان می تواند به گونه دیگر باشد و آیا نباید رژیم تغییر کند مثلا campto یا.... و آیا اگر وضعیت جسمی ام خوب باشد و ceaبالاتر از 5 نرود می شود همچنان استراحت دارویی را بیشتر از دو ماه هم ادامه داد؟. پیشنهاد جنابعالی برای ادامه درمانم چگونه می تواند باشد ؟. ممنون می شوم راهنمایی بفرمایید این موارد برایدبنده که بیمار هستم بسیار اهمیت دارد و فکر میکنم هر بیماری حق داشتن پزشک دیگری برای مشورت دارد. عکس ام آر آی و تصویر آزمایش آخر را برایتان ارسال می کنم. تشکر فراوان

سرطان

با سلام. مادرم 10 سال است مبتلا به سرطان تخمدان و لوله های رحمی است. جراحی شده و رحم و تخدان بطور کامل تخلیه شده و 7 دوره 6 جلسه ای شیمی درمانی شده. اخرین داروی شیمی درمانی آواستین و جمزار بوده. در حال حاضر شکم و ریه آب اورده که بوسیله کاتتر شکمی و ریه تخلیه شده. الان نظر شما را برای ادامه درمان میخواهم بدانم.

*

جناب دکتر با سلام .جسارتا من بیمارستان خدمت رسیدم تشریف نداشتید. دیدم تنها راه ارتباطی اینجاست. بنده توکلی هستم با fritin بالا که شما نظرتون روی آنمی mds بود و فرمودید باید نمونه برداری از مغز استخوان بشم . خواستم ببینم دوشنبه این هفته 28 مرداد شما کلینیک روشنا هستید بنده بیام خدمدتون ؟ ممنون

حساسیت به تمام خوراکی ها

سلام دکتر...من حدود دوساله که هیچ چیزی غیر از گوشت گوسفند و برنج ایرانی نمیتونم بخورم البته با سرفه و حساسیت ریه شروع شد اما دکتر های آلرژی گفتن حساسیت نیست و علاعم حساسیت رو نداری ممکنه سیستم دفاعی یا گلبول های سفید خونت نیاز به تقویت داشته باشه یه دکتری بهم قرص پردنیرول داد که باعث شد حتی آب هم نتونم بخورم و فقط آب جوشیده میخورم کم خونی گرفتم 24 سالمه من آسم هم دارم چیکار کنم؟

دانه های قرمز

سلام ببخشید من یه چند وقتی هست روی ران پا یا ساق پام بی علت یه دونه های قرمز رنگی مثل خون مردگی ایجاد می شه می خواستم بپرسم این می تونه نشانه بیماری خاصی باشه؟