بازگشت به لیست سوالات
ن.س
عنوان :

کهیر

فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی
سلام
خانمم حدود دو ساله که گرفتار کهیر است.انواع روشها رو انجام دادیم.
کورتون درمانی.
مراجعه به همکاران ایمونولوژیست شما در کرج و مصرف انواع داروهای آنتی هیستامین.
مراجعه به متخصص تغذیه برای اصلاح روش غذا خوردن
خانمم سابقه سرطان سینه داره در سال 90.و در سال 96 بازگشت بیماری داشت و مجددا شیمی درمانی شد در دوره شیمی درمانی کهیر نداشت.
عکس رادیولوژی از ریه هم گرفتیم به دستور متخصص ایمونولوژی و یکسری کامل آزمایش خون انجام شد قبل از بازگشت بیماری سرطان در سال 95 و مشکلی نداشت.
لطفا راهنمایی بفرمایید

سلام.با توجه به شرح حال بیماری و اینکه همکاران شما را دیدند و تاثیر چندانی نداشته، قطعا توصیه به ویزیت و معاینه و پرهیز از تجویز دارو بر اساس شرح حال ناقص و بدون معاینه میشود.




سوالات مشابه


سرفه

سلام دکتر من از بیمارای شما هستم از داروی سالباماتول و سیمبیکورت استفاده میکنم دو روزه سرفه های شدید خشک دارم ولی تب و علام دیگه ندارم و داخل سینه ام خس خس میکنه سابقه الرژی از بچگی دارم ولی هیچ وقت علام با سرفه خودشو نشون نداده خواستم علتشو بدونم

آلرژی نوزاد 4 ماهه

با سلام خدمت آقای دکتر، پسرم هفته آینده 4 ماه تمام می شود،رفلاکس داره که نکسیوم و باکلوفن مصرف می کنه و تا حد بسیار زیادی بالا آوردن و ترش کردن کنترل شده،پرهیز غذایی دارم، پروتئین گاوی،کیک و بیسکوئیت و شکلات و شیرینی،غذاهای دریایی،فلفل،مغزی جات و آجیل،گوجه و بادمجان و مرکبات، و بطور کل هیچ میوه و سبزی چه خام چه پخته استفاده نمیکنم به غیر از پیاز پخته همراه غذا، . پسرم از بدو تولد گرفتگی بینی داشت و هنوزم داره و قطره سدیم کلرید اثری نداره،. در خواب و بیداری بینی اش رو میماله که باعث بیدار شدن از خواب و بی قراری و گریه هستش، دور دهنش دون دون قرمز داره،خواب روزانه سبک ده دقیقه ای داره، خانواده پدریم سابقه آلرژی یا زکام دارن،پدرم آسم دارن، دخترم در پنج ماهگی متوجه اگزما شدم که با دارو و پرهیز غذایی خوب شد، .این خارش بینی خیلی پسرم رو اذیت میکنه،گاهی اوقات دور چشم هایش قرمز میشه ، آب دهنش خیلی زیاد می ریزه، می خواستم بهش هیدروکسی زین بدم ولی ترسیدم بدون تجویز پزشک، . و البته غذاهای من شامل:گوشت بوقلمون،گوسفند،شتر،مرغ،زردچوبه،زنجبیل،پیاز پخته،رب خانگی،برنج،تخم بلدرچین،نان،خرما،قلوه کوسفند،انواع دمنوش های گیاهی،. خواهش میکنم یه داروی بی ضرر بدید که آروم باشه ازین خارش و بی خوابی ها. با توجه به مشکل کرونا نبردم برای فهمیدن وزنش،اخرین بار در 75 روزگی 5 کیلو و 400 گرم بود و الان باید حداقل 6 کیلو و نیم باشد. فقط مصرف هم زمان دارو های آنتی هیستامین و باکلوفن مشکلی ایجاد نمیکنه؟ ممنون از شما.

الرژی نوزاد

سلام جناب دکتر نوزاد 4 ماهه ای دارم ریفلاکس و الرژی داره شیر خشک المیر استفاده میکنه و مدتی بود که خیلی کم اشتها شده و بود و اصلا طعم شیر خشکشو دوست نداشت در حد 500 سی سی میخورد شیر خشک بزی هم استفاذه کردم کمی بهتر شد ولی صورتش دونه زد قطع کردم به پیشنهاد دکترش شیر خشکش به نئوکیت تغییر کرد و دکتر گفت چون و نگیری نداره غذاشو شروع کنم با فرنی بدون شیر 4 روز بهش فرنی دادم هر روز 1 قاشق اضافه کردم روز دوم مدفوع اب خالی بود روز سوم عدی ولی امروز که روز چهارم بود خلط خالی بود جناب دکتر .. یعنی یه ارد برنجم الرژی داره ؟ من باید جکار کنم ؟ اقای دکتر شنبه واکسنشو زده ممکنه از واکسنش باشه ؟؟ و الرژی به برنج نداشته باشه ؟؟

الرژی

سلام اقای دکتر خسته نباشید نوزاد 4 ماهه ای دارم که الرژی و ریفلاکس داره شسر خشکش الکیر میخورد الان میدنی که دیگه شیر نمیخوره خیلی کم در حد 500 سی سی وزنش 5550 و وزنگیریش بسیار کند شد در حدی که 50 گرم در هفته اضافه میکرد با شما مشورت کردم فرمودید غذا رو براش شروع کنم با فرنی الان طبق دستور شروع غذای شما روز چهارم هستم و با فرنی ارد برنج و اب بدون شیر خشک عذا بهش میدم از دیروز دچار اسهال و استفراغ شد و امروز مدفوعش بسیار ابکی و پر از بلغم و خلط بود .. یعنی به فرنی هم حساسیت داده ؟؟ من الان باید چکار کنم ؟؟

گلودرد

سلام وقت بخیر ،جناب دکتر من مشفق هستم این چندمین بار هست که در دو سه ماه گذشته بابت مشکل بلعیدن آب دهان و غذا باهاتون صحبت میکنم،من دو سه سالی هست با این مشکل مواجهم و همچنان این مشکل رو دارم و طبق تشخیص خودتون ibs دارم و سینوزیت خفیف ،شما قرص کلیدینیوم سی رو بهم دادین ،وچند قرص دیگه که به علت حساسیتم به یه سری قرصا فقط کلیدینیوم سی رو استفاده میکنم و طبق گفته ی خودتون گاهی دمنوش نعناع و پرهیز از ترشی ادویه جات و زیتون اما مشکلم حل نشده و گلوم مثل سنگ میشه و باد گلوهای مکرر دارم ،که گاهی انقدر گلوم سفت میشه باد گلو هم گیر میکنه و حالت خفگی دارم و حتی آب دهانمم به سختی قورت میدم ، و گاهی مجبور به خارج کردن غذا با دست از گلوم میشم چون پایین نمیره ، گوشم چرک زیادی داره ،خارش داره،و مخاط بینیم سفید و سفت هست و بینیم انگار خشک میشه ، خواهشمندم کمکم کنید چون بسیار بسیار اذیتم و به همین دلیل غذا نمیخورم و دیگه جونی برام نمونده