بازگشت به لیست سوالات
ف.ب
عنوان :

سرفه و خلط

فوق تخصص ریه
با سلام از 72 ساعت پیش با تب، لرز ،گلو دردو سرفه به پزشک مراجعه کردم ولی از دیروز خلط چرکی به علائم اضافه شده چه باید بکنم؟آیا امکان بیماری T.Bوجود دارد یا خیر؟برای من آزیترومایسین 250،سفیکسیم 200،آمپول آمپی سیلین 1 گرمی 2 تا و شربت دکسترومتورفان تجویز شد.

سلام احتمالا عفونت ریوی پیدا کردید ومعاینه و عکس ریه تکلیف رو قطعی میکنه




سوالات مشابه


سرفه

سلام وقت بخیر. من حدود یک سال و نیم هست که بدون دلیل سرفه میکنم، البته چند ماه یا چند هفته خوب میشم اما دوباره شروع میشه . دوبار اسپری به من دادن، یکی برای داخل بینی که شبیه به قطره بود یک بار هم اسپری برای داخل دهان . عکس ریه هم اواخر شهریور انداختم و متخصص گفت مشکلی نداره. حالا حدود یک هفته هست تک سرفه داشتم، مثلا در طول روز چند بار. دو روزه که بیشتر شده. البته تب و بدن درد از علایم کرونا رو ندارم . فقط کمی نگرانم. دمنوش آویشن و عسل خوردم، شربت سرفه، قرص رانیتیدین، اما خب همچنان سرفه میکم. نه به صورت شدید اما داخل گلوم احساس گرفتگی دارم و کمی سوزش و خارش،و با قورت دادن آب دهنم حس میکنم گلوم چرک داره ،اما درد نمیکنه. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

علائم بهبود کرونا

سلام وقت بخیر من حدود 12 روزه که با علائم سرما خوردگی در حال استراحت هستم و 4 روزه درمان کرونا رو با مراجعه به پزشک شروع کردم ، الان فقط گاهی سرفه دارم و خیلی کم نفس تنگی ، چطور باید بفهمم که دوره درمانم تکمیل شده و درمان شدم ؟ کم شدن علائم این معنی رو داره ؟ جناب دکتر از خودتون هم مشاوره گرفتم برای سی تی اسکن و داروهام

سوزش گلو

سلام من چند روزه راه گلوم میسوزه به شدت،گلو درد و سرفه و سر درد هم هر از گاهی دارم ولی موقتا خوب میشه،بیحال هم هستم کرونا دارم؟

ریه

گهگاهی مشکل تنگی نفس دارم همراه با سرفه خفیف.ولی تب ندارم. عکس از قفسه سینه گرفتم نظر شما را راجع به عکس میخواستم بدونم.

سنگینی قفسه سینه

من سه چهار ساله مشکل تنفسی دارم و ویش پزشک رفته بودم و به من گفتن که اگر میتونی تحملش کن چون این همیشگیه و میمونه و داروهم فایده نداره. در واقع مشکلم اینه که نفسم پر نمیشه. دائمی هم نیست جام راحت نباشه یا موقع خواب بیشتر پیش میاد . حالا الان دو سه هفته ای هست که یهو بوی الکل رفت تو ریه هام. باعث شد که شدیدا یک آن نفسم بند بیاد. ازون به بعد دائما مشکل تنفسی دارم و قفسه سینم سنگین شده. دو سه روز خوبم دوباره یه مدل دیگه شروع میشه ، مثلا دیروز با یه چای و کیک یزدی بعدش حس کردم که یه چیزی تو گلوم چسبیده هر کاری کردم اروم نشد ولی نفسم شدیدا اذیت شد. از طرفی مشکل بلع هم پیدا کرد، گاهی موقع قورت دادن هم نفسم هم راه مری انگار با هم گرفته میشه و نمیتونم کاری کنم و حالم بد میشه بعد باید چند ثانیه تمرکز کنم اروم بشم بعد اول نفس بکشم بعدش قورت بدم یا برعکس. حالا با این شرایط کرونا هم بیشتر شک کردم.