بازگشت به لیست سوالات
ف.م
عنوان :

شکستگی بینی

متخصص گوش، حلق و بینی و فلوشیپ جراح ...
با سلام
بینی بنده دیشب در حین ورزش آسیب دیده است
پس از مراجعه به پزشک عمومی اورژانس و انجام MRI مشخص شد که دچار شکستگی بینی شده ام.
چقدر امکان دارد بدون استفاده از عمل و صرفا با روش مکانیکی (بسته) بینی اینجانب درمان گردد. لازم به ذکر است که چه در زمان شکسته شدن و چه در حال حاضر درد محسوسی نداشته ام و میزان تورم بینی پایین بوده و دفورمه شدن آن هم جزئی است.
با تشکر

سلام شکستگی بینی معمولا با درد همراه هست شکل بینی عوض میشه یعنی مثلا به یک طرف کج میشه و معمولا کبود هم میشه. برای تشخیص شکستگی واقعا ما فقط از معاینه کمک میگیریم. احتمالا ام آر آی رو به قصد دیگری انجام دادیم و شکستگی توش دیده شده. بهر حال از اونجایی که شکستگی های قدیمی با تشکیل مجدد استخوان در بینی جوش نمی خورن در تصویربرداری تفاوتی بین شکستگی قدیمی و جدید وجود ندارد. همون طور که گفتم این فقط در مورد شکستگی بینی هست. ممکنه واقعا بینی تون نشکسته باشه. ازون طرف اگر شکسته باشه درمانش جا اندازی بسته است. یعنی بینی تون رو بیحس می کنیم و جا میندازیم.

نهایت تشکر و قدردانی بابت توضیح شیوا و قابل درکتون. ممنون از وقتی که اختصاص دادین. آیا شما فردا در مطبتون تشریف دارین که بنده خدمت برسم و این فرایند جا اندازی رو انجام بدین؟

بله هستم ایشالا که نشکسته باشه اما اگر شکسته باشه د مطب براتون جا میندازم




سوالات مشابه


از دست دادن بویایی

سلام آقای دکتر ، مادر من حدودا سه سالی میشه حس بویایی شونو از دست دادن، البته گاهی حسش برمی گرده ولی حدودا 2 3 روز ولی بعدش دوباره از دست میره حسشون، دلیلش چی می تونه باشه؟

مشکل تنفس از بینی در خواب

سلام. دو سه سال بود که شبها موقع خواب، از بینی خوب نمی تونستم نفس بکشم (حدس میزنم دلیلش التهاب مجرای بینی بود). حدود پنج ماه پیش شما بمن یک اسپری دادید. چند روز که استفاده کردم تنفسم خوب شد اما نام آن اسپری یادم نیست (گویا کلمه سدیم در نامش بود). چند شبه دوباره تنفسم با بینی خوب نیست. اسم آن دارو را بفرمایید. چه چیزی را رعایت کنم تا پس از مدتی دوباره این حالت پیش نیاد؟ (بخاطر مصرف نوع غذاست؟ رعایت نکردن بهداشت بینی؟ و...) درضمن پیرو سؤال قبلی ام در مورد احساس برآمدگی در گلو، پس از دو هفته مصرف دارو، مشکل برآمدگی و تغییر صدا برطرف شده. آیا باز هم دارو را تا دو ماه ادامه بدم؟

سرگیجه وضعیتی گوش چپ

سلام من از چند سال قبل سرگیجه وضعیتی گرفتم و بار اول خیلی شدید بود ولی درعرض سه روز خوب شدم با مانور هایی ک در کلینیک تعادل انجام دادم و قرص بتاسرک .چندبار دیگه اتفاق افتاد ولی درحد یک روز بود با بتاسرک خوب شدم ،الان دوهفتس باز شروع شده سرمو به سمت چپ کج میکنم اتفاق میفته و نمیتونم به سمت چپ بخوابم و روزهای اول شدیدتر بود ولی دوهفتس دارم اکتوسرک(بتاسرک پیدا نکردم) میخورم اما خوب نشدم ضمنا سینوزیت داشتم و فک کنم سینوسای فک چپم پرشده و شاید نیاز به تخلیه داشته باشه الان جیکار کنم؟ برم مانور اپلی و .... انجام بدم؟ یا ام ار ای و سی تی اسکن و....

جوش در سقف دهان

حدود 7 ماه است که در یک نقطه ی خاص از سقف دهانم یک ضایعه جوش مانند چرکی ایجاد می شود که پس از یک الی دو روز ظاهر شدن به طور کامل ناپدید می شود. اخیرا هم هفته ای یک الی دو مرتبه ظاهر می شود و سریعا ناپدید می شود. ضایعه هیچ گونه درد و خارش و ترشحی ندارد.

لوزه حفره دار

سلام و خیته نباشبد آقای دکتر.من خانم 27 ساله با سابقه ی برداشتن لوزه ی سوم در سال 90.آقای دکتر من مشکلی که داشتم این بود که هر چی میخوردم دهنم بو میگرفت و روی لوزه هام یه چیزایی سفیدی دیده میشد اما بعد از عمل هیچ کدوم از این مشکلاتم رفع نشد و الان به شدت دهنم بو میده اگر میشه لطفا بگین چبکار کنم و چه دارویی استفاده کنم؟