بازگشت به لیست سوالات
m.d
عنوان :

چشم

متخصص چشم پزشکی
آیا افراد کلوئیدی قادر به عمل لیزیک با پی آر کی هستند و اگر جواب مثبن هست کدام روش برای این افراد مناسب تر می باشد

قبلا در کتب چشم پزشکی ذکر میشد که افرادی که مشکل پوستی زمینه ساز اسکار کلویید دارن کنترااندیکاسیون ( ممنوعیت) مطلق برای جراحی عیوب انکساری دارن . در حال حاضر مطالعه ای وجود داره که برطبق اون مطالعه جراحی عیوب انکساری در این دسته از بیماران مشکلی ایجاد نکرده و نتایح پس از جراحی خوب بوده. این مطالعه اخیرا در کتب ریفرانس چشم پزشکی ذکر شده و دیگه جراحی روی این بیماران کنترااندیکاسیون مطلق نیست. بر طبق این مطالعه و مطالعات مشابه دیگه به نظر میرسه LASIK عمل جراحی safe در این گروه از بیماران باشه.

Mamnun az tozihatetun faghat in k ehtemale tari did ya bargashtan shomare cheshm bad az amal ham voiood dare ya in k ehtemalesh kam hast??
Mamnun

خواهش میکنم. احتمال برگشت عیب انکساری و تاری دید وجود داره که البته با پیشرفت روش های جراحی و دقت در انتخاب بیمار قبل از جراحی شانس این عوارض خیلی کم شده. تاری دید موقت و دید نوسان دار در ماه اول بعد از عمل هست که به تدریج بهتر میشه.

Chand darsad ehtemal dare k eibe enkesary cheshm bargarde?in ye ehtemal hast ya hatmi?bazam mamnun az tozihatetun

یک احتمال هست. بستگی به فاکتورهای مختلفی داره مثل شماره چشمتتون قبل از عمل، نوع عیب انکساری ( میوپی، استیگماتیسم، هایپراوپی) ، سن، کار چشمی بعد از عمل، وضعیت قرنیه و برخی شرایط حین عمل. با توجه به فاکتورهایی که گفتم در مورد احتمال برگشت شماره چشم با جراحتون مشورت کنید.

ممنون از توضیحاتتون
در مورد تاری دید چی،احتمال تاری دید وجود دارد بعد از عمل؟تاری همیشگی منظورم هست
عکس که گرفتم و با توجه به نمره چشمم دکتر گفتن که مشکلی نداره عمل رو می تونم انجام بدم ففقط ترس از تاری دید بعد از عمل دارم به خاطر کلوئیدی بودم یا اسکار یعد از عمل

بله احتمالش وجود داره. کلن در هر جراحی احتمال عوارض هست و هیچ کس نمیتونه به شما تضمین صد در صد بده. به هر حال سابقه داشتن زمینه اسکار کلوییدی یک ریسک فاکتور حساب میشه. من چشم شما رو معاینه نکردم و صرفا میتونم یک سری اطلاعات تیوری به شما بدم. قطعا پزشکی که شما رو معاینه کردن با توجه به شرایط چشمتون و تجربیاتشون میتونن اطلاعات بهتری در اختیار شما بگذارن.




سوالات مشابه


ناخنک

باسلام 38 ساله هستم، چند روزی است در چشم راست توده ای مشاهده میکنم که ظاهرا ناخنک می باشد. درد و سوزش ندارد، چند مرتبه قطره Anaprivin ریختم که برای چند ساعت قرمزی را رفع میکند. احساس نمیکم بزرگ شده باشد و مشکلی برای دید ندارم. توصیه شما چیست؟

عفونت

سلام آقای دکتر من از لنز طبی استفاده میکنم دو روز پیش چشمم قرمز شد ،تصویر برای امروز هست و درد متوسط روی پلک و داخل چشمم دارم الان دو روزه لنز نذاشتم اما بهتر نشده، سوزش و خارش و آبریزش و مشکلی در دید ندارم ... به دلیل کرونا میترسم برم بیمارستان ممنون میشم منو راهنمایی کرده و قطره یا دارو برام تجویز کنید.

ضایعه پلک بالا

از امروز عصر متوجه یک ضایعه در پلک بالا شدم که فقط سنگینی آن را حس می کنم. سوزش و خارش ندارم. لطفا نظر خود را اعلام کنید. البته قبلا سابقه گل مژه داشتم.(در گوشه چشم)

قرمزی چشم

سلام خسته نباشید چشم دخترم آلوده شده قرمز شده و اشک میاد و قی میبنده دوسالش هست لطف میکنید بگید چه قطره ای براش بریزم ممنونم

ناخنک چشم

سلام، حدود4-5 روزه در چشم راست توده ای مشاهده کردم که درد و سوزشی ندارد ، چند مرتبه قطره Naprivin استفاده کردم، قرمزی برای چند ساعت رفع میشه، پرسیدم،ظاهرا ناخنکه ، این چند روزه بنظرم بزرگ نشده آیا درمان دارویی ممکنه یا حتما جراحی لازمه؟