بازگشت به لیست سوالات
ع.ی
عنوان :

مشکل چشم

متخصص چشم پزشکی
با سلام و احترام،35 سالمه و حدود 10 ساله دیابت نوع a دارم،ورزش بدنسازی کار میکنم،از آخرین جلسه باشگاهم متوجه شدم که دیدم شفافیتش کمتر شده و تمرکزش مقداری کم شده و کمی هم درد میکرد،به متخصص مراجعه کردم و چشمم رو معاینه کرد و گفتن که هر دو چشمم مقداری خونریزی کرده و گفت دو ماه دیگه جهت معاینه مراجعه کنم،الان 10 روز گذشته چشمام درد نمیکنه اما شفافیت دیدم مثل قبله و تغییری نکرده،خودم میدونم چون با وزنه کار میکنم و فشار زیاد به خودم آوردم چشام خونریزی کرد،قندم خیلی کنترلش خوبه،خیلی میترسم،آیا بهتر نمیشم؟لطفا راهنمایی بفرمایین،ممنونم

سلام.خونریزی شبکیه از عوارض بیماری دیابت می باشد و اگر پزشک شما اینطور تشخیص داده اند،شما در زمینه دیابت دچار خونریزی چشمی شده اید که حتی در افرادی که کنترل قندخون مناسب داشته اند باز هم بعد از 10_20 سال عوارض چشمی دیابت اتفاق می افتد.لذا طبق توصیه پزشک علاوه بر کنترل دیابت به معاینات منظم چشم پزشکی جهت پیشگیری از عوارض بیشتر چشمی دیابت ،نیاز دارید.

ممنون



سوالات مشابه


ناخنک

باسلام 38 ساله هستم، چند روزی است در چشم راست توده ای مشاهده میکنم که ظاهرا ناخنک می باشد. درد و سوزش ندارد، چند مرتبه قطره Anaprivin ریختم که برای چند ساعت قرمزی را رفع میکند. احساس نمیکم بزرگ شده باشد و مشکلی برای دید ندارم. توصیه شما چیست؟

عفونت

سلام آقای دکتر من از لنز طبی استفاده میکنم دو روز پیش چشمم قرمز شد ،تصویر برای امروز هست و درد متوسط روی پلک و داخل چشمم دارم الان دو روزه لنز نذاشتم اما بهتر نشده، سوزش و خارش و آبریزش و مشکلی در دید ندارم ... به دلیل کرونا میترسم برم بیمارستان ممنون میشم منو راهنمایی کرده و قطره یا دارو برام تجویز کنید.

ضایعه پلک بالا

از امروز عصر متوجه یک ضایعه در پلک بالا شدم که فقط سنگینی آن را حس می کنم. سوزش و خارش ندارم. لطفا نظر خود را اعلام کنید. البته قبلا سابقه گل مژه داشتم.(در گوشه چشم)

قرمزی چشم

سلام خسته نباشید چشم دخترم آلوده شده قرمز شده و اشک میاد و قی میبنده دوسالش هست لطف میکنید بگید چه قطره ای براش بریزم ممنونم

ناخنک چشم

سلام، حدود4-5 روزه در چشم راست توده ای مشاهده کردم که درد و سوزشی ندارد ، چند مرتبه قطره Naprivin استفاده کردم، قرمزی برای چند ساعت رفع میشه، پرسیدم،ظاهرا ناخنکه ، این چند روزه بنظرم بزرگ نشده آیا درمان دارویی ممکنه یا حتما جراحی لازمه؟