بازگشت به لیست سوالات
ا.ا
عنوان :

درد معده و رفلاک

فوق تخصص گوارش و کبد
سلام
من هر غذایی میخورم رفلاکس دارم و بعضی وقتها درد معده خفیف،وقتی امپرازول میخورم صبها خوبم،میخواستم بدونم این رفلاکس زیاد دلیلش چیه؟و چیکار باید بکنم؟!چیزهایی که برای رفلاکس ضرر داره هم نمیخورم ولی خوب نمیشه.ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.

رفلاکس علتهای مختلفی داره.فتق مری.چاقی وگاهی ممکنه تاخرعنر وطولانی مدت نیاز به مصرف داشته باشین




سوالات مشابه


تهوع شدید صبحگاهی و هنگام خوردن آب

حمیده سپاهی سلام دکتر خانمی 39 ساله ام که حدود 4 سال تیرویید پرکار داشته ام و یک سال قبل با مصرف داروی رادیو اکتیو تیرویید کم کار شده ام الان دو ماه پیش آزمایش تیرویید داده ام و نتایج آن عبارتند از tsh37.64 free t44.83 free t3 5.25 که دارم روزی یک نصفه قرص لوتیروکسین 100 مصرف می کنم . الان حدود 4 ماه که حالت تهوع دارم . یعنی صبح که از خواب بلند می شوم حالت تهوع دارم ولی حامله نیستم . هر موقع هم آب می خورم حالت تهوع دارم و احساس می کنم که چیزی گرد مانند در گلویم وارد می شود و باعث سرفه ام می شود . یعنی جرات ندارم آب بخورم که تهوع پیدا می کنم . البته هر موقع زیادسرپا می ایستم هم مقعدم بیرون می آید وبواسیر می شود ولی الان چند سال است که این مورد رادارم . لطفا در مورد این حال تهوع شدید که چهار پنج ماهی به سراغم آمده است راهنمایی بفرمایید . با تشکر از شما اضافه کنم که دکتر حدود 6 ماه قبل هم چکاب کامل با مدفوع داده ام و آنزیمهای کبدی و دیگر موارد چک شد و همه نرمال بوده اند فقط پارسال یه سونوگرافی دادم که دکتر گفت کبدت کمی چرب است .مد نظرم تهوع است . ضمنا مکمل ویتامین پوست مو هم می خورم .

التهاب مری

سلام آقای دکتر بنده در اثر مصرف مقداری دهانشویه که ناخواسته بوده دچار مشکل گیر کردن غذا در سینه شده ام و با چند بار آب خوردن از گلو سبنه خارج میشود دکتر رفتم پنتوپرازول نوشتن ولی حساسیت داشتم و دچار سردر شدم و بنده بیشتر داروی گیاهی سازگاره به بدنم الان نمیدونم باید چیکار کنم

کبد چرب

سلام من مدتی هست که سمت راست قفسه ی سینم احساس درد میکنم وگاهی پشتم ،قسمت زیر کتف راستم درد دارم سنو گرافی انجام دادم گفتن شواهدی برای سنگ صفرا و یا تنگی مجرای آن ندارم ولی کبدم گرید 2 هستش. آیا دردی که دارم مربوط به کبد چربه؟یا معده! واینکه چه دارویی کمک میکنه کبدم پاکسازی بشه! چه غذاهایی برام خوبه؟

جواب پاتولوژی

با عرض سلام وادب خدمت اقای دکتر جواب پاتولوژی که خود شما پولیپ رو برداشته بودید خیلی نگرانم اگر ممکنه بررسی کنید

التهاب معده

خانمی 70 ساله . به مدت ا ماه دچار مزه بد دهان و حالت تهوع شدند اما درد ندارند دکتر براشون سونوگرافی هم نوشته که انجام دادند