بازگشت به لیست سوالات
ا.ع
عنوان :

قلب درد عجیب!

متخصص قلب و عروق
سلام خانوم دکتر خسته نباشید.
من 18 سالمه، از 14- 15 سالگیم تو دوران راهنماییم متوجه یه سری دردای خفیفی تو قفسه سینم شدم که هر یکی دوماه سراغم میومد و اشکمو در میورد. طی این 3-4 سال که 18 ساله شدم این دردا هم شدتشون بیشتر شد، هم متنوع تر!!! هم تبدیل شدن به دردای روزانه که چه عرض کنم تو بهترین حالمم هر 5-6 دقیقه یه درد کوچولو تو قلبم حس میکنم که مثه ویبره موبایل قلبمو میلرزونه! اما الان این دردا خیلی زیادتر شدن جوری که مجبورم یه مشتی بزنم به قلبم.
اما مشکل این نیس مشکل اینه که علاوه بر این دردایی که کمترین و بهترینش همین دردای ویبره ای ماننده یه سری مشکلای دیگه ای هم اضافه شده مثه سرگیجه های شدید و اصن کلا برا 1 ثانیه هوش و برق از سرم میپره و میرم تعادلمو از دست بدم که خودمو جمع و جور میکنم + خستگی بیش از حد. بخدا خانوم دکتر من یه فعالی بودم که شبیهم خودم بودم ظهر تا شب پشت سر هم فوتبال بازی میکردم اما الان همش دهنم بازه و خمیازه میکشم و همش مشغول چرت زدنم و کل فعالیتمم اینه که صبح تا ظهر تو کلاسم و عصرم 3-4 ساعت درس میخونم اما همش خوابیدم + بخاتر تنگی نفسی که تازه گرفتمم فوتبالمو همین امسال گذاشتم کنار. تو بازی نفسم خیلی تند تند میشد و انگار از گلوم و قفسه سیمنه و تو ششم همش میسوخت و سرگیجه میگرفتم و چشام سیاهی میرفت و مجبور بودم فعالیتمو قطع کنم تا خوب بشم + ضربان و تپش قلبم خیلی خیلی زیاده هم تعدادشون و هم صدا و ضربه و شدتشون جوری که بدون گذاشتن دستم رو قلبم قشنگ حس میکنم ضربانمو + خیلی سرمایی شدم قبلنا اینقد سردم نمیشد و تازه گرمایی هم بودم و زمستونا با تی شرتم میتونسم بیرون باشم اما الان یه سوز کوچولو بهم بخوره سردم میشه و قلبمم درد میگیره و اخرین باری که مراجعه کردم به مراکز درمانی وقتی نوار قلب میگرفتن ازم رو تخت میلرزیدم از سرما + احساس میکنم قلبم سنگینه و یه چیزی فشار میاره بهش + خیلی خیلی قلبم نامنظم میزنه و اصن به شکل طبیعی خودش اصن صدای بزرگ و کوچیک نداره و کلا پشت سر هم میزنه.
تو خانوادم سابقه بیماری قلبی وجود داره. پدرم مشکل دریچه و خونرسانی داره و sotaHEXAL مصرف میکنه و مادربزرگ مادری و عمه هام و عموم هم مشکل قلبی دارن.
و من تا حالا به هیچ دکتر متخصصی مراجعه نکردم. فقط مواقعی که خیلی قلبم اذیت میکرد و مشکل ساز میشد نوار قلب میگرفتم و همونجا یه سری قرص صورتی فک کنم برا فشار خونم و آمپول تجویز میشد برام و حدود یک ساعت اونجا بودم و چندبار نوار میگرفتن و کم کم حالم بهتر میشد و هر بارم میگفتن به دکتر متخصص مراجعه کنم. هر چند وقت یکبار اینجور میشم که مجبورم به درمانگاه مراجعه کنم و یعنی دیگه خیلی اذیت میشم که مجبورم به مراکز درمانی مراجعه کنم. وقتی اون حمله های شدید سراغم میاد کل اون علائمی که براتون گفتم(سرگیجه شدید - تنگی نفس - دردای مزمن و شدید - ضربان قلب و تپش خیلی بالا - لرزش قلبم که کل بدنمم میلرزونه و سردم میشه و...) همه با هم ظاهر میشن.
و کلا یه جوری میشم که نمیتونم خونسرد باشم و جوری رفتار کنم که کسی متوجه نشه و مجبورم از خونه بزنم بیرون تا کسی نفهمه و خیلی مظطرب میشم. البته اظطرابم باعث میشه این علائم پیدا بشن.
آخرین بار حدود یکی دو هفته پیش بود که حالم بد شد که به درمانگاه هم مراجعه نکردم چون دور از شهر بودم و کم کم بهتر شدم تا روز بعدش و حدود 2 ماه پیش بود که به درمانگاه مراجعه کردم و 4 بار نوار قلب گرفتن و یه آمپول و 2 دوتا قرص برام تجویز کردن و بعد یک ساعت حالم بهتر شد و عکسای نوار قلبمو براتون میفرسم بعد این پیام و حتی همین الانم با درد این متنو نوشتم براتون خواهش میکنم یه جواب مفهموم بهم بدین که تکلیفمو بدونم. خیلی ممنون یاعلی.

باسلام اول از همه متاسفم که انقدر مشکلات مختلف روتجربه کردین ومیفهمم که چقدر اذیت شدبن

شما یک راه هدابت نابجا در قلب دارین که باعث میشه حملاتی از ضربانهای باتعداد بالا در زمانهای نامشخص سراغتون بیاد برای این مشکل باید به فوق تخصص ای پی اس یاالکتروفیزیولوژی مراجعه بفرمایید علت خستگی و سرگیجه ی شما افت فشار هستش که باید تست سنکوپ انجام بدین برای رد کردن شلی دریچه میترال بابپ اکو بشین.ازمایشات تیرویید وهورمونی وکم خونی رو انجام بدین

نگران نباشین تمامی علائم شما قابل درمان با دارو هستش




سوالات مشابه


سرگیجه در حالت دراز کش

سلام.پدر من 69 سالشون هست . داروی انالاپریل 20 مصرف می کنند. فشار معمولا 13-12 روی 8 هست با دارو. چند شب پیش وقتی دراز می کشیدن سرگیجه داشتن . در حالت نشسته نه. حالت تهوع هم اضافه شد. تا اینکه سعی کردن بخوابن و حالش بد و استفراغ کرد و چند بار تکرار شد. البته اندانسترون بهشون دادم که البته بالا اوردش. و در نهایت خوابیدن. می خواستم بدونم جای نگرانی داره ؟

آنژیوگرافی

سلام دکتر،پدر من آنژیوگرافی انجام دادن و گفتن گرفتگی داره، اگر امکانش هست این انژیو رو میگید مشکلش چیه؟ کدوم رگا گرفتگی دارن؟ و چه کاری باید انجام بدیم؟ ممنون میشم????

انژیو گرافی

سلام دکتر،پدر من انژیوگرافی انجام دادن و گفتن گرفتگی داره، اگر ممکنه این انژیو رو بگید مشکلش چیه و کدوم رگ دچار مشکل شده و نشکل در چه حد هست و این که چیکار میتونیم بکنیم؟! ممنون از لطفتون????

درد در ناحیه قلب

سلام و عرض ادب آقای دکتر روز بخیربرای دختری 11 ساله مسدع اوقات شده ام.این دختر نزدیک به 1 سال است که گه گاهی در طول روز دچار درد در ناحیه قلب می شود.حدود نیم ساعت تا 15 دقیقه زمان میبرد که درد آن ناحیه خوب شود.کمی پشتش را ماساژ می دهند تا خوب شود.ممنون میشم ما را راهنمایی بفرمایید

سوزش دست

باسلام، رجبی هستم پدرم نارسایی قلبی دارد وتحت نظر شماست ، چند ماهی است که پوست دستهای ایشان از بازو تا مچ (به خصوص دست چپ)سوزش شدیدی دارد به صورتی که حتی با تماس لباس هم موجب ناراحتی شدیدش می شود، ضمنا از مچ به پایین هم در بیشتر مواقع بی حس است ، لازم به ذکر است که پای چپ پدرم از زانو به پایین ورم کرده ، با توجه به اینکه من شنیده ام مشکلات عروق محیطی هم سبب آسبب به رگهای خونی ومحدود کردن جریان خون به پوست و به ویژه در دستها و پاها وهمچنین با عث ایجاد تورم در پا می شود لطفا در این باره راهنمایی فرمایید