بازگشت به لیست سوالات
ف.ب
عنوان :

سرفه

فوق تخصص ریه
با سلام
من از بچگی همیشه بعد از خندهای شدید دچار سرفه های شدید میشوم .البته سرفه خشک نبوده
علت این سرفه ها چیست و راه درمانش چیست؟




سوالات مشابه


عفونت در ناحیه جراحی در پهلو

با سلام پدرم10 روز پیش در بیمارستان مسیح دانشوری آب ریه اش را تخلیه کرد و چست تیوپ گذاشتند و پس از خارج کردن آن و ترخیص از بیمارستان الان محل پانسمان مقداری عفونت کرده ، الان آنتی بیوتیک اعم از تاوانکس، آمپول سفازولین و دو آنتی بیوتیک دیگه مصرف میکنه، میخواستم بدانم پانسمان باید روزانه عوض بشه؟ نیازبه بتادین یا سرم شستشو داره یا نه؟ یا حتما باید یه جراح ریه ایشان را ویزیت کند. سپاسگزارم

سرفه و خلط

با سلام از 72 ساعت پیش با تب، لرز ،گلو دردو سرفه به پزشک مراجعه کردم ولی از دیروز خلط چرکی به علائم اضافه شده چه باید بکنم؟آیا امکان بیماری T.Bوجود دارد یا خیر؟برای من آزیترومایسین 250،سفیکسیم 200،آمپول آمپی سیلین 1 گرمی 2 تا و شربت دکسترومتورفان تجویز شد.

سوزش ریه و صرفه

سلام من 21 سال دارم و دوی سرعتی (400 متر) کار میکنم،9ماه پیش، یه تمرین خیلی سنگین انجام دادم و به شدت گلوم شروع به سوختن کرد،طوری که نفس کشیدن برام تا نیم ساعت سخت شد بعد از اون تا سه،چهار ماه در ورزش دچار سرفه و تنگی نفس می شدم،در این مدت به چند متخصص مراجعه کردم(در ایلام) و هر کدوم تشخیص متفاوتی دادن،از جمله بیست درصد آسم،وارد شدن اسید معده به ریه،سینوزیت و ...،که هر کدوم هم به ظن خود شد یار من (هر کدوم داروی خودش رو تجویز کرد) تا اینکه با کاهش تمرین ،تقریبا آثارش محو شد تا دو سه هفته پیش که دوباره با یک تمرین بیش از حد توان همون اتفاق برام رخ داده،و یک احساس سنگینی در سینه م حس میکنم . و دیگه اعتقادی هم به دکتر های خودمون ندارم که برم پیششون،ایا نیاز هست که واسه ش بیان تهران پیش متخصص واقعی واسه معاینه یا بازم صبر کنم خودش خوب بشه؟

تنگی نفس و تپش قلب

سلام-32 سالمه. حدود یکساله که تنگی نفس و تپش قلب دارم-که در حین فعالیت مثلا بالا رفتن از پله هر چند تعداد کم این مسئله تشدید میشه. گاهی در حالت نشسته و یا دراز کش هم این اتفاق می افته احساس کرختی دارم گاهی دست چپم در خواب مورمور و خواب میره . چند بار به دکتر قلب مراجعه کردم که با گرفتن اکو از قلب مشکلی تشخیص داده نشد. به نظر شما مشکل من از ریه هست یا قلب؟؟ پیشنهاد شما چیست؟؟

در مورد دستگاه NIV

سلام دکتر گرامی. بطور خلاصه مادرمن عمل جراحی شدند و بعد عمل حالت اسیدوز ریه داشتن و با ونتیلاتور وارد ICU. اما از روز دوم دستگاه جدا و ساعاتی تنفس طبیعی و ساعاتی با ماسک اکسیژن و البته کاملا هوشیار و قادر به صحبت بودند. روز سوم گویا باز اسیدوز شده و این بار دستگاه NIV استفاده شدو متاسفانه نصف شب مادرم به کما رفته به دلیل نرسیدن اکسیژن به مغز. CPR هم اتفاق نیفتاده. میخواستم بدونم این دستگاه وقتی وصل هست و چون باعث بیقراری میشه دست بیمار را به تخت میبندن و صدایی هم از بیمار به بیرون نمیرسه و وقتی ریه قادر به عملکردی نبوده چه اتفاقی میتونه بیفته و آیا دستگاه آلارم میتونسته هشدار کمبود اکسیژن خون را اطلاع بده؟