بازگشت به لیست سوالات
ع.ح
عنوان :

در خصوص فشار چشم

متخصص چشم پزشکی و فلوشیپ گلوکوم
با سلام خدمت خانم دکتر من 36 سالمه و تقریبا از 8 سال پیش فشار چشم دارم ولی چیزی که منو اذیت میکنه اینه که فشار چشمم پیش دکترای مختلف خیلی فرق میکنه میدونم که فشار بستگی به شرایط داره ولی مثلا وقتی دکتر پاکدامن فشار چشمم رو میگیره میگه طبیعیه و نیازی به قطره نداره ولی دو روز بعد دکتر امینی میگه فشار چشمت بدون قطره 30 و باید قطره بریزی و بعد چند ماه دوباره فشار چشمم میره بالا و قطره دیگه اضافه میشه و الان سه تا قطره میریزم و حتی احتمال عمل گلوکوم هم میدن اخه چرا باید اینطوری باشه ؟ و من به حرف کدوم دکتر گوش بدم که برای چشمم اتفاقی نیفته ؟ اینم بگم که ازمایش oct و میدان بینایی من از اول تا الان البته با ریختن قطره ها تغییری نکرده
و یک سوال دیگه اینکه میخواستم نظرتون در مورد عمل فصد خون رگ چشمی که دکترای طب سنتی برای پایین اوردن فشار چشم میکنن بدونم

سلام تغییر فشار چشم در ساعات مختلف شبانه روز طبیعی است این تغییر در بیماران دچار گلوکوم بارزتر است.هدف از تمام اندازه گیریها وتستها ثابت ماندن وضعیت شماست که ظاهرا خوب بوده است.

در مورد سوال دوم بهتر است به روشهای ثابت شده علمی اتکا کنید که همان مصرف منظم قطره است.
در مورد سوال دوم به روشهای ثابت شده علمی اتکا کنید که مصرف قطره است

با سلام اخه خانم دکتر تغییر فشار چشم من در این حدی که یه دکتر بگه اصلا قطره نمیخواد بریزی و یه دکتر بگه باید سه تا قطره بریزی هم طبیعیه ؟ اخه من به حرف کدوم گوش بدم ؟

سلام بهترین کار این است که یک روز هر سه ساعت فشار چشم را در یک کلینیک چک کنید که متوجه بشوید نوسان فشار در چه حدی است و تمام همکاران در ان روز فشار

را یادداشت کنند.

ببخشید خانم دکتر یه سوال دیگه میخواستم نظرتون رو در مورد عمل جراحی گلوکوم بدونم و اینکه ایا بعد از عمل هم نیازی به ریختن قطره هست یا نه و تیا احتمال بازگشت فشار چشم بعد از عمل جراحی بازم وجود داره ؟

سلام بله نیاز به قطره ممکن است وجود داشته باشد و احتمال افزایش فشار هست.




سوالات مشابه


ناخنک

باسلام 38 ساله هستم، چند روزی است در چشم راست توده ای مشاهده میکنم که ظاهرا ناخنک می باشد. درد و سوزش ندارد، چند مرتبه قطره Anaprivin ریختم که برای چند ساعت قرمزی را رفع میکند. احساس نمیکم بزرگ شده باشد و مشکلی برای دید ندارم. توصیه شما چیست؟

عفونت

سلام آقای دکتر من از لنز طبی استفاده میکنم دو روز پیش چشمم قرمز شد ،تصویر برای امروز هست و درد متوسط روی پلک و داخل چشمم دارم الان دو روزه لنز نذاشتم اما بهتر نشده، سوزش و خارش و آبریزش و مشکلی در دید ندارم ... به دلیل کرونا میترسم برم بیمارستان ممنون میشم منو راهنمایی کرده و قطره یا دارو برام تجویز کنید.

ضایعه پلک بالا

از امروز عصر متوجه یک ضایعه در پلک بالا شدم که فقط سنگینی آن را حس می کنم. سوزش و خارش ندارم. لطفا نظر خود را اعلام کنید. البته قبلا سابقه گل مژه داشتم.(در گوشه چشم)

قرمزی چشم

سلام خسته نباشید چشم دخترم آلوده شده قرمز شده و اشک میاد و قی میبنده دوسالش هست لطف میکنید بگید چه قطره ای براش بریزم ممنونم

ناخنک چشم

سلام، حدود4-5 روزه در چشم راست توده ای مشاهده کردم که درد و سوزشی ندارد ، چند مرتبه قطره Naprivin استفاده کردم، قرمزی برای چند ساعت رفع میشه، پرسیدم،ظاهرا ناخنکه ، این چند روزه بنظرم بزرگ نشده آیا درمان دارویی ممکنه یا حتما جراحی لازمه؟