بازگشت به لیست سوالات
م.ز
عنوان :

عمل قلب باز

فوق تخصص جراحی قلب و عروق
با سلام. برادرم هفته گذشته عمل قلب باز کردن. دیروز از بیمارستان مرخص شدن. حالا سوال بنده اینجاس که چه غذاهایی مناسب هست بخورن؟ میدونم کم نمک و کم روغن اما چه غذاهایی بخورن؟ چه میوه هایی بخورن؟ چه مراقبت هایی براشون باید انجام بدیم؟ ممنون
سه تا رگ تعویض کردن
آقای دکتر همچنان منتظر پاسختون هستم

سلام و نهایت احترام ،بعد از جراحی قلب باز معمولا بیماران تا حدود 2 ماه خیلی کم اشتها هستند و در دریافت عطر و طعم غذا مشکل دارند که چاره وعده غذاها ی کم حجم ولی پر پروتیین و پر کالری هست که نیاز بدن برای ترمیم زخم و بنیه رو تامین کنه ،البته اگر دیابت دارن باید پرهیز رژیم دیابت رو رعایت کنند .روزی 6 لیوان مایعات البته غیر از ابمیوه مصنوعی استفاده کنند .روزی سه وعده غذای فیبردار مثل سالاد ،میوه یا سبزیجات در هر وعده به اندازه نصف لیوان میل کنند .بهتره غذا کم نمک و کم چربی باشه .حداقل دو بار در هفته مصرف ماهی به شدت توصیه میشه .اگر کلسترول بالا نداشتن مصرف دو تا سه بار گذشت قرمز در هفته هم مشکلی نداره .

در مورد مراقبتهای بعد از عمل باید به صورت جزئی سوال بفرمایید چون خیلی بحث مفصلی هست .اگر قند بالا ندارند میوه تازه مرکبات و اناناس تازه عالیه .اگر کلیه شون مشکل خاصی داره باید بفرمایید رژیم غذائی متفاوته ،سلامت باشید در خدمتتون هستم.

خیلی ممنون از پاسختون. الان دو روزه فشارشون پایینه. مثلا 9 روی 5 و ضربانشون بالاس مثلا 110. دیشبم سرگیجه داشتن و نفس هاشونم تند شده بود. این طبیعیه؟

سلام معمولا این فشارخون پایین پیش می اد و مشکلی نداره ولی اگر تنگی نفس شدید هست لازمه عکس رادیوکرافی قفسه سینه تکرار بشه ممکنه مایع داخل قفسه سینه تجمع پیدا کرده باشه .تنگی نفس ملائم مشکلی نداره .

🙏



سوالات مشابه


سرگیجه در حالت دراز کش

سلام.پدر من 69 سالشون هست . داروی انالاپریل 20 مصرف می کنند. فشار معمولا 13-12 روی 8 هست با دارو. چند شب پیش وقتی دراز می کشیدن سرگیجه داشتن . در حالت نشسته نه. حالت تهوع هم اضافه شد. تا اینکه سعی کردن بخوابن و حالش بد و استفراغ کرد و چند بار تکرار شد. البته اندانسترون بهشون دادم که البته بالا اوردش. و در نهایت خوابیدن. می خواستم بدونم جای نگرانی داره ؟

آنژیوگرافی

سلام دکتر،پدر من آنژیوگرافی انجام دادن و گفتن گرفتگی داره، اگر امکانش هست این انژیو رو میگید مشکلش چیه؟ کدوم رگا گرفتگی دارن؟ و چه کاری باید انجام بدیم؟ ممنون میشم????

انژیو گرافی

سلام دکتر،پدر من انژیوگرافی انجام دادن و گفتن گرفتگی داره، اگر ممکنه این انژیو رو بگید مشکلش چیه و کدوم رگ دچار مشکل شده و نشکل در چه حد هست و این که چیکار میتونیم بکنیم؟! ممنون از لطفتون????

درد در ناحیه قلب

سلام و عرض ادب آقای دکتر روز بخیربرای دختری 11 ساله مسدع اوقات شده ام.این دختر نزدیک به 1 سال است که گه گاهی در طول روز دچار درد در ناحیه قلب می شود.حدود نیم ساعت تا 15 دقیقه زمان میبرد که درد آن ناحیه خوب شود.کمی پشتش را ماساژ می دهند تا خوب شود.ممنون میشم ما را راهنمایی بفرمایید

سوزش دست

باسلام، رجبی هستم پدرم نارسایی قلبی دارد وتحت نظر شماست ، چند ماهی است که پوست دستهای ایشان از بازو تا مچ (به خصوص دست چپ)سوزش شدیدی دارد به صورتی که حتی با تماس لباس هم موجب ناراحتی شدیدش می شود، ضمنا از مچ به پایین هم در بیشتر مواقع بی حس است ، لازم به ذکر است که پای چپ پدرم از زانو به پایین ورم کرده ، با توجه به اینکه من شنیده ام مشکلات عروق محیطی هم سبب آسبب به رگهای خونی ومحدود کردن جریان خون به پوست و به ویژه در دستها و پاها وهمچنین با عث ایجاد تورم در پا می شود لطفا در این باره راهنمایی فرمایید