بازگشت به لیست سوالات
س.ر
عنوان :

مصرف داروی ضد سل و داروی زخم معده

متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری
با سلام، بنده مدت دوماه هست که به بیماری سل مبتلا هستم و داروهای ضد سل مصرف میکنم، به تازگی دچار زخم معده شده ام و دکتر گوارش برای بنده داروهای کاهنده اسید معده تجویز کرده، سوالم این است که داروهای کاهنده اسید معده چطور مصرف کنم که اثر داروهای ضد سل از بین نره؟

با سلام.داروهای انتی اسید که حاوی الومینیوم

با سلام.داروهای انتی اسید حاوی الومینیوم نباید مصرف شود به دلیل تداخل با ایزونیازید موجود در درمان سل.سایر داروهای کاهنده اسید تداخل مهمی ایجاد نمیکنند.




سوالات مشابه


تورم غدد لنفاوی

سلام جناب دکتر عزیز بنده جوان 28 ساله از دی ماه سال گذشته بدنبال گلودرد شدید غدد لنفاوی زیر فک متورم شدند که همان موقع آزمایش خون و سونو انجام دادم که الحمدالله مشکلی نداشتند آخر بررسی انجام آزمایش خون در تیرماه امسال بود لذا خواهش میکنم راهنمایی کنید

قارچ دهان

سلام اقای دکتر خسته نباشید مادرم مریض شما هستش زهرا تاجیک ،روی لب زخم بود که دارو دادید زخم ها افتاد لبش خیلی خوب شده بود امروز دوباره لب کمی ورم کرده چهارشنبه نوبت داره پیش خودتون ولی خواستیم مطمئن بشیم البته دیشب لبش خوب بود یکم استرس داشت لبش ورم کرد

تورم لثه

سلام ، ببخشید که مزاحم شدم.دخترم یک هفته پیش دندونشو کشیدم بعد دو روز تب کرد و لثه هاش متورم شد و افت زد.به دندونپزشک که مراجعه کردیم گفتن ویروس و تبخال و دارویی نداره و دورش باید بگذره اما بهتر که نشد و حتی دور دهانش هم ریخته بیرون ( تو عکس مشهوده) .بیشتر نگران عفونت هستم میشه کمک بفرمایید.ممنون.

هپاتیت در بارداری

سلام آقای دکتر وقتتون بخیر لطفا اگه میشه این آزمایش خون منو تفسیر کنید دکتر زنان خیلی منو ترسوند و گفت باید دوباره انجامش بدی و آنزیم های کبدیت چک بشه سابقه زردی و یرقانم نداشتم اصلا در حال حاضرم هفته 24 بارداری هستم چکار باید کنم؟ آیا هپاتیت دارم؟

مثبت شدن تست PPD

با سلام من جهت بارداری چکاب کامل دادم که تست PPD مثبت شد حدود 16 میلیمتر . با توجه به آزمایش اصلا سابقه چنین بیماری در خانواده نداریم و من هیچ کدام از علائم سرفه ، خلط و ندارم به دکترم هم گفتم و با دستور دکتر رادیولوژی هم رفتم که نظر پزشک در این مورد مشکلی نبود. و عکس خوب بود همچنین آزمایش دادن قبل از اون قرص جوشان FLUIMUCIL حدود 20 عدد تجویز کردن که تا حالا 18 عدد آن مصرف شده ولی تاکنون خلط نداشتم حتی آزمایشگاه هم که رفتم وقتی گفتم خلط ندارم ظرف به من دادن که به مدت سه روز روی یکی از آنها را خلط بریزم و ببرم ولی هنوز خلطی ندارم با توجه به اینکه دکترم نیست خواهشمند است راهکاری برای من بیابید واقعا خسته شدم . باید جواب پزشک عفونی را برای پزشک زنان هم ببرم. متشکرم. آزمایش چکاب و نوع آزمایش تست سل ضمیمه می باشد.