بازگشت به لیست سوالات
م.ا
عنوان :

کنترل دیابت

فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم
با سلام خانم 50 ساله هستم سابقه دیابت خانوادگی دارم (پدر و مادر) و کم کاری تیروئید که از سن 36 سالگی تشخیص داده شد. قرص مصرفی من لووتیروکسین یک عدد ناشتا بوده .
در سن 38 سالگی دچار دیابت بارداری شدم و بعد از آن ادامه یافت اما تا چند سال پیش دیابت بود و قرص و رژیم نداشتم. بعد از فوت نزدیک به هم پدرم و یک برادرم با توجه به علایم بالینی به پزشک مراجعه کردم و تجویز قرص متفورین 500 روزی 4 عدد شد بعلاوه رژیم غذایی و ورزش. تا چند سال به همین ترتیب کنترل شد. اما سال گذشته پس از فوت برادر دیگرم فشار خون نامتعادل گرفتم و قند خونم هم بشدت بالارفت و پس از بستری در بیمارستان فشار خون با قرص کاپتوپریل یک عدد شب و نصف قرص صبح کنترل شده اما قند خونم همچنان بالا بود ک با دستور پزشک مصرف قرص متفکیس 1000(متفورین خارجی) روزی 2 عدد را شروع کردم بعلاوه قرص الپرازولام روزی نصف و پروپرانول روزی یک عدد بخاطر اینکه پزشک گفت دیابت عصبی است. اما ورزش و رژیم غذایی نداشتم (به مدت سه ماه ) بعد از آن سه ماه آزمایش دادم و پزشک گفت دیابت کنترل نشده است و تصمیم گرفتم به پزشک جدیدی مراجعه کنم.
میخواستم نظر شما را درباره مصرف قرص ها و چگونگی کنترل دیابت بدانم. با تشکر
عکس آزمایش را ضمیمه می کنم.
ضمنا تصاویر سی تی اسکن و ام آر آی مغزی نیز موجود میباشد. در صورت لزوم بفرمائید ارسال کنم.
ببخشید؟
با سلام خانوم 50 ساله هستم سابقه دیابت خانوادگی دارم( پدر و مادر )و کم کاری تیروئید که از سن 36 سالگی تشخیص داده شد . قرص مصرفی من لووتیروکسین یک عدد ناشتا بوده. در سن 38 سالگی دچار دیابت بارداری شدم و بعد از آن ادامه یافت اما تا چند سال پیش دیابت بود و قرص و رژیم نداشتم . بعد از فوت نزدیک به هم پدرم و یک برادرم با توجه به علایم بالینی به پزشک مراجعه کردم و تجویز قرص متفورمین 500 روزی 4 عدد شد به علاوه رژیم غذایی و ورزش . تا چند سال به همین ترتیب کنترل شد اما سال گذشته پس از فوت برادر دیگرم فشارخون نامتعادل گرفتم و قند خونم هم به شدت بالا رفت و پس از بستری در بیمارستان فشار خون با قرص کاپتوپریل یک عدد شب و نصف قرص صبح کنترل شده اما قند خونم همچنان بالا بود که با دستور پزشک مصرف قرص متفیکس هزار (متفورمین) خارجی روزی دو عدد را شروع کردم به علاوه قرص آلپرازولام روزی نصف و پروپرانول روزی یک عدد به خاطر اینکه پزشک گفت دیابت عصبی است اما ورزش و رژیم غذایی نداشتم . به مدت سه ماه. بعد از آن سه ماه آزمایش دادم و پزشک گفت دیابت کنترل نشده است و تصمیم گرفتم به پزشک جدیدی مراجعه کنم. میخواستم نظر شما را درباره مصرف قرص ها و چگونگی کنترل دیابت بدانم. با تشکر . نتایج آزمایش را ضمیمه می کنم

سلام روز بخیر کاهش وزن و رژیم غذایی همیشه جزء لاینفک درمان دیابت است و عامل مهم کنترل قند خون است سپس دارو درمانی در کنار آن قرار میگیرد شما بهتر است روزی 2 گرم فرص متفورمین و 100 میلی گرم زیپتین برای کنترل قند استفاده کنید پس از 3 ماه قند خون و hgA1c را چک کنید و براساس نتیجه درمان دارویی را اصلاح کنید کاهش وزن 5 در صد و روزی حداقل نیم ساعت پیاده روی به یادتان باشد

ممنون میشم
آزمایشات رو دیدین . شرایطم بد هست؟؟؟
2 گرم متفورین یعنی چند عدد؟
زیپتین رو به صورت یک وعده بخورم؟ چه ساعتی از روز باشه؟
وزنم 70 قدم 163 میشه یه رژیم غذایی بم بدین لطفا

2 تا قرص 1000 یا 4 تا قرص 500 متفورمین هر یک معادل 2 گرم میشود

زیپتین 100 یک عدد قبل از صبحانه
مسلما پس از رویت آزمایشات دارو تجویز کردم

سپاسگزارم



سوالات مشابه


جواب آزمایش TSH

سلام خانم دکتر وقت بخیر ، بنده دوماه پیش جواب آزمایش تیروئیدمو بهتون نشون دادم در واقع کم کاری تیروئید داشتم عدد TSH : 8.16 بود بعد شما قرص لووتیروکسین 50 تجویز کردین که هر روز تا دوما بغیر از روزهای پنجشنبه و جمعه بخورم البته من از سال 97 کم کاری تیروئید داشتم و تحت درمان بودم با لووتیروکسین و حالا آزمایش دادم و عکس آزمایشو براتون فرستادم ، حالا بفرمایید بقیه درمان به چه صورت میباشد .؟ و آیا نیاز به رفتن به مطب دکتر بصورت حضوری میباشد؟؟ممنون راهنمایی کنید .

کم کاری تیروئید

سلام آقای دکتر خانمی 39ساله ومتاهل و دارای دو فرزند هستم. بعد از دادن چکاپ متوجه شدم که tsh ام بالا و 12.9هست.توی صورتم داره لک میفته.وزنم هم بالا رفته بود که تحت نظر متخصص تغذیه در حال کم کردن وزن هستم. مدتی هست که عصبی هم شدم.نمیدونم این علایم به پرکاری مربوطه یا نه؟ آزمایش رو به دکتر زنان که نشون دادم گفتن این کم کاری تیروئید باعث شده که پرولاکتین خونم هم کمی بالا بره ونیاز هست که با دکتر غدد مشورت کنم. جواب آزمایش رو براتون ارسال میکنم. لطفا راهنمایی بفرمایید.

ندول تیروئید

سلام خانم دکتر ببخشید پدرم بدلیل ندول تیروقید نمونه برداری شدن. میخواستم ببینم ممکنه با نمونه برداری از ندول تیروئید اگه خدایی نکرده سلول سرطانی موجود باشه برداشته باشه و تو نمونه برداری بعدی که بعلت کافی نبودن مقدار نمونه باید سه هفته دیگه تکرار بشه جواب نمونه برداری خوش خیم باشه؟ دکتری که نمونه برداری کردن همون موقع گفته بودن از نظر من خوش خیمه ولی امروز که جواب رو گرفتیم زده نمونه کافی نیست

ندول تیروئید

سلام خانم دکتر ببخشید ممکنه با نمونه برداری از ندول تیروئید اگه خدایی نکرده سلول سرطانی موجود باشه برداشته باشه و تو نمونه برداری بعدی که بعلت کافی نبودن مقدار نمونه باید سه هفته دیگه تکرار بشه جواب نمونه برداری خوش خیم باشه؟

ندول تیروئید

سلام خانم دکتر پدر من نمونه برداری از ندول تیروئید انجام دادن و تو جواب زدن نمونه کافی نیست بنظرتون وقتی میزنن کافی نیست احتمال خوش خیمی بیشتر هست یا نه و اینکه اون موقع که داشتن نمونه رو میگرفتن اون پزشک گفته بودن از نظر من خوش خیمه میخاستم ببینم واقعا موقع نمونه برداری مشخص میشه خوش خیم بودن؟