بازگشت به لیست سوالات
H.S
عنوان :

خشکی چشم

متخصص چشم پزشکی
سلام و خسته نباشید
بنده خشکی چشم دارم و به توصیه متخصص از ژل چشمی لیپوزیک استفاده می کنم.
می خواستم بدونم مدل ایرانی ژل چشمی هم داریم چون لیپوزیک به سختی پیدا می کنم و هر دفعه کلی داروخانه رو باید بگردم؟
می خواستم از عوارض ژل های چشمی هم بپرسم؟
و این که من هر وقت اذیت می شم از ژل چشمی استفاده می کنم ممکنه در یک روز چندبار استفاده کنم و ممکنه چند روز هم لازم نباشه استفاده کنم اشکالی نداره؟
و آخر هم این که بعضی مواقع چون چشمم زیاد اذیت می کنه ژل زیادی داخل چشمم میریزم آیا این اشکال نداره؟
تشکر فراوان

سلام. وقت بخیر. معادل ایرانی ایده آلی نداره منتها می تونید از پماد ویتامین آ چشمی استفاده کنید.

ترجیحا هرشب از پماد استفاده کنید و به مدت سه ماه مستمر ادامه بدید. در کنارش از قطره های چشمی اشک مصنوعی در طول روز بهره بگیرید . سعی کنید در اولین فرصت جهت معاینه مجدد توسط چشم پزشک اقدام بفرمایید

ممنون از شما، پماد ویتامین آ چشمی رو باید اطراف چشمم بمالم یا مثل ژل چشمی داخل چشم بریزم؟
الان نزدیک یک سالی میشه که فقط از لیپوزیک استفاده می کنم و اشک مصنوعی چون استفادش برام سخته استفاده نمی کنم.
ممنون از وقتی که میزارین، سپاس گزارم

خواهش میکنم.
پماد داخل چشم استفاده بشه. حتما اشک مصنوعی رو اضافه کنید و حتما پیگیری کنید که معاینه انجام بشه که اگر علاوه بر خشکی ، عناصر التهابی هم دیده شد داروهای اختصاصی تری شروع بشه . درمان خشکی چشم نیازمند زمان و صبره. موفق باشید

ببخشید دوباره مزاحم شدم
به کدوم متخصص چشم مراجعه کنم، اونجور که فهمیدم پاتولوژی درسته؟

خیر. به فوق تخصص قرنیه مراجعه بفرمائید




سوالات مشابه


سنگینی و قرمزی چشم

سلام وقت بخیر دختر22 ای ساله هستم چند وقت پیش پیغام دادم به خاطر چربی مژه ایسول تجویز کردین و به خاطر خشکی چشم قطره اشک مصنوعی الان یه مدته مخصوصا از خواب که بیدار میشم چشمم احساس سنگینی داره و چشمم قی میکنه گاهی اوقات هم قرمز میشه به نظر شما چشمم عفونت داره؟

قرمزی چشم

سلام . وقت بخیر . من بیشتر از یک هفته هست که سمت راست چشم راستم، قرمزی و خون افتادگی به وجود آمده و طی این مدت کم و زیاد می شود. گه گاه خارش و درد خیلی کمی هم حس میکنم. من تقریبا 1 سال و نیم پیش عمل لازک هم انجام دادم. از قطره اشک مصنوعی استفاده میکنم اما تاثیری روی قرمزی نداره. این هم اشاره کنم به خاطر استفاده از ماسک در محل کارم کولر آبی مسقیم تنظیم شده روبرو و از فاصله نزدیک، که شاید به خاطر این موضوع هم میتونه باشه. و یا احتمال برخورد دست آلوده و... برای رفع این موضوع لطفا راهنماییم کنید.

چشم درد

سلام. داوطلب کنکور هستم .دو ساله که روزی 12 ساعت مطالعه دارم .از حدود سه ماه پیش احساس سوزش چشم و ریزش اشک و التهاب اطراف چشم دارم .تاری دید و حساسیت به نور دارم در ضمن عینک من با شماره چشمم متناسب است .و علائم هر روز شدید تر میشود .

ضربه خوردن به چشم

سلام اقای دکتر،دیشب دست پسرم خورد به چشم من،جوری که ناخنشون به داخل چشمم خورد.از دیشب به سختی پلک میزنم چون احساس میکنم یه خورده چوب تو چشممه،به محض اینکه بخوام ببندم چشمم رو ،اشک زیادی از چششم میاد و اون حسی که یه اشغالی تو چشممه نمیذاره که بتونم چشممو ببندم و خیلی خیلی اذیت میشم.الان چه درمانی رو شما پیشنهاد میکنین؟

ورم پلک

با سلام و خسته نباشید من از دیروز پلکم ورم کرده امروزم دوباره زیاد تر و یکم قرمز شده شده چشمم خیلی کم حالت سنگینی داره اگه لطف کنید راهنمایی بفرمائید چه قطره استفاده کنم میگم شاید عفونت داشته باشه عکس چشمم رو هم میفرستم البته توی عکس زیاد مشخص نیست