بازگشت به لیست سوالات
ی.ش
عنوان :

رفلاکس

متخصص بیماری های کودکان
در ادامه ی سوالاتم غذای کمکی رو شما برای هفته اول و دوم پوره ی هویج و کدو حلوایی زدید. منظورم مقداری که باید داده بشه چقدره؟ نه اینکه چند وعده. واینکه 75 یا 90 سی سی شیر رو با چند پیمونه غلیظ درست کنم؟ وغذا رو بلافاصله بعد شیر خوردنش بدم یعنی همزمان با هم یا جور دیگه؟ و اینکه گفتید پماد الیدل بهتره؟ کدام داروخانه میشه پیدا کرد؟ کرم مرطوب کننده و ضد افتابم نوشتید ولی نگفتید که چه مارکی و بخرم و چه وقتایی بزنم؟ ایا باید اگزماش خوب بشه بعد از مرطوب کننده و ضد افتابو استفاده کنم؟و در ادامه غذای کمکی برای هفته ی سوم به بعد چه مقدار باید باشه؟ و اینکه پودر سینگلرو شما گفتید یک سوم هر شب باید با چی بدم بخوره؟ و میوه هم میشه برای هفته ی اول و دوم داد؟ و یه سوال دیگه که گوش پسرم همیشه یه چرکایی بیرونش داره ایا مشکلی هست؟من 13 مهر اومدم پیشتون ویزیت بعدی کی باید بیام؟
من پسرم خیلی تند تند شیر میخوره این مسئله منو خسته کرده هر یک ساعت تقریبا 60 سی سی. البته بعضی وقتا هم 60 تا رو کامل نمیخوره. واینکه شبا اگه 12 60 تا بخورهه معمولا تا سه دیگه بیدار نمیشه. بعدشم 6 صبح که خیلی گرسنه از خواب بیدار میشه و قبلشم نق میزنه تا بیدار میشه و گریه میکنه. بعد از اون دیگه هر یک ساعت. ساعت 8 هم کامل بیدار میشه.
شیر خشکم اوایل خیلی ادا در میاورد به خاطر طعم بی مزه و تلخ. الان خیلی بهتر شده ولی خیلی تند تند باید شی بدیم. ایا این غلیظ کردن شیر موثره و اینکه اگه میشه کامل بگید که چند سی سی بدم چطوری غلیظ کنم که بخوره و غذا رو هم چطوری بدم همراه با شیر که خورد یا جور دیگه؟؟؟؟
و یه چیز دیگه اینکه تو خواب بعضی وقتا صداهایی از خودش در میاره و ناراحت میشه انگار که داره خواب میبینه. و سرش خیلی تو خواب عرق میکنه. ایا مشکلی هست؟
بعد شما هم قطره ایمیو سنس دادید هم DHA و هر دوشونم ویتامین ا و د3 داره عیبی نداره هر جفتش داده بشه؟

فاصله بین شیر و غذا 2/5 ساعت و میزان شیر 60 سی سی با دو و نیم پیمانه
سینگولر با مقدار کافی آب تا کودک بتواند بلع کند

میزآن شیر و غذا در هر کودک متناسب با سلیقه و تمایل کودک است و هر مادر به راحتی میتواند میزان مورد نیاز کودک به شیر یا غذا را متوجه شود و نیاز به برنامه ریزی یا تغذیه دستوری هیچ وقت نبوده و نخواهد بود در واقع مدیریت شیر و غذا و تنوع غذا با مادر است و بسته به اطلاعات شما از خواص مواد غذایی و تزیین و تنوع در تهیه غذا است
الیدل را باید از داروخانه ها یا سامانه اطلاع رسانی دارویی سوال کنید
تعریق به علت عدم رعایت دمای زیست مناسب کودک و وسایل دارای پر و پشم و عدم در دسترس قرار دادن نور آفتاب است و درازنایشات دوره ای میزان ویتامین دی و تست های ایروییدی باید انجام شوند.




سوالات مشابه


حساسیت به پروتئین گاوی و مصرف ویتامین

با سلام،دختر من به دلیل حساسیت به پروتئین گاوی طبق نسخه شما شیرخشک آپتامیل پپتی جونیور مصرف میکنه و هنوز هم حساسیتش رفع نشده،الان 11ماهه شده،می خواستم بدونم که آیا باید نوع یا شماره شیرش عوض بشه در این سن؟یا همونو ادامه بدم؟واینکه آیا ویتامین خاصی هم باید در این سن مصرف کنه؟ ممنون

یبوست

سلام وقت بخیر خانم دکتر تقرییا یک ماه پیش دخترم که 21 ماه اش هست دچار اسهال شده بود که شما فرمودین احتمال داره به لاکتوز حساسیت داشته باشه و شیر بدون لاکتوز رو امتحان کنیم.شیر خشک بیومیل ال اف دادم بهش که دچار یبوست شد.و بعدش شیر پاستوریزه بدون لاکتوز بهش دادم.ولی متاسفانه دچار یبوست هست، یک روز در میون شکم اش کار میکنه ولی درد داره و خیلی زور میزنه و به خودش فشار میاره بطوری که بدنش میلرزه و خیس عرق میشه و گریه میکنه. قبلا اصلا سابقه یبوست نداشت. ممنون میشم راهنماییم کنین????

سرفه

سلام دخترم 46 روزش هست گرفتگی بینی داره اول صبح بیشتر هست بیمارستان گفتن برای نوزان طبیعی هست قطره بینی دادن ولی از دیروز سرفه میکنه تو خواب سرفه نمیکنه وقتی از خواب بیدار میشه تک سرفه میکنه زیاد نیست یک بار یا دوبار سرما خورده یا طبیعی هست

دارو

سلام خسته نباشید آقای دکتر ببخشید داروی ازومپرازول ده میلی پیدا نکردم اسکال نداره به جاش ازوپرازول 20میلی استفاده کنیم؟

یبوست

سلام وقت بخیر اقای دکتر تقرییا یک ماه پیش دخترم که 21 ماه اش هست دچار اسهال شده بود که شما فرمودین احتمال داره به لاکتوز حساسیت داشته باشه و شیر بدون لاکتوز رو امتحان کنیم.شیر خشک بیومیل ال اف دادم بهش که دچار یبوست شد.و بعدش شیر پاستوریزه بدون لاکتوز بهش دادم.ولی متاسفانه دچار یبوست هست، یک روز در میون شکم اش کار میکنه ولی درد داره و خیلی زور میزنه و به خودش فشار میاره بطوری که بدنش میلرزه و خیس عرق میشه و گریه میکنه. قبلا اصلا سابقه یبوست نداشت. ممنون میشم راهنماییم کنین????