بازگشت به لیست سوالات
ن.ط
عنوان :

واکسن آنفولانزا

متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری
سلام اقای دکتر وقتتون بخیر
کل خانواده ی ما چهار شنبه عصر واکسن آنفولانزای فرانسوی ( واکسی گریپ تترا ) تزریق کردیم . همگی همون شب چهار شنبه و پنج شنبه درد خفیف در بازو و ناراحتی های خیلی خفیفی داشتیم که تا جمعه شب برطرف شد بجز مادرم که از شب اول در محل تزریق به اندازه ی یه سکه ی بزرگ قرمزی ایجاد شد که وقتی دست میزنیم کمی سفت شده و درد میکنه و هنوز هم قرمزی نرفته و فقط با دست زدن به محل قرمزی درد داره ولی خود به خودی دردی نداره و بجز این قرمزی هیچ یک از عوارضی که بقیه داشتیم برای مادرم ایجاد نشد . اطلاعات دارویی گفته ممکنه قبل از تزریق محل رو ضد عفونی نکرده یا آبسه شده و سریعا به دکتر عفونی مراجعه کنه تا بهش انتی بیوتیک بدن وگرنه مشکل ایجاد میشه
من در این مورد سوال داشتم از خدمتتون
1 ) حتما باید پزشک مراجعه کنه یا مشکلی نیست و این قرمزی از عوارض واکسنه؟
2 ) اگه قرمزی برطرف بشه بخاطره این که هیچ یک از عوارض دیگر واکسن مثل درد بازو یا تب و لرز یا حالت سرماخوردگی و ... را نداشته ممکنه واکسن اثر نداشته و برای ایمنی مجدد باید واکسن تزریق کنه؟
اگه بله چقدر از واکسن اول بگذره و دومی رو تزریق کنه ؟
در ضمن فراموش کردم خدمتتون عرض کنم که از فردای روز تزریق بیرون روی و دلپیچه هم دارن
این هم از عوارض واکسن میتونه باشه؟

قرمزی محل تزریق واکسن اکثرا جزو عوارض طبیعی واکسن است اما اگر پس از 72ساعت رو به کاهش نرفت، بهتره توسط متخصص عفونی معاینه شوند.

در هر حال نیاز به تزریق مجدد واکسن نیست و ایمنی زایی واکسن در بزرگسالان حدود 60الی70 درصد است و ربطی هم به بروز یا عدم بروز عوارض پس از تزریق ندارد.

خیلی ممنون از پاسخگوییتون آقای دکتر



سوالات مشابه


ابله مرغان

سلام من خانم34ساله هستم 6روزه ابله مرغان گرفتم امروز تمام تاول های صورتم راکندم خیلی میسوزه ودرد میکنه افتضاح شده به نظر شما باید چه کارکنم؟

درمان تب یونجه چیه؟

من به رشته سوارکاری علاقه مند هستم.ولی هر وقت با اسب در تماس میشم تورم چشم و خوارش و عطسه و آبریزش زیاد دارم.نفس تنگی و گاهی سرفه.تب میکنم بدنم سرد میشه.