بازگشت به لیست سوالات
م.م
عنوان :

ضربه به چشم

متخصص چشم پزشکی و فلوشیپ ویتره ورتی ...
سلام پسر 19 ماهه دارم پریروز در اثر زمین خوردن روی سنگ ریزه ها ضربهای به چشم راستش خورده که در اثر این پلکش به شدت ورم کرده و سیاه شده عکس فعلی رو میفرستم حال عمومیش کاملا خوبه و هیچ گریه و شکایتی هم نداره با توجه به خونه نشینیهای فعلی لازمه به متخصص نشون بدم ؟و اینکه ایا خطری برای بینایی ممکنه داشته باشه؟ ومن الان کار خاصی برای بهبود سریعترش نیتونم انجام بدم؟
ممنونم

سلام لطفا سعی کنید چشمش را باز کنید و از اونم عکس بفرستید، که البته به احتمال زیاد خود چشمش هم سالم هست.. در 48 ساعت اول باید کمپرس سرد گذاشت تا شدت کبودی کمتر شود، بعد از 48 ساعت از ضربه باید کمپرس گرم کرد

معمولا دو هفته طول میکشه کبودی بهتر بشه و نیاز به دارو نیست

ممنون با توجه به اینکه الان 48 ساعت گذشته و من کمپرسه سرد نگذاشتم الان گرم رو بزارم ؟ و این هم عکسش

بله گرم بذاریداگر داخل چشم هم قرمز شد، رنگ خون، اصلا نگران نشید، امتداد کبودی هاست که راه پیدا کرده

🙏



سوالات مشابه


ناخنک

باسلام 38 ساله هستم، چند روزی است در چشم راست توده ای مشاهده میکنم که ظاهرا ناخنک می باشد. درد و سوزش ندارد، چند مرتبه قطره Anaprivin ریختم که برای چند ساعت قرمزی را رفع میکند. احساس نمیکم بزرگ شده باشد و مشکلی برای دید ندارم. توصیه شما چیست؟

عفونت

سلام آقای دکتر من از لنز طبی استفاده میکنم دو روز پیش چشمم قرمز شد ،تصویر برای امروز هست و درد متوسط روی پلک و داخل چشمم دارم الان دو روزه لنز نذاشتم اما بهتر نشده، سوزش و خارش و آبریزش و مشکلی در دید ندارم ... به دلیل کرونا میترسم برم بیمارستان ممنون میشم منو راهنمایی کرده و قطره یا دارو برام تجویز کنید.

ضایعه پلک بالا

از امروز عصر متوجه یک ضایعه در پلک بالا شدم که فقط سنگینی آن را حس می کنم. سوزش و خارش ندارم. لطفا نظر خود را اعلام کنید. البته قبلا سابقه گل مژه داشتم.(در گوشه چشم)

قرمزی چشم

سلام خسته نباشید چشم دخترم آلوده شده قرمز شده و اشک میاد و قی میبنده دوسالش هست لطف میکنید بگید چه قطره ای براش بریزم ممنونم

ناخنک چشم

سلام، حدود4-5 روزه در چشم راست توده ای مشاهده کردم که درد و سوزشی ندارد ، چند مرتبه قطره Naprivin استفاده کردم، قرمزی برای چند ساعت رفع میشه، پرسیدم،ظاهرا ناخنکه ، این چند روزه بنظرم بزرگ نشده آیا درمان دارویی ممکنه یا حتما جراحی لازمه؟