بازگشت به لیست سوالات
ط.ظ
عنوان :

مشاوره

متخصص نوروسرجری(جراحی مغز و اعصاب)
سلام روزتون بخیر. اقای دکتر من دانشجوی دکتری دانشگاه تربیت مدرس هستم و روی ساخت یک سری هموستاز خون ریزی مانند bonwax کار میکنم که در جراحیها برای قطع خون ریزی استخوان استفاده می شود. چند تا سوال در این خصوص از شما داشتم. ایا درجراحی های نوروسرجی از این نوع هموستاز استفاده می شود؟ در چه حراجی (لطفا نام ببرید). به صورت روتین استفاده می شود یا فقط برخی اوقات؟ ایا خود شما در جراحی ها استفاده می کنید؟ چند درصد از همکاران شما از این نوع هموستاز استفاده می کنند؟ ایا این نوع هموستاز عفونت ایجاد میکند؟ به طور متوسط چند نفر ممکن بعداز استفاده از بون وکس دچار عفونت می شوند؟ ایا در بدن باقی می ماند یا این که برداشته می شود؟
ایا از هموستازهای دیگری مثل سرجی سل ها استفاده می شود؟ ایا روتین استفاده می شود ؟ تحت چه شرایطی استفاده می شود؟ به طور کلی روش های کنترل خون ریزی در جراحی های نوروسرجی به چه صورتی است؟ هر نوع اطلاعات دیگری در خصوص استفاده از این هموستاز ها بتونید دراختیارم قرار بدید ممنون میشم.

سلام ... هم bone wax و هم surgicel در جراحی های نوروسزجری استفاده میشود ... علاوه بر اینه چیزی که معمول است gelfoam و پنبه دم دار هست ... نوع عمل خاصی مطرح نیست و تمام جراحی های ستون فقرات و مغز استفاده میشود ... بر اساس اینکه منشا خونریزی استخوانی باشد یا بافت نرم انتخاب متفاوت است
میزان استفاده هم بسته به تعداد جراحی دارد ولی این طور نیست که bone wax در تمام عمل ها استفاده شود ... وقتی هموستاز با روش های دیگر برقرار نشود استفاده میشود




سوالات مشابه


جلوگیری از پیشرفت آلزایمر

سلام.وقت بخیر. عذر زحمات. من نمی دونم مریض ما رو یادتون هست با قرص هایی که بهشون دادیم .الان درحال حاضر نصف صبح و یکی کامل ترانکوپین میخورد بعلاوه الانزابین 5 نصف عصرها و الپرازالوم 0.5 هم نصف و آسنترا 50 نصف صبح ها.الانزاپین و آلپرازالوم و آسنترا رو گفتید جا داره کامل هم بخوره فلن ما نصف دادیم که خیلی منگ نباشه . تا حدودی آروم هست ولی مدام از پدر و مادر و بچه هاش سوال می پرسه انگار حافظه اش 40 سال آمده عقب و ما اطرافیانش رو نمی شناسه ولی باز تا حدودی راضی هستیم به همین وضع و شاید قابل کنترل تر شده فقط اینکه برای اینکه جلوگیری کنیم از آلزایمر آیا قرصی پیشنهاد میدید که حداقل جلوی این پیشرفت رو بگیریم؟ قبلا گفتم چی میخورد و چه عوارضی داشت. آیا لازم هست علائم و قرص ها رو مجددا بفرستم ؟

دیسک کمر ، عصب سیاتیک درگیر شده

حدودیک اه است که دیسک و عصب سایتیک به گفته دکتر عمومی باعث قفل شدن زانو و پاهایم میشود

دردهای بعد از جراحی

سلام وعرض ادب، من سه هفته اس که عمل لاپاروسکو پی انجام دادم برای اندومتریوز. و از اون موقع درد شدید در پای چپم احساس میکنم. درد در ناحیه کف پا و انگشتان پا هست به صورت تیر کشیدن به صورت چرخشی هست. که با هیچ مسکنی بهبود پیدا نمیکنه. در حالت راه رفتن یکم بهتر میشه. و هنگام شب و استراحت به شدت زیاد میشه. و اجازه نمیده بخوابم حتی دیازپام هم خوردم ولی فایده نداشته. چه کاری میتونم بکنم؟

کودک دوساله

با سلام خدمت اقای دکترکودک دوسال و سه ماهه هیچ حرفی نمیزند حتی لغات ساده، واکنش به صدا زدن اسمش ندارد اما بازی میکند و اگر چیزی بخواهد دست پدر و مادر را میکشد تا به ان جسم برسد یا کار دلخواهش را انجام دهند غذا اصلاااا نمیخورد هیچ غذایی و همچنان گاهی شیر مادر میخورد،پرش از خواب شبانه داشته است و در نوار مغزی وی سیگنال هایی اضافه رویت شده و دکتر شربت لوبل را به او داده است موضوعی که درگیرم کرده انجام یک حرکت به شکل تصویر زیر به صورت مکررا در هنگام شادی یا خوش امدن کودک از بازی یا چیزی است به صورتی که بارها و بارها ان بازی را تکرار و این عکس العمل را انجام می دهد با توجه به موارد فوق ایا امکان وجود بیماری اوتیسم هست؟ در غیر این صورت لطفا راهنمایی بفرمایید با تشکر

بی خوابی

سلام ووقت بخیردکتر عزیز بنده دختری هستم که تمام زندگیم پدرومادرم هستن پدرم 30سال برای این مملکت زحمت کشیده انسان شریف وباسوادی هست امافوق العاده حساس واحساسی وزودرنج هستن بینهایت فکروخیال میکنن بنده خودم روانشناس هستم تاحدودی باحرفهام اروم میشنامامشکل بی خوابیشون هرروزداره بیشترمیشه دلیلش هم فقط فکروخیال وناراحتی ازدست برادرش هست متاسفانه تاساعت 4صبح بیداره ازاونور8صبح بلندمیشه تقریبا خوابی نداره .پدرم54سالشونه خوردوخوراکش خوبه ورزش روزانه داره فقط دیابت کنترل شده داره روزی 1متفورمین مصرف میکنه اگرخیلی عصبیبشه کمی فشارش بالامیره ومیگرن که به صورت ارثی هست دارویی خاصی بجزمسکن مصرف نمیکنن دکتربزرگوار به هیچ وجه حاضرنیستن دکتربیان برای بیخوابیشون وبسیارادم سختی هستن شماروبه خدا راهنماییم کنیدپدرم جلوچشمم عذاب میکشه ومن کاری ازدستم برنمیاد آیادارویی هست بشه موقتا خوابش رومنظم کنه وکمی استرسشون رو کم کنه؟ یک دنیاممنونتون میشم بابت راهنماییتون.