بازگشت به لیست سوالات
م.م
عنوان :

ضربان قلب بعد از آنژیو و بالن

متخصص قلب و عروق
با سلام
پدر من سال 91 عمل قلب باز انجام دادن، مجدد گرفتگی رگ براشون به وجود اومد که آنژیو انجام دادن (رگ LAd) و باز کردن و رگ Rca هم گرفتگی داشت و قرار شد با فاصله مجدد آنژیو بشن و اون هم باز کنن الان بعد از یک هفته احساس خستگی خیلی زیادی دارن و ضربان قلبشون هم 60 هست میشه راهنمایی کنید دلیل این ضعف چیه؟؟؟

سلام...ضربان قلب پایین در سنین بالا میتواند با علایم همچون خستگی و بی حالی همراه باشد..لطفا بفرمایید در داروهای مصرفی پدر آیا داروهایی از قبیل دیگوکسین،متورال یا کارودیلول وجود دارد؟؟ و یا داروی خاصی مصرف میکند ؟؟ فشار خون ایشان رو هم اگر مقدور هست بفرمایید؟؟

اگر امکانش هست لیست داروهای پدر رو کلا بفرمایید؟؟ چون این علایم در سنین بالا گاها ناشی از عوارض دارویی است.
علایم دیگری مثل بی اشتهایی،تهوع و استفراغ، عدم کنترل تعادل،سرگیجه،دردهای عضلانی، خواب آلودگی ندارند؟؟

کارودیلول 6/25 12 ساعت نصف
والسارتان 80 روزی یکی
آملوپرس 2 ساعت یکی
پلاویکس 12 ساعت یکی
نیتروکانتین 2/6 روزی 2 عدد
آتورواستاتین 40 روزی یکی
آسپرین 80 روزی یکی
قبل از آنژیو و بالن فشار بالا داشتن 18 ولی الان بین 11 تا 13 با قرص البته

علایمی که گفتم رو ندارند؟؟ املوپرس 2 ساعت یکی؟؟؟

از تنگی نفس و یا ورم دست و پا شکایتی ندارند؟؟

ببخشید 12 ساعت یکی

در صورتی که علایم گفته شده را ندارند..کارودیلول رو به نصف مقدار مصرفی کاهش دهید..آتوروستاین رو هم به جای 40 با دوز 10 میلی گرم مصرف کنند

نه آقای دکتر
فقط با این که فعالیت خاصی ندارن احساس خستگی می کنن
تا دو روز پیش ضربانشون 64 بود الان می بینم به 60 رسیده

اکوی اخیر و یا نوار قلب ازشون دارید؟؟

مربوط به قبل از آنژیو هست
بعد از آنژیو که اصلا هیچ کاری انجام نشد با توجه به شرایطی که پیش اومده
آقای دکتر این ضربان خیلی پایین و خطرناک هست برای ایشون؟؟
می تونه تاثیر قرصاشون باشه؟(مثلا سوستاک)

وقتی علایم خطر گفته شده رو ندارند...همانطور که گفتم این خستگی از عوارض داروهاست که در سنین بالا شدیدتر هم خودش را نشان میدهد..کارودیلول کاهنده ضربان قلب است که میتواند توجیه کننده علایم ایشان باشد...آتوروستاتین هم مخصوصا در سن بالا این علایم را ایجاد میکند..که توصیه میشود دوز قابل تحمل استفاده شود..که دوز 40 برایشان زیاد است و کاهش دوز توصیه میشود..که دوز 10 میلی گرم علایمشان را کاهش میدهد..

اگر ضربان قلب پائین تر بیاد لازم می دونید قرصی رو مصرف نکنیم؟
من پدرم 60 سالشون هست

البته باید نوار قلب رو دید برای بحث در مورد خطرناک بودن...ولی ضربان قلب حدود 60 تا 65 اگر ریتم نرمال باشد خطر چندانی ندارد

توصیه بنده این هست اگر درد سینه ندارند سوستاک رو هم قطع کنید

🙏

اگر ضربان قلب به زیر 50 رسید کارودیلول و سوستاک مصرف نشود و در اسرع وقت نوار قلب گرفته شود

قرار به همین بود که سوستاک قطع بشه اما با توجه به گرفتگی رگ RCA گفتن ادامه بدید ضمن این که درد قفسه سینه ندارن

سوستاک رو در مرحله دوم اگر با کاهش دوز داروهای گفته شده علایم بهبود نیافت قطع کنید

🙏

خواهش میکنم..انشالله بهبود خواهند یافت

🙏



سوالات مشابه


سرگیجه در حالت دراز کش

سلام.پدر من 69 سالشون هست . داروی انالاپریل 20 مصرف می کنند. فشار معمولا 13-12 روی 8 هست با دارو. چند شب پیش وقتی دراز می کشیدن سرگیجه داشتن . در حالت نشسته نه. حالت تهوع هم اضافه شد. تا اینکه سعی کردن بخوابن و حالش بد و استفراغ کرد و چند بار تکرار شد. البته اندانسترون بهشون دادم که البته بالا اوردش. و در نهایت خوابیدن. می خواستم بدونم جای نگرانی داره ؟

آنژیوگرافی

سلام دکتر،پدر من آنژیوگرافی انجام دادن و گفتن گرفتگی داره، اگر امکانش هست این انژیو رو میگید مشکلش چیه؟ کدوم رگا گرفتگی دارن؟ و چه کاری باید انجام بدیم؟ ممنون میشم????

انژیو گرافی

سلام دکتر،پدر من انژیوگرافی انجام دادن و گفتن گرفتگی داره، اگر ممکنه این انژیو رو بگید مشکلش چیه و کدوم رگ دچار مشکل شده و نشکل در چه حد هست و این که چیکار میتونیم بکنیم؟! ممنون از لطفتون????

درد در ناحیه قلب

سلام و عرض ادب آقای دکتر روز بخیربرای دختری 11 ساله مسدع اوقات شده ام.این دختر نزدیک به 1 سال است که گه گاهی در طول روز دچار درد در ناحیه قلب می شود.حدود نیم ساعت تا 15 دقیقه زمان میبرد که درد آن ناحیه خوب شود.کمی پشتش را ماساژ می دهند تا خوب شود.ممنون میشم ما را راهنمایی بفرمایید

سوزش دست

باسلام، رجبی هستم پدرم نارسایی قلبی دارد وتحت نظر شماست ، چند ماهی است که پوست دستهای ایشان از بازو تا مچ (به خصوص دست چپ)سوزش شدیدی دارد به صورتی که حتی با تماس لباس هم موجب ناراحتی شدیدش می شود، ضمنا از مچ به پایین هم در بیشتر مواقع بی حس است ، لازم به ذکر است که پای چپ پدرم از زانو به پایین ورم کرده ، با توجه به اینکه من شنیده ام مشکلات عروق محیطی هم سبب آسبب به رگهای خونی ومحدود کردن جریان خون به پوست و به ویژه در دستها و پاها وهمچنین با عث ایجاد تورم در پا می شود لطفا در این باره راهنمایی فرمایید