بازگشت به لیست سوالات
ن.گ
عنوان :

اگزما

فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی
سلام. دختر من توی سن شش ماهگی اگزمای شدید پوستی داشت که تمام بدنش پر از دونه های قرمز میشد دکتر آلرژی کودکان تست آلرژی انجام داد که به چیزی آلرژی نداشت . کرم تریامسینولون 30درصد ساختنی با کلد کرم بهش داد که بعد از یک دوره استفاده خوب شد .الان که یکسال نیمه شده دخترم، دوباره همون شرایط برگشته و آن کرم رو هرچقدر میزنیم دانه های قرمز پوستش خوب نمیشه.ابته این قرمزی ها داره به نوبت ایجاد میشه از شکمش شروع شد بعد گردنش و بعد کمر و ران هایش .که هر کدام از ناحیه ها را سه تا چهار روز باید بزنیم تا بهتره بشه و بعد ناحیه بعدی دانه میزنه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید .



سوالات مشابه


خارش بدن

با سلام. اینجانب 38 ساله 19 اسفند مبتلا به کرونا شدم .قرص های اسلتامیویر، هیدروکسی کلروکین را به مدت 5 روز و سفیکسیم و ناپروکسن را به مدت 10 روز مصرف کردم.سپس ازیترومایسین برای 6 روز به همراه ویتامین سی و شربت ایمیونس برای 10 روز تجویز شد.بعد از چند هفته به دلایل مشکلات گوارشی (اسهال)مکمل پروبیونیک فمی لاکت به مدت 10 روز خودسرانه مصرف شد که پس از آن از دو هفته پیش شروع به خارش گرفت. خارش در کل سطح بدنم در حال چرخش است و بعد از خارش ایجاد جوش قرمز و کهیر میکند که البته بعد از نیم ساعت تقریبا خوب میشه. در حال حاضر 5 روز هست قرص سیتریزین 10 را در دو نوبت صبح و شب مصرف میکنم.علائم در حدود 20 در صد بهتر شده اما همچنان خارش دارم.این آلرژی نشان دهنده سیستم ایمنی ضعیف یا قوی بدن است؟ برای تقویت سیستم ایمنی مجدد ویتامین سی و شربت ایمیونس را مصرف کنم؟ علت خارش و درمان آن چیست؟

خارش بدن

با سلام. اینجانب 19 اسفند مبتلا به کرونا شدم. قرص های اسلتامیویر، هیدروکسی کلروکین را به مدت 5 روز و سفکسیم و ناپروکسن را به مدت 10 روز مصرف کردم. سپس آزیترومایسین برای 6 روز به همراه ویتامین سی و شربت ایمیونس برای 10 روز تجویز شد. بعد از چند هفته به دلایل مشکلات گوارشی (اسهال) مکمل پروبیوتیک فمی لاکت به مدت 10 روز خودسرانه مصرف شد که پس از آن بدنم از 2 هفته پیش شروع به خارش گرفت. خارش در کل سطح بدنم در حال چرخش است. و بعد از خارش ایجاد جوش و کهیر می کند. در حال حاضر 5 روز هست سیتریزین 10 را در دو نوبت صبح و شب مصرف میکنم. علائم در حد 20 درصد بهتر شده اما همچنان خارش دارم. این الرژی نشان دهنده سیستم ایمنی ضعیف یا قوی بدن است؟ برای تقویت سیستم ایمنی مجدد شربت ایمیونس و ویتامین سی را مجدد مصرف کنم؟ علت خارش و درمان آن چیست؟

ویزیت

داروهایی که مصرف میکنم تمام شده و چون بدون نسخه نمیدن میخواستم برام توی نسخه بنویسید

الرژی نوزاد

سلام اقای دکتر خسته نباشید من دو ساعت پیش به شما پیام دادم و فرمودین که کارت رشد پسرم رو براتون بفرستم متاسفانه کارت رشد دسترسم نیست ولی وزن تولدش 3250 کیلوگرم بوده.فرمایش شما کاملا متین هست اقای دکتر ولی یدفعه ای رشدش کاهش پیدا کرده و همیشه بالای نمودار بود ولی الان بهداشت میگه زیر نمودار هست.من دیروز همین ازمایش رو توی همین سامانه زوپ برای دکتر اطفالی فرستادم که دل منه مادر رو پر از اشوب کردن و گفتن حساسیت پسر شما به لاکتوز شیر بسیار شدید هست و اختلال رشد پیدامیکنه چون روده هاش به شدت ملتهبه تا که تعریف شما رو شنیدم گفتم با شما مشورت کنم که ایا این حساسیت به اون شدته و قرار نیست برطرف بشه. و اینکه دکتر عزیز با توجه به حساسیتش این شیر اپتامیل پپتی جنیور رو که مصرف میکنه مناسب این نوع حساسیت هست؟زنده وپاینده باشین

اظهار نظر در مورد رزاکالم و دوره مصرف نیوتادین

سلام وقت بخیر ، روز جمعه برای مشکل آلرژی پوستی و رزاسه، کلیندامایسین تجویز کردید. قرار شد تصاویر محلول رزاکالم را ارسال کنم برای بررسی اینکه کدام بهتر است. ضمنآ فراموش کردم بپرسم روزی 2 قرص نیوتادین برای چه مدتی مصرف کنم؟ سپاسگزارم.