بازگشت به لیست سوالات
ع.ن
عنوان :

زخم قرنیه چشم

متخصص چشم پزشکی و فلوشیپ ویتره ورتی ...
سلام آقای دکتر وقت شما بخیر
بنده حدود 7_8 ماه هستش که شبها وقتی که میخوابم از خواب میپرم و چشم چپم به شدت قرمز میشه و آبریزش میگیره به همراه درد . چند بار به پزشک مراجعه کردم گفتن فقط خشکی چشم هستش و قطره اشک مصنوعی تجویز کردن اما خوب نشدم . تا اینکه چند روز پیش به کلینیک چشم پزشکی نور تهران مراجعه کردم و پزشک وقتی که دقت کرد گفتن که هم خشکی چشم داری و هم دچار زخم قرنیه شدی و پزشک احتمال دادن که شبها موقع خواب چشمم باز میمونه . الان طبق تجویز ایشان قطره اشک مصنویی و قطره فلوکورت و پماد مرطوب کننده آی ژل استفاده میکنم . اما ترس من از این هستش که مشکلم خیلی جدی بشه یا نابینا بشم چون خودمم احتمال میدم که چشمم شبها توی خواب باز میمونه . شما چه توصیه ای برای من دارید آقای دکتر ؟؟ خیلی نگرانم ضمن اینکه اگر قطره اشک مصنویی را زیاد و به فاصله زمانی کم به چشمم بریزم مشکل یا عوارضی داره ؟؟ کلا ممنون میشم راهنماییم کنید . چه کاری انجام بدم بهتره ؟

سلام مشکل شما خراش راجعه قرنیه هست. اول اینکه اصلا بیماری خطرناکی نیست، فقط نیاز به صبر و حوصله داره، تا به تدریج درمان بشه، دارو هایی که تجویز شده خپب هستند، مسائلی را فقط رعایت کنید، این که اصلا چشم ها را مالش ندهید و صبح که بیدار میشید آرام چشم را باز کنید، قبل از خواب حتما با پماد کلرید سدیم 5 درصد داخل چشم را چرب کنید، 2-3 ماهی نیاز به مصرف دارو هست

اقای دکتر قطره اشک مصنویی زیاد مصرف بشه ضرر داره ؟
و اینکه برای باز موندن احتمالی چشمم توی خواب چه راهکاری توصیه میکنید ؟ من یک دستمال کاغذی روی چشمم میزارم و بعد چشم بند خواب استفاده میکنم .

بعیده باز بمونه ، می تونید از گاز استریل استفاده کنید(چهارلا) و چشم بند که مطمین شید بسته شده چشم

منظورتون از یک بار مصرف یعنی منظورتون قطره های یکبار مصرف آرتپیک هستش ؟ یا منظورتون اینه که کلا فقط یکبار مصرف بشه ؟
اقای دکتر خیلی عذر میخوام بازم منظورتون متوجه نشدم من این قطره های یکبارمصرف آرتپیک رو استفاده میکنم هر یک ساعت یک قطره میریزم ؟ خوبه به نظر شما ؟

هر یک ساعت زیاده، هر 3-4 ساعت ازش استفاده کنید تا تمام شود، اگر درش را باز میکنید تا 24 ساعت حتما استفاده کنید

🙏
خیلی لطف کردید ممنونم از شما



سوالات مشابه


ناخنک

باسلام 38 ساله هستم، چند روزی است در چشم راست توده ای مشاهده میکنم که ظاهرا ناخنک می باشد. درد و سوزش ندارد، چند مرتبه قطره Anaprivin ریختم که برای چند ساعت قرمزی را رفع میکند. احساس نمیکم بزرگ شده باشد و مشکلی برای دید ندارم. توصیه شما چیست؟

عفونت

سلام آقای دکتر من از لنز طبی استفاده میکنم دو روز پیش چشمم قرمز شد ،تصویر برای امروز هست و درد متوسط روی پلک و داخل چشمم دارم الان دو روزه لنز نذاشتم اما بهتر نشده، سوزش و خارش و آبریزش و مشکلی در دید ندارم ... به دلیل کرونا میترسم برم بیمارستان ممنون میشم منو راهنمایی کرده و قطره یا دارو برام تجویز کنید.

ضایعه پلک بالا

از امروز عصر متوجه یک ضایعه در پلک بالا شدم که فقط سنگینی آن را حس می کنم. سوزش و خارش ندارم. لطفا نظر خود را اعلام کنید. البته قبلا سابقه گل مژه داشتم.(در گوشه چشم)

قرمزی چشم

سلام خسته نباشید چشم دخترم آلوده شده قرمز شده و اشک میاد و قی میبنده دوسالش هست لطف میکنید بگید چه قطره ای براش بریزم ممنونم

ناخنک چشم

سلام، حدود4-5 روزه در چشم راست توده ای مشاهده کردم که درد و سوزشی ندارد ، چند مرتبه قطره Naprivin استفاده کردم، قرمزی برای چند ساعت رفع میشه، پرسیدم،ظاهرا ناخنکه ، این چند روزه بنظرم بزرگ نشده آیا درمان دارویی ممکنه یا حتما جراحی لازمه؟