بازگشت به لیست سوالات
ن.ب
عنوان :

احساس سنگینی تنفس

فوق تخصص ریه
با عرض سلام و وقت بخیر خدمت شما آقای دکتر ، پیرو سئوالی که بنده سه روز قبل از شما سئوال پرسیدم ، این سئوال را بنده فراموش کردم که از شما بپرسم که بنده وقتی حمام میروم (البته در همین چند روز که این حالت سنگینی تنفس برایم بوجود آمده ) در معرض بخار آب هستم یا تحرک زیاد انجام میدهم احساس سنگینی تنفسم بیشتر میشود(خیلی شدید نیست) ، میخواستم از شما سئوال کنم داروی دیگری بجز این سه نوع دارو که فرمودید نیاز هست که مصرف کنم یا خیر ؟

(((سلام و خسته نباشید آقای دکتر ، من چند روزی که حس میکنم نفسم نسبت به قبل مقداری سنگین تر هستش چند روز قبل فقط دو شب پشت سر هم این حالت را داشتم الان دو روزی که از صبح ، در زمان خواب مشکلی ندارم و بعد از بیداری کم کم این حالت برمیگرده ، جز این هیچ حالت و علائم دیگری از کرونا ندارم.
ضمنا آقای دکتر من ریه ام مقداری ضعیف هستش و بیشتر از ده روز قبل هم در خانه در اثر بوی الکل و بوی پاک کننده ها، همین حس را پیدا کردم که با چند ساعت در معرض هوای آزاد قرار گرفتن مشکلم برطرف شد.
در ضمن آقای دکتر بنده آدم استرسی و مضظربی هستم ، واقعا این نمیدانم مشکلی دارم یا خیر ، و اینکه میترسم به خاطر آلودگی به درمانگاه بروم.
آیا دارویی توصیه میکنید که مصرف کنم.
در حال حاضر بیشتر از دو هفته هم هست که در خانه هستم.
سپاسگزار
آقای دکتر گاهی اوقات حس میکنم سر گلوم انگار که یه چیزی هستش
آقای دکتر بعد از غذا خوردن (زمان پر شدن معده) این احساس را بیشتر حس میکنم.

با سلام در حال حاضر توصیه می کنم قرص پنتوپرازول 40 میلی گرم روزی 1 عدد ناشتا اسپری سالبوتامول در صورت بروز تنگی نفس دو پاف و قرص آلپرازولام نیم میلی گرمی هر 12 ساعت قرص استفاده کنید در صورت بروز مشکل جدی به پزشک مراجعه کنیم علامت های شما به وابستگی خیلی زیادی به اضطراب و استرستون دارد اگر آن را کنترل کنید وضعیت فعلی تان هم بهتر میشه)))

سپاسگزار

سلام. این مشکل در حمام و سونا و ارتفاعات و فعالیت برای شما طبیعی است می توانید در مواقعی که مشکل ایجاد میشود از اسپری سالبوتامول 2 پاف مجددا استفاده کنید.

آقای دکتر بنده در کودکی (7-8 سالگی) هم به دلیل اینکه ریه ام ضعیف بود و بعضا با فعالیت زیاد یا خوردن برخی خوراکی ها ( مثل غذاهای سیر دار) دچار تنگی نفس میشدم ، به متخصص مراجعه کردم عکس ریه گرفتم که البته نرمال بود و آمپول متیل پردنیزولون چند نوبت استفاده کردم.
🙏
میبخشید آقای دکتر گاهی اوقات شب ها چند ساعت بعد از شام ، احساس تک سرفه یا تعداد بیشتر بهم دست میدهد ، این مشکل از چی میتونه باشه ؟



سوالات مشابه


گلو درد

سلام...دکتر بنده از امروز سوزش ودرد گلو دارم حس سرفه دارم سرفه م نمیگیره ولی تب ودرد بدن ندارم...چه راهکاری پیشنهاد میدین؟ممنون

بیماری کرونا و سارکوئیدوز

سلام اقای دکتر. من از بیماران شما هستم که مشکل سارکوئیدوز دارم و کمتر از دوماهه که شما دستوردادین که مصرف کورتون قطع کنم تا مهر. متاسفانه جواب تست pcr بنده بابت کرونا مثبت اعلام شده ولی سی تی اسکن ریه، مشکلی نداشت. که به پیوست خدمتتون ارسال کردم. در حال حاضر هم فقط سرفه و کمی خلط دارم. پزشک عمومی داروی استامینوفن، دیفن هیدرامین، آزیترومایسین500، ویتامین d3،مداکسن250تجویز کردن. به نظر شما الان من چه کار باید بکنم و چه بخورم؟؟؟؟ شنبه ساعت4 بعدازظهر ، خدمت شما وقت دارم؟؟ به نظر شما این داروها باید مصرف شود؟؟ یا نظر دیگه ای دارید؟؟ اقای دکتر یه سوال دیگه هم دارم. من از شنبه حالم بده، به نظر شما ممکنه از این مرحله به بعید، ریه هام درگیر بشه؟؟خیلی نگرانم. ممنون از لطف شما

حنیفه زاده

سلام وقت بخیر گلویشان درد میکند خلط سفید رنگ دارد و کمی هم تب دارد نیاز به چه دارویی میباشد ؟ ممنون

کرونا

سلام همسرم 29 سالشونه یه هفته بود تک سرفه داشتن امروز گلو درد و یکم حس تحریک ریه ایا کروناست باید چیکار کنم دمنوش پونه و اویشن دادم بهشون چیکار کنم بچه ها نگیرن هشت ماهه دارم و پنج ساله و چی به همسر بدم بهتر بشن قرنطینه شدن تو اناق

تغییر شکل ناخن

با سلام ناخن های برادر من به طور ناگهانی تغییر کزده هر 10 انگشت عکس هم ارسال شد خدمتتون علت این تغییر شکل چیست؟