بازگشت به لیست سوالات
ع.آ
عنوان :

مو در ناف

متخصص جراحی عمومی
با سلام.من پسری 19 ساله هستم.مدت زیادی بود که در ناحیه ناف کرک هایی دیدم.به جراح عمومی مراجعه کردم و مو ها رو خارج کردن و پماد هم دادند.بعد از گذشت یک ماه دوباره کرک های ریزتری و بع تعداد خیلی کم در انتها میبینم.میخواستم ببینم علتش چیست؟(در ضمن من حدود سه ماه پیش کیست مویی در پشت عمل کردم و خیلی هم پر مو هستم)

سلام
مرتب تمیز کنید بعد از حمام خشک کنید
حتما با الکل داخل ناف را تمیز کنید و سپس خشک کنید گوشه گاز را یا پارچه نخی را داخل ناف بگذارید تا خشک بماند

احتمال داره چی باشه؟

اگر ادامه داشته باشه و درست نشه باید عمل بشود مثل سینوس پایبونیدال

الان من با این مو ها که داخل هستند باید چیکار کنم؟و آیا با این کار ها که گفتین دیگه مو در نافم دیده نمیشه؟

شما اگر تمیز کنید دیگر آنجا نمی روند




سوالات مشابه


بای پس

سلام آقای دکتر وقت بخیر. مادر من 62 سالشه. 10 ماه پیش عمل بای پس انجام دادن. خیلی خوب وزن کم کردن. دیابت شون هم خوب شده. اما تقریبا دیگه چیزی نمی تونن بخورن. میل به چیزی ندارن. و به شدت همیشه ضعف دارن و بی حالن. صورتشون هم خیلی لاغر و چروک شده. میخواستم بدونم چیکار کنم که قوت بگیرن. و راهی هست که صورتشون چاق بشه؟ و اینکه آیا عمل بای پس قابل برگشت هست؟ میشه معده رو به حالت قبل برگردوند؟ و شما اینو پیشنهاد میدین؟ ممنونم

توده سر پانکراس

سلام. بیماری 65 ساله آقا ، با تشخیص پانکراتیت بستری شد. EUS و ERCP انجام شد . استنت گذاشتن . پاتولوژی گرفته شده. بدخیم گزارش شد. گفتن نیاز به جراحی دارد. میخواستم بدونم با توجه به این مدارک چقدر امید بهبودی بعد از جراحی هست؟ اصلا جراحی قابل انجام هست؟ آیا به کموتراپی هم نیاز داد؟ امید بهبودی چند درصد هست؟ گزارش سی تی آماده نیست. بعدا براتون می فرستم اگه لازمه. ممنون

همورویید ترومبوزه

با سلام.من چند روز پیش دچار همورویید ترومبوزه شده بودم و یک زائده به اندازه بند انگشت به طور مستقیم خارج شده بود.بعد از مدتی خوب شد ولی امروز دوباره بعد از دستشویی همان یک بند انگشت خارج شد.میخواستم ببینم اگر الان عملش نکنم ممکن است یک دفعه یک زائده بزرگتر خارج بشه؟با اینکه به مرور بزرگتر میشه؟

تورم

سلام وقت بخیر. پدر من 66 ساله هستن. اول اسفندماه عمل تنگی کانال نخاع انجام دادن و کمر انجام دادن. حدود اول فروردین متوجه تورم در قسمت ران و لگن ایشون شدیم که ابتدا فکر میکردیم مربوط به عمل کمر میشه (چون از مچ پا تا ران پای چپ که قبل از عمل این پا درد داشت و بعد از عمل و از اول فروردین دچار تورم شده بود) سونو داپلر انجام شد و بعد دکتر گفت ربطی به عمل کمر نداره و باید جراح عمومی ببینه. جراح بیمارستان معاینه کردن و گفتن سی تی از شکم و لگن انجام بشه. که هم سونو و هم سی تی رو فرستادم. سی تی رو که دیدن گفتن باید نمونه برداری انجام بشه و نمونه برداری انجام شد و الان حدود دو هفته هست ولی هنوز جواب آماده نشده. خواستم از خدمت شما بپرسم بدون نمونه برداری میشه تشخیص داد که مشکل تا چه حد جدی هست و چه راهکاری باید انجام داد ؟ ریپورت سی تی و سونو رو ارسال کردم .

کیست مویی

با سلام.من حدود 3 ماه پیش جراحی کیست مویی به روش باز انجام دادم.و زخم حدود 1 هفته است که بسته شد.و دیگه پانسمان نکردم.امروز برای اطمینان خواستم آن محل رو با گاز استریل و سرم تمیز کنم که بعد از کشیدن دیدم بخش کوچکی ازش باز شده.حالا شاید بر اثر کشیدن گاز یا بر اثر باز کردن دو لای باسن برای پانسمان یا اینکه قبلا باز شده بوده.حالا میخواستم ببینم مشکلی پیش اومده برای زخم؟