بازگشت به لیست سوالات
م.ا
عنوان :

بهبود زخم پای ناشی از تصادف و بریدگی با شیشه ماشین

فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و سو ...
62روز پیش تصادفی داشتیم که منجر به شکستگی دست و پای خانمم همراه با بریدگی پایین قوزک پاشون شد و زخم بریدگی عمیق بود و الان تقریبا گوشت آورده ولی بهبودی کامل حاصل نشده و با توجه به شرایط جسمی و عدم تحرک خانمم و بدتر از اون شرایط کرونایی کشور امکان مراجعه به بیمارستان و بیرون از خونه رو ندارند.خداروشکر در اون ناحیه دردی ندارند و فقط مشکل خشک شدن روی زخم و چند وقت یکبار خون اومدن از زخم پاش در اثر جابجایی پاش جهت نشستن رو ویلچره. لطفا بزرگواری کنید و طبق عکسایی که میفرستم بفرمایید با چه پماد یا کرم یا دارویی میشه زخم اون ناحیه مثل اطراف زخمش بشه و دیگه خون ازش نیاد( هدف ترمیم زیبایی نیست و هدف اولیمون سلامت جسمانیه و بعدها جهت جراحی زیبایی اقدام میکنیم). البته زخمش اوایل بزرگتر بوده و الان کمی جمعتر شده.همچنین ورم اطراف پاش نربوط به شکستگی پاشه که با هر بار wc رفتن پاشون یه کم ورمش بیشتر میشه و بعد که رو تخت میخوابن ورمش کم میشه.
در کنار این سوال لطفا این سوالم جواب بدین که با این زخم امکان حمام رفتنشون هست و اگه هست به چه صورتی و با چه شرایطی میشه حمام ببریمش.چون این 2ماه فقط با دستمال مرطوب بدنشو تمیز میکنیم و حمام نرفته.
لطفا تو این شرایط سخت که آدم سالمشم جرات بیرون رفتن نداره و از طرفی ما جنوب کشوریم راهکار دارویی بهمون بدین. ان شاءالله که سالم و برقرار باشید.

سلام
1) هر روز زخم را با آب ولرم و شامپو بچه شستشو دهید تا بافتهای مرده از زخم جدا گردد. حمام منعی ندارد و می تواند حمام کند
2) بعد از شستشو زخم را خشک کرده و پماد فیبرینولیزین(elase) روی زخم بزنید و پانسمان کنید
3) برای رفع ورم و بهبودی سریعتر زخم، جوراب واریس یا بانداژ کشی از نوک انگشتان پا تا زیر زانو استفاده شود
4) بعد از پاک شدن زخم از بافتهای مرده، بافت قرمز رنگی در سطح زخم مشاهده می شود.در این مرحله پماد زینک اکساید جایگزین فیبرینولیزین گردد و شستشو و پانسمان روزانه تا بهبود کامل زخم ادامه یابد

پس خداروشکر عمل اورژانسی نیاز ندارن؟
آقای دکتر دور پاشون پلاستیک ببندن و برن حمام یا حتی بدون پلاستیک و با تماس مستقیم پاشون با آب زیر دوش میتونن حمام کنن؟

در حال حاضر نیاز به عمل اورژانس نیست.
تماس مستقیم آب حتی آب دوش با پا مشکلی نداره و نیازی به پلاستیک نیست. همونجور که گفتم زخم را با آب ولرم و شامپو بچه بشویید.

سپاس فراوان
آقای دکتر لطفا اگر بین پزشکان یا دوستانتون که توی این نرم افزار یا سایر نرم افزارای اینترنتی هستن بهم معرفی کنید پزشک فیزیوتراپ میشناسید بهم معرفی کنید؟
آقای دکتر اگه اشکال نداره چون دست و پا و قفسه سینه خانمم شکسته.فردا یا پس فردا بعد از حمام خانمم از پاشون عکس بگیرم و براتون بفرستم. ببخشید چون بخاطر شرایط فعلی کشور امکان مراجعه حضوری به شما و هیچکس حتی تو شهر خودمون رو نداریم برا همین اگه براتون مقدوره لطفا فعلا صفحه سوال بنده رو نبندید.
زنده باشید.
سلام و شب بخیر.
پوزش میطلبم.لطفا اگر بیدار بودین پاسخ بدین.
1. جوراب واریس بخاطر یک تکه و کشی بودنش با توجه به ورم پای خانمم و زخمی که داره آیا باعث خونرززی زخم پاش در اثر پوشیدن جوراب واریس نمیشه؟
2. پانسمان بعد از شستشوی پا رو با چه وسیله ای انجام بدیم. گاز وازلین بذاریم و بعدش گاز پانسمان بذاریم یا فقط گاز پانسمان بذاریم یا چیزی بجز این دو؟

پماد فیبرینولیزین بزنین و روی اون گاز استریل و بعد باند
روی پانسمان جوراب واریس یا بانداژ کشی
جوراب واریس یا بانداژ کشی مشکلی از نظر خونریزی ایجاد نمیکنه

سلام مجدد آقای دکتر
این عکس امروزشه. پماد امروز به دستمون رسید و دیشب گاز وازلین گذاشته بودیم روش
حالا یه سوال
روی این قسمت زخمش که خونریزی لحظه ای داشته و قبلا پوست مردش جدا شده هم پماد فیبرینولیزین بمالیم یا زینک بمالیم روش؟

سلام
فعلا روی تمام زخم پماد فیبرینولیزین استفاده کنید

سپاس.پس ایشالا عصر روش پماد میزنیم و شب یا فرداصبح یه عکس ازش میفرستم براتون. بازم یه دنیا ممنون بخاطر تجویزتون.
آقای دکتر هر روز یکبار پماد بزنیم و پانسمان کنیم یا بیشتر از یکبار؟
سلام آقای دکتر
روزتون بخیر و شادی
عکس پاشون رو بعد چند روز استفاده الان نیفرستم.
فقط یه سوال. همینجوری بذاریم تا پوست نردش بعد چندین وقت جدا بشه یا خودمون از رو سطح پاش بِکَنیمش؟

سلام
اجازه بدید پوست به تدریج جدا بشه و به زور جدا نکنید




سوالات مشابه


سوختگی

سلام خسته نباشین دیروز با آب جوش پام سوخت دکتر عمومی پامو بست پماد سیلور سولفادیازین و تتراسایکلین زد و آمپول کترولاک زد قرص چرک خشک کن و ویتامین ث تجویز کرد.میخواستم بدونم با این وضعیت این که میگن پوست پامو باید بکنم وگرنه گوشت اضافه میاره درسته؟

جراحی زیبایی گوش

سلام و عرض ادب همسر من ابان 1398 جراحی زیبایی گوش انجام دادن ،علی الرغم اینکه دکتر جراح ایشون در هنگام جراحی تاکید بر این داشتن که نخ بخیه ،جذبی بوده و مشکلی ایجاد نمیکند ولی متاسفانه بعد گذشت یک سال بخیه گوش همسر من به قول معروف جوش نخورده و سر نخ بخیه از پشت گوش نمایان است و در طول زمان منجر به عفونت خفیف میشود . حال سوال بنده اینجاست که با توجه به اینکه دکتر جراح ایشون فوت کردند برای این مشکل چه باید کرد ? ایا به مرور زمان مشکل حاد تری ایجاد خواهد کرد? ایا این نخ بخیه غیر جذبی که نمایان هست بعد از گذشت یکسال قابلیت کشیدن دارد? لازم به ذکر است که با گذشت یک سال از جراحی صورت گرفته با کوچک ترین ضربه ای همچنان گوش درد میگیرد و بعضی از نقاط جراحی هنوز قرمز و در واقع یه جورایی ملتهب میباشد.

سوختگی کف دست

سلام آقای دکتر پسرم دوهفته قبل دستش به اتو زده و سوخته که با پزشک زوپ مشورت کردم که فرمودن پماد سیلور بزنم و زدم الان این نقطه که تو عکس میبینید جمع نشده و سرش باز هست و خون میاد و درد داره آیا عفونت کرده؟چه اقدامی باید انجام بدم نگرانشم ممنونم

سوختگی دست کودک

سلام آقای دکتر پسرم دوهفته قبل دستش به اتو زده و سوخته که با شما مشورت کردم که فرمودین پماد سیلور بزنم و زدم الان این نقطه که تو عکس میبینید جمع نشده و سرش باز هست و خون میاد آیا عفونت کرده؟چه اقدامی باید انجام بدم نگرانشم ممنونم

سوختگی کف دست

سلام اقای دکتر پسرم دو سالش هست دیروز دستش خیس بوده و زده به اتوی داغ و به این صورت در عکس شده لطفا راهنمایی کنید چه دارویی بزنم و آیا نیاز به انتی بیوتیک داره؟؟