بازگشت به لیست سوالات
م.س
عنوان :

پوسیدگی دندان نوزادم

متخصص دندانپزشکی کودکان
سلام خانم دکتر پسر من 1سالشه و توی9ماهگی دو تا دندون پایین و در 10ماهگی دو تا دندون بالاش رشد کرد البته حس میکنم کامل هم در نیومده و وضعیت دندونش به نظرم خطرناک شده و تیزی داره کل شب هم شیر میخوره و به سختی میذاره مسواک بزنم الان من باید برای ترمیم دندنش اقدام کنم به نظرتون؟

سلام. دندانها دراثر شیر شبانه متاسفانه پوسیدگی پیدا کردن و اگر بااین وضعیت ادامه بدید قطعا عفونت میکنند. لطفا شیر رو کامل قطع کنید، مسواک بدون خمیردندان روزی 2بار حتی شده با کنترل فیزیکی. هقته ای 3 بار دهانشویه سدیم فلوراید رو روی پنبه بریزید و بعداز مسواک روی دندوناش ماساژ بدید تا جذب بشه، دقت کنید که دهانشویه توی دهانش نریزه و قورت نده(مقدار کم روی پنبه بریزید).دراولین فرصت که مطبها باز شد برای درمان اقدام کنید. اگر مطب متخصص کودکانی رو میشناسید که هفته های آینده باز هستن سریعا فلوراید تراپی درمطب شروع شود.




سوالات مشابه


دندون

با سلام و خسته نباشد من تقریبا نزدیک دو سه ماهی هست اب سرد یا نوشیدنی داغ ک میخورم دندونام به درد میاد در صورتی که سالم هستن و میخواستم بپرسم ایا از عصب هست و از چکار باید بکنم برای رفع درد شون ممنون

دندان

عرض سلام و خسته نباشید آقای دکتر من دی ماه سال 94 یکی از دندان های آسیای فک پایینم را عصب کشی کردم و دکترم فرمودند دندونم 4 عصب دارد. الان مدتی است که کمی درد میکنه و نوشیدنی/غذا سرد یا گرم مصرف میکنم متوجه میشم. میخواستم بدونم مشکل چیست و ممکنه که عصب کشی نشده باشه؟ممنون.

سفید کردن دندان

سلام خانم دکتر . سفیدکردن دندان عوارضی هم داره؟ واینکه هزینش حدودا چقدره اگه به خوام همه ی دندونامو سفیدکنم؟

نامرتب بودن دندان ها

باسلام وقت بخیر آقای دکتر من دختری 25ساله هستم و دودندان بالایی من از عقب رشد کرده و نامرتب شده و هنگاه لبخند و خندیدن شکل خوبی نداره و دندان های پایینم هم به صورت نامرتبو کوتاه و بلند و عقب و یا جلوتر از دندان قبلی یا بعدی رشد کردن که اونم نامرتب هس و وقتی دندان های بالا و پایین روهم میزارم اصلا روی هم قرار نمیگیرند .به نظر شما فقط با ارتودنسی میشه این درست بشه یا نه راهای دیگه ایم هس؟ نمیخوام هزینه زیادی داشته باشه هزینه ارتودنسی چقد میشه؟

دندان

با سلام و عرض ادب. خانوم دکتر من در طول شبانه روز دوبار مسواک میزنم. ظهرها و شب ها قبل از خواب ولی متاسفانه شبها قبل از خواب که مسواک میزنم ینی برای بار دوم در طول روز لثه هام به شدت درد میگیرن موقع مسواک زدن و با اینکه رنگ خمیر دندون سفید هست ولی وقتی با آب میشورم دهانمو اون آبی که خارج میشه به رنگ قرمز درمیاد تا حدودی. نه اینکه لثه هام خونریزی کنن ولی درد میگیرنو ملتهب میشم و همین درد لثه باعث میشه خیلی وقتا به یکبار مسواک زدن در طول روز بسنده کنم. باید چکار کنم خانوم دکتر که هنگام مسواک زدن بخصوص در بار دوم چون بار اول به اون شدت نیست لثه هام اینجوری درد نگیرنو ملتهب نشن؟