بازگشت به لیست سوالات
ز.د
عنوان :

تنگی نفس

فوق تخصص ریه
سلام ، روزتون بخیر
من 31 سالمه از دو هفته آخراسفند دچار تنگی نفس شدم، اولش برای مدتی انگار چیزی ته گلوم گیر کرده بود و با نفس کشیدن عضلات گردنم و گاهی پشتم درد می گرفت، انگار که یه چیز سنگین رو سینمه، خلطم داشتم مخصوصا شبها (البته یه مدتی برای ضدعفونی کردن از وایتکس استفاده می کردم)،خودم از اسپری "سالبوتامول" استفاده کردم اما این حالتم تداوم بیشتری پیدا کرد ولی هیچ علایم دیگه ای نداشتم تا هفته آخر اسفند که به دکتر مراجعه کردم، برام عکس نوشتن که مشاهده می کنید؛ گفتن که حالت آنفلونزای خفیف وآلرژی هست و داروهام: تاوانکس (خودم هم ی دوره قبلتر مصرف کرده بودم)، "اکتولوکاست 10، نئوتادین 5 و اسپری سیمبیکورت".
حالم بهتر شده بود نه کاملا ولی به یک حد پایداری رسیده بودم ، اما دوباره تنگی نفس و سنگینی سینم زیاد شده و بازم انگار عضلات گردنم و گاهی پشتم سفت میشه و درد می گیره با این تفاوت که الان در قسمت میانی سینه ام درد دارم (درد نسبتا خفیف) اما قبلا درد نداشتم ولی خلطم کمتر شده، دیگه داروهامم تموم شدن واسه همین عکس دومم رو گرفتم (روی عکس دوم تاریخ 2020.04.14 خورده)، البته دیگه از عید اصلا از وایتکس استفاده نکرم و فقط ضد عفونی الکلی استفاده می کنم.
لازم به ذکره که من دو سال پیش تب کردم و دکترا گفتن عفونت ریه و آنفولانزا گرفتم و 10 روز بیمارستان بستری بودم.
ممنون میشم که بگین چه مشکلی دارم و باید چه داروهایی مصرف کنم تا خوب شم. اگه پرهیز غذایی هم باید انجام بدم لطفا بفرمایین.

سلام هر دو عکس ریه طبیعی است بنظر میرسه که الرژی و اسم دارید و احتمالا با ریفلاکس اسید معده همراه است داروهای قبلی و اسپری ریه استفاده کنید و قرص نولپازا 40 میلی صبح ناشتا اضافه کنید

خیلی ممنوم آقای دکتر, فقط اینکه تاوانکسم مصرف کنم؟ و اینکه هر دو اسپری گفته شده رو استفاده کنم؟

فقط اسپری سروفلو 125 دوپاف صبح و شب
تاوانکس قطع

🙏



سوالات مشابه