بازگشت به لیست سوالات
m.a
عنوان :

مشکلات تنفسی

متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری
با سلام خدمت شما خانم دکتر گرامی و هم استانی عزیز(بنده هم آملی هستم) ، بنده یک مرد 34 ساله می باشم ، در تاریخ 21.12.98 دچار سرماخوردگی با علائم آبریزش شدید و عطسه فراوان و درد گوش و گلو شده بودم البته بدون تب یا سرفه یا کوفتگی ... ، بعد از 3 روز آبریزش و عطسه به طور کامل برطرف شد اما گلودرد و درد گوش و التهابات سینوسی باقی ماند بطوریکه بعد از هر استحمام گوشم درد میگرفت که بعد از مرور زمان از شدت آن کاسته شد. بعد از گذشت 1 هفته و هنگامیکه علائم سرماخوردگی برطرف شد ( حدودا اول فروردین) سرفه های خشک و کم شروع شد و تا 2 هفته درد در ناحیه پشت و درد هنگام تنفس یا هنگام سرفه داشتم و همچنین گاها داخل بینی به شدت خارش میگیرفت و همزمان سبب خارش در محل اتصال گوش و حلق نیز میشد. امروز (بعد از گذشت حدود 35 روز) علائم درد در ناحیه پشت یا تکرر سرفه شدید ندارم ولی سرفه ها اندکی ادامه دارد و هنگامیکه به پشت میخوابم ریه ها گاها صدا میدهند و باید سرفه کنم یا نفس عمیق بکشم تا صدا برطرف شود. این مدت زمان طولانی آن و علت ایجاد آن برایم سوال برانگیز است. اصلا خلط ندارم و سرفه ها خیلی شدید نیست. نا گفته نماند که از الکل برای ضدعفونی بسیار استفاده میکردم که بعد از وجود عارضه تنفسی کاملا استفاده از آن را کنار گذاشتم. همچنین در طول این مدت دوماهه پیدایش ویروس، تقریبا بطور کامل در منزل بودم و مجموعا چند بار برای کارهای کوتاه بیرون رفتم و کاملا اصول مراقب کرونا را رعایت کردم، نمیدانم که آیا ممکن است به کرونا مبتلا شده باشم یا ناشی از آلرژی و استفاده از مواد ضدعفونی کننده میباشد؟ و الان بعد از گذشت حدود یکماه ، با فرض هر دو حالت کرونا یا آلرژی چیکار باید بکنم؟ آیا فرضا اگر دچار کرونا شده باشم و الان حداقل 40 روز از سرماخوردگی اولیه و حدود 30 روز از بروز سرفه ها و مشکلات ریوی میگذرد، آیا نیاز به پیگیری جهت کرونا دارم؟ آیا داروی التهاب ریه وقتیکه ناشی از کرونا باشد یا دیگر عوامل فرق دارد؟ در دوران سرماخوردگی سینوس های بنده هم درگیر بود. همچنین در طول این مدت برای مشکل تنفسی از داروهای شیمیایی استفاده نکردم. لطفا راهنمایی بفرمایید تا از این وضعیت خسته کننده و کشدار نجات پیدا کنم. با سپاس فراوان

وباسلام خدمت شما هم استانی گلم ،باتوجه به شرح حال شما درابتدا به سرماخوردگی معمولی فکر می کنم .با توجه به سابقه ی التهاب سینوس را که می فرمائید قبلا داشته اید ممکن است بدنبال سرماخوردگی تشدید شده باشد .لازم است فقط مایعات گرم فراوان وبخور گرم استفاده کنید .اگر بعد از یک هفته بهتر نشوید ،تحت درمان انتی بیوتیک برای التهاب سینوس قرار می دهیم .
ولی قسمت دوم شرح حال شما ،سرفه خشک و درد پشت ،نی توانیم به کرونا شک کنیم .حال اگر باز به کرونا هم فکر کنیم باز توصیه می کنیم ،استراحت کنید .مایعات گرم فراوان ومیوه زیاد بخورید .اضطراب و ترس را کنار بزارید .مشکلی برای شما ایجاد نخواهد شد.درصورت تنگی نفس ادامه دارباید حضوری مراجعه کنید.
در منطقه مازندران به آلرژی هم باید فکر کنیم. بهترین درمان آلرژی، ابتدا باید به آن چیزی که حساس هستید را خودتان باید پیدا کرده وان را از خود دور کنید.
درصورت ادامه سرفه ویا صدای ریه بهتر است قرص تل فست 120 میلی را تهیه روزی یک بار وشربت دیفن هیدرامین 7.5 سی سی هر 8 ساعت میل کنید.




سوالات مشابه