بازگشت به لیست سوالات
ن.ب
عنوان :

رفلاکس

فوق تخصص گوارش و کبد
با سلام و وقت بخیر من 31 سالمه و از سال94 مشکلات معده داشتم آندوسکوپی کردم و پزشکم شل بودن دریچه معده و بالابودن سطح هلیکوباکتر تشخیص دادند به مدت 1سال دارو درمانی کلیدینیوم سی، رانیتیدین، آنتی رفلاکس و... مصرف کردم که لیست دوره دارویی پیوست می شود. و بعدش خوب شدم و دیگه علایمی نداشتم تا اواخر سال97خوب بودم دوباره سال 98 علایم رفلاکس شروع شد بیشتر سوزش معده(حالتی شبیه دلشوره) آزمایش خون دادم و آنتی بادی های وجود باکتری های هلیکوباکتر مثبت بود که میفرستم و یه دوره آنتی بیوتیک باکتری گرم منفی مصرف کردم ولی هر روز صبح با خشکی گلو بیدار میشم الان دوماهه که خیلی شدید گلودرد دارم (از نصف شب شروع میشه) و صبح زود با گلودرد زیاد که در طول روز بهتر میشه اما الان مدتیه که خیلی بدتر شدم، معده م نصف شب رفلاکس شدید میکنه و با گلودرد توأم میشه و نمیتونم راحت بخوابم. گاهی هم احساس گیر کردن چیزی در مری در ناحیه سینه دارم تو این مدت گاهی از امپرازول استفاده کردم.
به دلیل کرونا و موارد بهداشای نتونستم مطب برم و مجدد آندوسکوپی کنم خیلی هم نگرانم و همین وضعمو بدتر میکنه
برگه زرد شروع درمان هام بوده و آخرین درمان ازومپرازول بوده، تصویر آندوسکوپی مربوط به سال94هست، و آزمایش خون هم مربوط به سال قبل که بالا بودن هلیکوباکتر هست و تصویر گلوم هم امروز هست. حالا نمی دونم گلودردهای صبحگاهیم مربوط به معده مه یا خیر و اینکه دردها شبیه گلودردهای آنفلوآنزاییه اما سرفه و خلط ندارم و وقتی شدید میشه تو ناحیه فوقانی تنفسی هم احساس بد می کنم... سپاس

سلام.مجموع علائم ناشی از ریفلاکس می باشد.توصیه می شود:1-عدم مصرف چای پر رنگ،قهوه و شکلات،نوشابه،سوس،سیر،پیاز.2- دو ساعت بعد از خوردن شام بخوابید.3- قرص اموزول 40نیم ساعت قبل صبحانه.4- قرص موتیدون 10 نیم ساعت قبل شام.5- قرص فاموتیدین 40 نیم ساعت قبل خواب.6- کنترل استرس،در صورت عدم کنترل دوکسیپن 10 شبی یک عدد.7- آندوسکوپی مجدد با توجه به گذشت 5سال از انجام قبلی.




سوالات مشابه