بازگشت به لیست سوالات
م.ش
عنوان :

روزه گرفتن و رفلاکس معده

فوق تخصص گوارش و کبد
سلام جناب دکتر موسویان ، امیدوارم خوب و سلامت باشید ، قبلا به شما زحمت داده بودم ، برای اینکه به خاطر داشته باشید ،دوباره براتون توضیح میدهم.

شوهرم 35 سالشه,لاغر اندامه و اضافه وزن نداره, همیشه مشکل اسید معده و ترش کردن داشت, با مواردی که در غذا خوردن رعایت میکرد بهتر میشد ولی کامل رفع نمیشد, سال گذشته اندوسکوپی انجام داد , دکتر قرص نکسیوم دادند هر روز صبح ناشتا, و گفتن تا یکسال مصرف بشه, ما ایران نیستیم و فعلا شرایط امدن به ایران رو نداریم, اگه یک روز قرص نخوره ترش میکنه,
شما دفعه پیش فرمودین می تونه همیشه این قرص رو ادامه بده چون خیلی راحته وقتی می خوره و اصلا مشکلی نداره.فقط فرمودین نکسیوم 20 بخوره به جای 40 یا اینکه همون 40 رو یه روز درمیون کنه

در ضمن پدرش بر اثر سرطان روده بزرگ فوت کردن و دکتر بهش گفت هر پنج سال کولونوسکوپی و اندوسکوپی انجام بده, آندوسکوپی هم برای چکاپ انجام دادیم پارسال که متوجه شدیم به خاطر رفلاکس زخم داره .
و همچنین همسرم ناقل سالم هپاتیت بی هم هست, چند سال پیش سونوگرافی کبد انجام دادیم اوکی بود و دو سال پیش هم انزیم های کبدی رو چک کردیم اوکی بود. ممنونم از شما. ببخشید طولانی شد.

بعد پرسیده بودم از خدمتتون که : آقای دکتر می بخشید یه سوال اینکه وقتی ناشتا قرص می خوره, چقدر بعدش می تونه صبحونه بخوره ؟و اینکه ماه رمضون چجوری بخوره بهتره؟؟

دکتر مستعان موسویان : نیم ساعت بعدش، شاید به مدت طولانی غذا نخوردن اذیتش کنه و مجبور باشه روزه نگیره، اما اگه در زمان گرسنگی مشکلی نداره موقع افطار تا سحر هر دوساعت حجم کم غذا بخوره

این ها رو دفعه پیش فرموده بودین

حالا سوال جدیدم این هست
دو روز هست که روزه گرفته ، روز اول خوب بوده اما دیشب آخر شب حدود ساعت 2 شب غذا خورده ، اما زیاد خورده انگار . بعد موقع اذان ساعت 5 ، یه نصف لیوان چایی خورده و خوابیده ، ساعت 8 صبح توی خواب از سوزش شدید سر معده بیدار شده ، آب توی دهنش جمع شده و هر چی توی معده ش بوده بالا آورده . قرص دیروزشم یادش رفته بخوره .
روزه براش ضرر داره ؟ یا میتونه بگیره ؟
پارسال و سال قبلش همه رو گرفت و اذیت نشد .ولی یه ذره کوچولو ترش میکرد . الان یک ساله که قرص نکسیوم میخوره ، دقیقا از عید فطر پارسال داره نکسیوم می خوره

ببخشید که طولانی شد
ممنونم

سلام
اگر حجم غذا و دفعات غذا خوردن رو رعایت کنه و پرخوری نکنه میتونه روزه بگیره
اما اگر بعد چند روز روزه گرفتن اذیت میشه دیگه نگیره بهتره

تا دو ساعت بعد غذا به حالت نیمه نشسته بخابه

ممنونم آقای دکتر ، با اجازه تون من اگر باز مشکلی بود در همین سایت مزاحم شما میشم و همسرم تحت نظر شما باشن .



سوالات مشابه


سوزش مری و قفسه سینه

سلام خسته نباشید من سه روزه وقتی غذا میخورم شدیدا حس سوزش در گلو هنگام بلع دارم و حس درد در پشت و قفسه سینه

علت چسبناک بودن مدفوع چیست؟

سلام و احترام من یک مرد 34 سالمه استرسی هستم و قرص آسنترا 50 مصرف می کنم. تقریبا یکسالی هست که خیلی نفخ می کنم و بادهای شکمی بدبو از من خارج می شود و مدفوعم اکثر اوقات شل و چسبناک است. آزمایشات مربوط به سلیاک رو هم دادم از جمله خون و آندوسکوپی دئودنوم که منفی است. مدفوعم از تقریبا یکسال و نیم پیش شروع کرد به چسبناک شدن که الان بیشتر شده است. گاهی اوقات هم غذای هضم نشده در مدفوعم میبینم. احساس میکنم غذا جذب بدنم نمیشه با این حال دکترها میگن در شما، ما آثار سوء جذب نمی بینیم. دکتر زیاد رفتم و دو سه بار آزمایش دادم(سلیاک) ولی همه منفی است. لازم به ذکر است که همه متخصصین تشخیص ibs داده اند و یکی از دکترها تشخیص ibs از نوع NCGS داده است.آیا ممکنه که IBS باعث چسبندگی مدفوع و بادهای بدبوی شکمی شود؟ آیا با آزمایش خون،آزمایش الاستاز مدفوع و نمونه برداری از دئودنوم قطعا میشه گفت سلیاک ندارم یا اینکه کل روده باید آندوسکوپی بشه؟اگه میشه راهنمایی فرمایید

مشکل معده

سلام آقای دکتر وقتتون بخیر من چند وقته معدم بهم ریخته و دارم روزانه قبل خواب یک عدد فاموتیدین مصرف میکنم ولی احساس درد در پهلو سمت چپم دارم که در طول روز چند دفه درد میگره و دوباره آزاد میشه.چکار کنم به نظرتون؟

معده درد و تهوع نوجوان

با سلام و احترام دختر نوجوانی داریم (چهارده ساله) که بالغ بر دو هفته است معده درد دارد و در طول روز چندین مرتبه بالا می آورد. طی دو بار مراجعه به درمانگاه سرم و آمپول تهوع تزریق شده که تا دو روز اثر مثبت دارد و مجددا علائم برمیگردد. دکتر عمومی راینیتدین و قرص دمیترون تجویز کرده که راینیتدین بعلت شبهات اخیر مصرف نمیشود اما دمیترون روزی دو تا میخورد ولی همچنان درد معده داشته و حتی آب خالی را هم بالا می آورد. اشتهایش بسیار کم شده و قابل ذکر است بسیار استرسی میباشد و بواسطه امتحانات آنلاین مدرسه تحت فشار هم هست. ممنون میشوم راهنمایی بفرمایید در این شرایط خاص که مطب متخصصین هم تعطیل است و ترس از مراجعه به بیمارستان داریم چیکار میتوان کرد. (ما در مشهد هستیم آقای دکتر)

ظاهر شدن جوش های ریز روی بدن کودک

سلام خانم دکتر مهیار دو ساله هست و بیمار آلرژی خودتون بود خداروشکر الان از نظر آلرژی خوبه و دارویی مصرف نمیکنه و کما بیش رژیم هم نداره.اما یک هفته ای هست که جوش های ریزی روی نواحی از بدنش که در عکس ها هست ظاهر شده و هیچ علائم دیگری نداره و جوش ها در حال بیشتر شدن هست،علت چی میتونه باشه و برای درمان چه کار کنیم ؟